Spruitstuk demontage
-
- Gebruiker
Spruitstuk demontage
Ben op dit moment druk bezig met de revisie van het kloppend hart van de 2CV. Echter bij de demontage van het spruitstuk kwam het volgende probleem naar voren.
De voorste moeren en schroefdraad (links en rechts) van het spruitstuk/ cilinderkop zijn dusdanig verroest dat ze zowat 1 geheel vormen. Nu kan ik er uiteraard met een ringsleutel wel kracht op zetten en hopen dat het goedkomt.
Ik ben echter bang dat de schroefdraden doormidden breken en ik dus vervolgens in mijn kop kan gaan boren en tappen en dat wil ik graag voorkomen.
Heeft iemand handige tips die ik kan gebruiken voor ik hier aan begin?
De voorste moeren en schroefdraad (links en rechts) van het spruitstuk/ cilinderkop zijn dusdanig verroest dat ze zowat 1 geheel vormen. Nu kan ik er uiteraard met een ringsleutel wel kracht op zetten en hopen dat het goedkomt.
Ik ben echter bang dat de schroefdraden doormidden breken en ik dus vervolgens in mijn kop kan gaan boren en tappen en dat wil ik graag voorkomen.
Heeft iemand handige tips die ik kan gebruiken voor ik hier aan begin?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Eerst maar eens laten inweken met kruipolie, en als er geen beweging in de moeren zit, kun je er altijd nog voor kiezen om voorzichtig de moer kapot te zagen zodat je die met een beiteltje om het stukje draadeind kunt tikken.
En dan met een snijblokje de draad van het draadeind weer netje's maken.
Warmstoken is ook een optie, maar dan moet je wel een goede brander hebben.
Succes!
En dan met een snijblokje de draad van het draadeind weer netje's maken.
Warmstoken is ook een optie, maar dan moet je wel een goede brander hebben.
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
Kleine update:
Na demontage van oliekoeler, fan en alles wat in de weg kan zitten eindelijk de moertjes los gekregen met een moordenaar en heeeeeel veel kruipolie.
Helaas is wel de rechterbuis van de oliekoeler een beetje verwrongen tijdens het losdraaien van de moeren. Moet denk ik nu een nieuwe op, can't win them all....
Laatste vraag aangaande de tapeinden;
moeten hier nu M7 tapeinden in? of M10 x80?
Na demontage van oliekoeler, fan en alles wat in de weg kan zitten eindelijk de moertjes los gekregen met een moordenaar en heeeeeel veel kruipolie.
Helaas is wel de rechterbuis van de oliekoeler een beetje verwrongen tijdens het losdraaien van de moeren. Moet denk ik nu een nieuwe op, can't win them all....
Laatste vraag aangaande de tapeinden;
moeten hier nu M7 tapeinden in? of M10 x80?
-
- Regelmatige poster
Als de ze niet kapot zijn (beetje roestig maakt niet uit)zou ik alleen de moertjes vervangen. Die dingen zitten helemaal vast in het aluminium.
Laatst gewijzigd door Jheronimus op ma 11 mei, 2009 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.