Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
-
leon76
- Beginner

- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 3 mei, 2009 22:00
- Locatie: Groningen
Bericht
door leon76 » zo 3 mei, 2009 22:08
hoe maak ik de cylinderkoppen schoon? deze hebben namelijk redelijk wat zwarte aanslag aan de binnenkant
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » zo 3 mei, 2009 22:12
Als ik jou was zou ik het met een ontvetter proberen en dan met perslucht afspuiten.
Bij het revisiebedrijf waar ik mijn cilinderkoppen heb laten doen deden ze in zo een spoelbak waarbij de cilinderkop telkens ronddraaide in de bak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » zo 3 mei, 2009 22:13
Hallo,
Als je bezig bent met een volwaardige revisie kan je alles beter later zandstralen, of parelstralen voor een mooi halfglanzend resultaat.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
leon76
- Beginner

- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 3 mei, 2009 22:00
- Locatie: Groningen
Bericht
door leon76 » zo 3 mei, 2009 22:23
zandstralen ook in de binnenkant? want daar zit de zwarte aanslag (heeft waarschijnlijke niet z'n lekkere verbranding gehad
zuigers heb ik redelijk schoon gekregen
-
Deuche Fester
- Regelmatige poster

- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Bericht
door Deuche Fester » zo 3 mei, 2009 22:52
Goed met ontvetter en en kwast, eventueel daarna met een licht schuurpapiertje de zwarte aanslag wegschuren. Beter zou zijn zoals Yannick al aangaf, het te (laten) zandstralen.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
-
Jheronimus
- Regelmatige poster

- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
door Jheronimus » ma 4 mei, 2009 10:50
Binnenkant kun je beter niet stralen. Koolaanslag is ook niet vet dus ontvetten heeft geen nut.
Zelf ontkool ik met een koper-borstel zodat er geen krassen ontstaan.
-
2cv Michel
- Regelmatige poster

- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
-
Contacteer:
Bericht
door 2cv Michel » ma 4 mei, 2009 11:15
Ik doe het altijd aan de binnenkant met koperen borstel op boormachine daarna de klepjes terug roderen
Buitenkant met ontvetter en perslucht is meestal mooi te krijgen zonder te stralen(zie je achteraf toch niks van)
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5166
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 4 mei, 2009 13:18
kunt eens met overreinigings spray proberen, die lost ook verkoolde resten op. Pas op dat je met schuren/stralen de rand waar de cylinderbus invalt niet beschadigd want dan sluit ie niet meer goed af. Is ook te repareren met klepslijppasta als de beschadiging niet te diep is.
diverse Citroens, wat anders.
-
TimVS
- Veelvuldig poster

- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Bericht
door TimVS » ma 4 mei, 2009 13:33
op het circuit gebruiken schuurpapier met een heel fijne korrel op een schuurborstel, die juist in de cilinder past
-
leon76
- Beginner

- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 3 mei, 2009 22:00
- Locatie: Groningen
Bericht
door leon76 » wo 6 mei, 2009 10:41
2 cv Michel schreef:Ik doe het altijd aan de binnenkant met koperen borstel op boormachine daarna de klepjes terug roderen
)
kleppen roderen wat is dat?
-
2cv Michel
- Regelmatige poster

- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
-
Contacteer:
Bericht
door 2cv Michel » wo 6 mei, 2009 10:56
leon76
Dat is de geslepen schuine kant waar de klep 100% zou mee moeten afsluiten met pasta terug inslijpen
Foto's en meer uitleg :van Deuche Fester op dit forum
Revisie + tuning 602 motor (Met foto's)
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=755 ... n&start=15
Michel
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5837
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 6 mei, 2009 15:21
ovenreiniger niet gebruiken want dat tast aluminium aan.
scotchbrite of koperborstel, eventueel met hulp van schrapertje voor de echte dikke aanslag.
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5166
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » wo 6 mei, 2009 18:22
ok, wist ik niet, dank voor de tip.
diverse Citroens, wat anders.