trillend stuur en wielen
trillend stuur en wielen
Vandaag in de eend gereden , op een klaverblad met lange doorhaal naar links 90 km per uur begon het stuur te trillen en het wiel te stuteren. tot nu toe niks kunnen vinden de hele dag gereden en eind van de dag ineens problemen, het gebeurde trouwens zowel links als rechtsaf
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4
Heb ik wel met mijn stuur alleen gehad, bleek mijn stuurstang niet goed vast te zitten....
Maar je wiel stutterde ook? Of was dat je gevoel?
Maar je wiel stutterde ook? Of was dat je gevoel?
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
kijk eens naar de midden op je stuurhuis waar de stuurstangen aan het huis vastzitten. Onder de bevestiging zit een metalen plaat die mee heen en weer schuift als je stuurt. Door deze plaat worden 2 bronzen blokjes op zijn plaats gehouden die de stuurkogel geleiden. Soms deukt deze plaat in waardoor de bronzen blokjes en dus ook je wielen iets zijdelingse vrijheid krijgen wat weer dat zwabberen van de voorwielen veroorzaakt.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: trillend stuur en wielen
Heb je je bandenspanning gecontroleerd?wieltje1 schreef:Vandaag in de eend gereden , op een klaverblad met lange doorhaal naar links 90 km per uur begon het stuur te trillen en het wiel te stuteren. tot nu toe niks kunnen vinden de hele dag gereden en eind van de dag ineens problemen, het gebeurde trouwens zowel links als rechtsaf
Bij te harde banden is de kans groot dat de voorwielen in bochten of bij
hobbels als stuiterballen gaan fungeren en alles wat tussen wegdek en
stuur zit aan het trillen brengt.
Groet van
Jesper
N.B.: Af fabriek hoort de bandenspanning bij de 2CV 1,4 voor en
1,8 achter te zijn. Zelf houd ik het op 1,6/2,0.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
had ook het zelfde op langer termijn begind het ook bij hogere snelheiden recht door te werken .
was toen inderdaad de stuurkogels waren ovaaltjes geworden.
inplaats van mooie balletjes met platte vlakjes.
als er aan het plat vlakje een braam zit kan het ook al .
als ze dan nog niet te ver weg zijn kan je wel eens proberen met het braampje er af te schuren heeft even geholpen bij mij maar de kogeltjes waren toch ver weg .
dat ik een maand nadien nieuwe moest hebben .
was toen inderdaad de stuurkogels waren ovaaltjes geworden.
inplaats van mooie balletjes met platte vlakjes.
als er aan het plat vlakje een braam zit kan het ook al .
als ze dan nog niet te ver weg zijn kan je wel eens proberen met het braampje er af te schuren heeft even geholpen bij mij maar de kogeltjes waren toch ver weg .
dat ik een maand nadien nieuwe moest hebben .
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: