Benzine lekt uit spruitstuk
Benzine lekt uit spruitstuk
Bij mij lekt er benzine onderuit het spruitstuk.
Er zit een minuscuul gaatje recht onder de carburateur, is niet origineel lijkt me. Of is het een beveiliging dat er geen benzine in de motor loopt?
Bij stilstaande moter, gas geven, de acc.pomp pompt dan een scheut benzine in het inlaatspruitsuk en lekt weg door het gaatje.
Dichtlassen ef laten zitten?
Lex
Er zit een minuscuul gaatje recht onder de carburateur, is niet origineel lijkt me. Of is het een beveiliging dat er geen benzine in de motor loopt?
Bij stilstaande moter, gas geven, de acc.pomp pompt dan een scheut benzine in het inlaatspruitsuk en lekt weg door het gaatje.
Dichtlassen ef laten zitten?
Lex
Ik heb het, denk ik gevonden.
Bobine is nieuw, mengsel moet goed zijn. Mijn carburateur heeft een geplombeerde schroef. De eend is van 1985. Benzinefilter schoongemaakt,
maar het vlotterniveau is het probleem. Ik meet, deksel op zijn kop, hart vlotter tot aan de pakking 14 en aan de andere vlotter 15 mm. Volgens mijn 2CV bijbel moet dit 21 plus/min1 mm zijn.
Morgen maar eens een nieuwe pakking en vlotterklepje zien te bestellen.
Ik begrijp dat er van de laatste 2 uitvoeringen zijn, sleutelwijdte 12 en 14. Hoe vreemd het ook is, bij mij zit er een in sw 11mm. Caburateur is volgens mij nog nooit open geweest, op de vlotterschroef staat Solex.
Super bedankt voor de tips.
Lex
Bobine is nieuw, mengsel moet goed zijn. Mijn carburateur heeft een geplombeerde schroef. De eend is van 1985. Benzinefilter schoongemaakt,
maar het vlotterniveau is het probleem. Ik meet, deksel op zijn kop, hart vlotter tot aan de pakking 14 en aan de andere vlotter 15 mm. Volgens mijn 2CV bijbel moet dit 21 plus/min1 mm zijn.
Morgen maar eens een nieuwe pakking en vlotterklepje zien te bestellen.
Ik begrijp dat er van de laatste 2 uitvoeringen zijn, sleutelwijdte 12 en 14. Hoe vreemd het ook is, bij mij zit er een in sw 11mm. Caburateur is volgens mij nog nooit open geweest, op de vlotterschroef staat Solex.
Super bedankt voor de tips.
Lex
Ik dacht ook wel dat het 18mm moet zijn van op de pakking.
Ik denk wel dat de verandering in hoogte veschillende redenen heeft maar je kan vaak zien dat het puntje van de benzine klep der in is gesleten. Dit hoeft hier niet veel in te slijten om op het centrum van de vlotters enkele millimeters verschil te geven.
Ik denk wel dat de verandering in hoogte veschillende redenen heeft maar je kan vaak zien dat het puntje van de benzine klep der in is gesleten. Dit hoeft hier niet veel in te slijten om op het centrum van de vlotters enkele millimeters verschil te geven.
Hier staat ook nog eens omschreven dat de vlotterhoogte na 1979 veranderd is, ook de sproeierbezetting is anders.
ook het CO percentage is omlaag gegaan, oud 1 tot 2,5 %. Nieuw 0,8 tot 1,6 %
Lex
http://eric2chman.free.fr/page18.html
ook het CO percentage is omlaag gegaan, oud 1 tot 2,5 %. Nieuw 0,8 tot 1,6 %
Lex
http://eric2chman.free.fr/page18.html