Benzine lekt uit spruitstuk

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Benzine lekt uit spruitstuk

Bericht door Alexandre » do 21 mei, 2009 11:07

Bij mij lekt er benzine onderuit het spruitstuk.
Er zit een minuscuul gaatje recht onder de carburateur, is niet origineel lijkt me. Of is het een beveiliging dat er geen benzine in de motor loopt?
Bij stilstaande moter, gas geven, de acc.pomp pompt dan een scheut benzine in het inlaatspruitsuk en lekt weg door het gaatje.
Dichtlassen ef laten zitten?
Lex

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » do 21 mei, 2009 11:16

Dit gaatje is volledig normaal.
Dit is om te voorkomen dat je je motor "verzuipt". Hier kan de overtollige benzine langs weglopen.
Dit gaatje kan je best niet dicht lassen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 21 mei, 2009 11:33

Inderdaad laten zitten, hoort zo.

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Alexandre » do 21 mei, 2009 12:55

Dacht ik al, bedankt. Verder zoeken waarom na een minuut of vijf de motor stilvalt, na 10 minuten loopt hij weer, onregelmatig, of helemaal niet. Lijkt net of er een benzinetekort is. Start'ie wel dan knalt het soms fors in het luchtfilter. Ontsteking staat goed.
Lex

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 21 mei, 2009 16:30

controleer eens of het mengsel ok is (CO-stelschroef)
Ook kun je nog eens kijken naar het vlotterniveau, werkt je benzinepomp goed genoeg, is het benzinefilter in de carburateur niet verstopt?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 21 mei, 2009 16:47

Is de bobine nog goed?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Alexandre » do 21 mei, 2009 18:00

Ik heb het, denk ik gevonden.
Bobine is nieuw, mengsel moet goed zijn. Mijn carburateur heeft een geplombeerde schroef. De eend is van 1985. Benzinefilter schoongemaakt,
maar het vlotterniveau is het probleem. Ik meet, deksel op zijn kop, hart vlotter tot aan de pakking 14 en aan de andere vlotter 15 mm. Volgens mijn 2CV bijbel moet dit 21 plus/min1 mm zijn.
Morgen maar eens een nieuwe pakking en vlotterklepje zien te bestellen.
Ik begrijp dat er van de laatste 2 uitvoeringen zijn, sleutelwijdte 12 en 14. Hoe vreemd het ook is, bij mij zit er een in sw 11mm. Caburateur is volgens mij nog nooit open geweest, op de vlotterschroef staat Solex.
Super bedankt voor de tips.
Lex

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 21 mei, 2009 18:32

Je hoeft niets nieuws te bestellen als de vlotternaald afsluit. Alleen de vlotters voorzichtig in positi buigen. Totale hoogte via het lipje bij de vlotternaald. Onderlinge hoogte door de armpjes te buigen.
diverse Citroens, wat anders.

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Alexandre » do 21 mei, 2009 18:45

De pakking is nog heel, alleen erg droog, maar dat gaat denk ik wel goed. Heb in mijn enthousiasme de hele carburateur verwijderd, de voetpakking moet denk ik wel vervangen worden en de pakking van de reniflard. Ik vraag me af hoe dat enorme verschil is ontstaan, kan de pompdruk te hoog zijn?
Lex

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 23 mei, 2009 11:07

Hoe kom je aan 21 mm? Bij mijn weten is de afstand die je moet meten 18 mm.

Welke 2cv bijbel heb je? Die 18 mm heb ik gewoon uit de haynes manual.

Ik weet niet echt waardoor de vlotterhoogte verandert. Misschien door het soort materiaal? Komt vaker voor in elk geval.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » za 23 mei, 2009 16:40

Ik dacht ook wel dat het 18mm moet zijn van op de pakking.

Ik denk wel dat de verandering in hoogte veschillende redenen heeft maar je kan vaak zien dat het puntje van de benzine klep der in is gesleten. Dit hoeft hier niet veel in te slijten om op het centrum van de vlotters enkele millimeters verschil te geven.

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Alexandre » za 23 mei, 2009 20:59

Ik heb de Franse Revue Technique voor de 2CV6, model 1970 tot einde productie.Er staat letterlijk: Niveau de cuve. Modeljaar 1979. Afstelling H= 18mm +/-1mm, vanaf modeljaar 1980 H= 21mm +/- 1mm.
Groet,
Lex

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 23 mei, 2009 22:20

Bijzonder, want ik kom toch echt alleen maar 18 mm tegen. Zijn er nog meer mensen die uitgan van 21 mm?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 09:50
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door Alexandre » za 23 mei, 2009 23:27

Hier staat ook nog eens omschreven dat de vlotterhoogte na 1979 veranderd is, ook de sproeierbezetting is anders.
ook het CO percentage is omlaag gegaan, oud 1 tot 2,5 %. Nieuw 0,8 tot 1,6 %
Lex


http://eric2chman.free.fr/page18.html

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 24 mei, 2009 10:36

Milieu regels?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie