Ik was dus al een tijdje aan het uitkijken en kon van een kennis een 2cv6 overnemen met een slecht chassis.
Deze is zo een 10 jaar geleden afgekeurd voor een slecht chassis en heeft sindsdien niet meer gereden.
Het originele plan was een simpele chassis wissel met hier en daar wat roest reparatie.
Na er aan te beginnen hebben we dan toch maar besloten van hem volledig op te maken en te laten spuiten.
Hier zijn al wat fotos.
De acadiane van mijn vriendin in Zweden
Juist thuisgekomen met mijn nieuwe aanwinst (27-12-2008)
Eén van de weinige rotte plekken aan de zetelbevestiging (op de voetenbak en vloerplaten na)
Het "licht" verroeste en doorgezakte chassis
Het nieuwe chassis. Ik heb gekozen voor een wheels chassis.
Nieuwe voetenbak
Motor opgekuist en van een nieuwe koppeling voorzien.
De motor was in zeer goede staat. De cilinderkopjes zijn eraf geweest en alles zag er zeer goed uit. Enkel 1 schroefdraad van een bougie was zogoed als verdwenen dus hier is een helicoil in geplaatst.
Versnellingsbak opgekuist
Opbouw van het nieuwe chassis.
Ik zit wel al wat verder dan hier op de fotos.
Het chassis is nu volledig klaar om opnieuw op te bouwen.
Vorige week de motor even gestart om deze te testen. Deze startte zeer gemakkelijk. Zo weet ik al zeker dat ik hier niets mis mee is.
Alles is nu klaar voor om naar de carrosier te gaan.
Die kan er over een 2tal weken aan beginnen.
Dit laat mij echter niet veel tijd over achteraf om weer op te bouwen, te keuren en in te schrijven om op tijd te kunnen vertrekken naar de wereldmeeting maar het zou moeten lukken. Waarschijnlijk nog niet volledig afgewerkt naar mijn wensen maar wel technisch volledig in orde.