Sensor-flens

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 11 nov, 2004 20:00

hello

Ik hebondertussen een andere meter gekocht met sensorken in maar moet er nog opzetten. Nu ik heb dit bij www.2cv.be gekocht. Dan moet je nog een stukje van je visablokje wegvijlen maar is no prob. wel wat prullen.
Voor sensor in je kleppendeksel kan je voor 15 euro ook op dezelfde site een kleppendeskel met adaptorplug.
Als je wil dan ga ik ze halen en zien we wel hoe ik ze bij jou krijg ofzo

Nu over de toerenteller
Ik ben al lang opzoek naar een voor op mijn visablokje en een voor 34 euro is geen geld.
Nu ik had wel graag een van 80 mm gehad. Hoe wordt dit met de levering enzo geregeld??
greetings robin

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » do 11 nov, 2004 22:52

robin2cv schreef:hello

Ik hebondertussen een andere meter gekocht met sensorken in maar moet er nog opzetten. Nu ik heb dit bij www.2cv.be gekocht. Dan moet je nog een stukje van je visablokje wegvijlen maar is no prob. wel wat prullen.
Hallo Robin

Ja dan is dat hetzelfde euvel als met Cees Wille's flens maar daar moest ik bovendien nogal wat van de ribbels afhalen, het filter komt ermee ook niet vergenoeg van het blok af om er een dikker filter op te kunnen zetten, dat loop namelijk tegen het blok vast voor je het helemaal heb kunnen aandraaien waardoor het aantal passende filters toch weer beperkt is tot ong standaard eenmaten en prijzen, jammer want als de flens wat langer was geweest had het wel gekunt. Maar die flens is duidelijk alleen voor een eendmotor ontworpen, dan heb je die euvels allemaal niet, oliedruk sensor en tempsensor ging iig net goed.
robin2cv schreef: Voor sensor in je kleppendeksel kan je voor 15 euro ook op dezelfde site een kleppendeskel met adaptorplug.
Als je wil dan ga ik ze halen en zien we wel hoe ik ze bij jou krijg ofzo
Dank je dat hoeft niet, ik heb zelf al zo'n deksel gemaakt en heb ook de "flens al". Het is best leuk om meerdere sensorn te hebben dan kan je een omschakelaartje bij het metertje zetten en de olie op verschillende plekken meten. Onderin het carter is altijd een beetje te koed, bij de flens wordt het alleen warm als je hard rijdt en in de koppen juist weer als je hardt gereden hebt maar dan stationair of in een file gaat rijden.
robin2cv schreef: Nu over de toerenteller Ik ben al lang opzoek naar een voor op mijn visablokje en een voor 34 euro is geen geld.
Nu ik had wel graag een van 80 mm gehad. Hoe wordt dit met de levering enzo geregeld??
greetings robin
Die van 80 mm is is de buitenmaat, de schaal is minder groot (ik denk iets van 65 mm (moet ik even nameten en hij is voor opbouw zoals je ziet. Vroeger kon ik ook aan een 80 mm inbouw komen met een nog grotere schaal maar die is er dacht ik niet meer.
Levering enzo gaat met de post, ik zou dan het liefst hebben dat je het geld vooraf gireerde naar mijn NL postbank rekening en dan stuur ik hem op. Moet je wel je adress even doorgeven natuurlijk :roll:
Maar we kunnen ook ruilen, als je me 4 van deze http://www.2cv.be/FR/News/CollierEchappement.htm kan opsturen vind ik dat nog leuker dan geld want dat lijkt me een slimme oplossing! Ik kan die toerenteller in principe dit weekend kopen en de aanpassing maken en opsturen dan heb je hem over een week in huis mail me anders even privé.

/Aryan

Gesloten