raar olielek
-
- Regelmatige poster
"Je kan die vacuummeter zeer gemakkelijk zelf maken.Je neem 2mtr doorzichtige waterslang en 3 beugeltjes om pcpijpen te monteren zodat je op een plankje van 50X20cm de ene kant in een U op het plankje monteerd.Zet halverwege dwars een streep en meet aan elke kant of in de midden naar boven en naar beneden de centimeters.Je houd dan aan 1 kant een stuk slang over om op de pijlstokopening te plaatsen.Vul de slang zover dat bede kanten op 0 komen.Als de motor draait moet de waterkolom 4cm zakken en aan de pijlstok kant 4cm stijgen zodat er een onderdruk is van 8cm waterkolom.Als dat er niet is moet je de vulpijp vervangen"
@ Gerard, ik heb gezocht op de zoekfunctie naar "onderdruk meten" en kwam deze uitleg van jou tegen. Mist hier wat tekst in w.b. centimeters want ik kom er nog niet uit.
Ene kant van doorzichtige slang moet dus op de peilstokopening en de andere kant hangt in een U-vorm. Hoeveel cm. water mag ik erin doen. Is dit ook 8 centimeter ?
Ik heb het probleem dat er altijd vrij veel (plas) olie in luchtfilter ligt. Ook is de carbu zwart van binnen. Ze start steeds slechter eigenlijk en het lijkt of ze bij aanslaan de eerste toeren op één poot draait. Alles is netjes afgesteld.
Ik heb wel eens de slang van de vulpijp af gehaald en verlengd zodat ie onder m'n motorplaat uitkomt, maar vind dit eigenlijk beetje vieze oplossing. Dit is m'n 3e (nieuwe) olievulpijp al.
@ Gerard, ik heb gezocht op de zoekfunctie naar "onderdruk meten" en kwam deze uitleg van jou tegen. Mist hier wat tekst in w.b. centimeters want ik kom er nog niet uit.
Ene kant van doorzichtige slang moet dus op de peilstokopening en de andere kant hangt in een U-vorm. Hoeveel cm. water mag ik erin doen. Is dit ook 8 centimeter ?
Ik heb het probleem dat er altijd vrij veel (plas) olie in luchtfilter ligt. Ook is de carbu zwart van binnen. Ze start steeds slechter eigenlijk en het lijkt of ze bij aanslaan de eerste toeren op één poot draait. Alles is netjes afgesteld.
Ik heb wel eens de slang van de vulpijp af gehaald en verlengd zodat ie onder m'n motorplaat uitkomt, maar vind dit eigenlijk beetje vieze oplossing. Dit is m'n 3e (nieuwe) olievulpijp al.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Martijn,Als je halverwege de plank een streep op de plank tekent en als
0 lijn merkt,kan je aan de pijlstokzijde centimeters naar boven aftekenen
en aan de open zijde naar beneden aftekenen.Bij het meten kan je dan de
2 zijde bij elkaar optellen,want dat is de hoeveelheid die het carter zuigt.
Als je te weinig meet,kan soms een busje WYNNS ENGINE STOP LEAK
wel helpen,Het maakt ook de hard geworden keeringen soepel
0 lijn merkt,kan je aan de pijlstokzijde centimeters naar boven aftekenen
en aan de open zijde naar beneden aftekenen.Bij het meten kan je dan de
2 zijde bij elkaar optellen,want dat is de hoeveelheid die het carter zuigt.
Als je te weinig meet,kan soms een busje WYNNS ENGINE STOP LEAK
wel helpen,Het maakt ook de hard geworden keeringen soepel
-
- Regelmatige poster
Wat zou de WYNNS dan moeten dichten want ik heb verder geen lek ofzo.
Heeft de aftekening aan open zijde zin want als ie 2 cm aanzuigt aan de peilstokkant dan gaat ie toch automatisch aan de andere kant 2 cm naar beneden ?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn als de olievulpijp steeds kapot gaat ? Is het mogelijk dat de zwarte aanslag in de carbu ook op een klep zit zodat die klep niet meer goed sluit ?
Heeft de aftekening aan open zijde zin want als ie 2 cm aanzuigt aan de peilstokkant dan gaat ie toch automatisch aan de andere kant 2 cm naar beneden ?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn als de olievulpijp steeds kapot gaat ? Is het mogelijk dat de zwarte aanslag in de carbu ook op een klep zit zodat die klep niet meer goed sluit ?
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Na de pasen gaat de dyane uit elkaar om naar de puiter te gaan. Inmiddels is al divers plaatwerk gelast. Maar het rare olielek zit er nog steeds. Ik denk dat ik allie olie eruit laat, als ik de auto naar de spuiter breng, en dat ik dan erna ga kijken waar het probleem zit. Ik word er gek van, en ik kan zo niks vinden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Heavy user
Joooooooo k ben r eindelijk achter wat t probleem is, mag ook eindelijk wel eens een keer!!!
Ik had last van 2 dingen:
1) mijn pijlstok kwam bij veel gas geven uit zn houder steken, waardoor er allemaal oliedampen uit de pijlstokhouder de motorruimte in kwamen. Door even met een tang de houder in de knijpen zit ie een stuk strakker en komt ie er niet meer uit.
Het tweede probleem kwam doordat ik de koppen had vervangen en ook meteen de olieleidingen (vanaf toen begon ie erger te lekken).
Wat bleek nou: op de olieleiding zat een stuk soldeer op het uiteinde, waardoor ie het er daar (heel langzaam) weer uit pieste....
Dus daar zit ik dan met twee superstomme problemen, maar ik heb er ondertussen 5 verschillende koppen op gehad, 2 kleppendeksels, mijn krukaskeerring vervangen, oliekoeler vervangen, olievulpijp vervangen en brilrubbers vervangen.... tsss nja t is nu iig opgelost, hehe
1) mijn pijlstok kwam bij veel gas geven uit zn houder steken, waardoor er allemaal oliedampen uit de pijlstokhouder de motorruimte in kwamen. Door even met een tang de houder in de knijpen zit ie een stuk strakker en komt ie er niet meer uit.
Het tweede probleem kwam doordat ik de koppen had vervangen en ook meteen de olieleidingen (vanaf toen begon ie erger te lekken).
Wat bleek nou: op de olieleiding zat een stuk soldeer op het uiteinde, waardoor ie het er daar (heel langzaam) weer uit pieste....
Dus daar zit ik dan met twee superstomme problemen, maar ik heb er ondertussen 5 verschillende koppen op gehad, 2 kleppendeksels, mijn krukaskeerring vervangen, oliekoeler vervangen, olievulpijp vervangen en brilrubbers vervangen.... tsss nja t is nu iig opgelost, hehe

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
Maar wel weer klaar voor vele kilometers met al dat nieuws!thomaaas schreef:Joooooooo k ben r eindelijk achter wat t probleem is, mag ook eindelijk wel eens een keer!!!

Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Ja Thomaas,wat moet ik hier op zeggen,ik zou jouw niet als monteur aan
mijn eend willen hebben.Als je nu eerst eens goed gezocht had,wat er nu
lekte,en laten we eerlijk zijn.Een olielekkage moet je toch kunnen zien waar de olie vandaan komt.Desnoods moet de windtunnel er vanaf.
Ja het is makkelijk achteraf kletsen.maar ik hoop dat je er wat van leert.

mijn eend willen hebben.Als je nu eerst eens goed gezocht had,wat er nu
lekte,en laten we eerlijk zijn.Een olielekkage moet je toch kunnen zien waar de olie vandaan komt.Desnoods moet de windtunnel er vanaf.
Ja het is makkelijk achteraf kletsen.maar ik hoop dat je er wat van leert.

-
- Heavy user
Hmm dat bij die olieleiding had ik idd gewoon moeten zien, maar dat bij die pijlstok vond ik echt heel raar.
Kwam alleen echt bijna géén olie uit bij die lijding paar drupjes maar bij volgas, en zonder koeltunnel durfde ik gewoon steeds geen volgas te geven omdat k bang was dat de motor te warm zou worden.
Anyhow idd weer wat geleerd...
en 300 euro armer...
Kwam alleen echt bijna géén olie uit bij die lijding paar drupjes maar bij volgas, en zonder koeltunnel durfde ik gewoon steeds geen volgas te geven omdat k bang was dat de motor te warm zou worden.
Anyhow idd weer wat geleerd...

en 300 euro armer...
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Ja nja ik vind t echt oerstom dat k t niet gezien heb hoor!!
Ik wist ook wel gewoon zeker dat het bij die kop iets was, maar al ging je rijden hingen die drupjes altijd op het laagste punt, dat was bij het kleppendeksel...
Mja nu check ik voortaan ook mn nieuwe leidingen gewoon voor ik ze erop doe, en nja goed zoeken dus he
Ik wist ook wel gewoon zeker dat het bij die kop iets was, maar al ging je rijden hingen die drupjes altijd op het laagste punt, dat was bij het kleppendeksel...
Mja nu check ik voortaan ook mn nieuwe leidingen gewoon voor ik ze erop doe, en nja goed zoeken dus he

MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break