motor valt uit bij lampen aan
-
- Heavy user
'k heb twee elektronische spanningsregelaars, en beide geven ze dit resultaat. Daarom dacht ik, misschien dat ze door een verkeerde aansluiting oid opgeblzen werden, had k eens wat over gelezen.
Maar accu wordt idd niet bijgeladen dacht ik. Zou dus kunnen komen door de spanningsregelaar of dynamo. n de dynamo had ik wel al nieuwe koolborstels gestopt. nja k zal eerst wel ff een accuboer in de buurt opzoeken
Maar accu wordt idd niet bijgeladen dacht ik. Zou dus kunnen komen door de spanningsregelaar of dynamo. n de dynamo had ik wel al nieuwe koolborstels gestopt. nja k zal eerst wel ff een accuboer in de buurt opzoeken
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Net bij garage geweest: de staat van de accu is bijzonder slecht en daarom moet de accu eigenlijk vervangen worden.
Zou dit ook zijn waarom de spanning zo laag is, of zou de accu kapot zijn gegaan doordát er te weinig laadstroom overheen gezet werd? maw zou er naast de accu nog iets kapot kunnen zijn, of denken jullie dat dit het probleem ook was?
aan de moderators: Zouden jullie dit topic onder het kopje laadstroomproblemen willen plaatsen alsjeblieft?
EDIT: wat voor accu moet ik kopen eigenlijk, ik wil geen gel-acce en het hoeft ook niet zo'n dure en grote accu te zijn als die die ik nu had
Zou dit ook zijn waarom de spanning zo laag is, of zou de accu kapot zijn gegaan doordát er te weinig laadstroom overheen gezet werd? maw zou er naast de accu nog iets kapot kunnen zijn, of denken jullie dat dit het probleem ook was?
aan de moderators: Zouden jullie dit topic onder het kopje laadstroomproblemen willen plaatsen alsjeblieft?
EDIT: wat voor accu moet ik kopen eigenlijk, ik wil geen gel-acce en het hoeft ook niet zo'n dure en grote accu te zijn als die die ik nu had
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
Nja n kwartier gezocht naar de oudste accuboer van eindhoven en niet gevonden, wel 3x langs de kwikfit gekomen dus daar maar een gekocht voor 84 euro... Tsja, maar het was sowieso nodig, zal k maar zeggen.
Nu ff gemonteerd, en waar ik al bang voor was leek de waarheid: auto laad nog steeds niet bij. Dus pa ff gesmst, hij zal twee 2ehands dynamo's opsturen voor me. En dan verder toch maar een nieuwe spanningsregelaar proberen denk ik? Ik hoop dat het daarmee klaar is dan, want ik moet zaterdag naar gouda...
Heb wel ff een stuk gevonden over een probleem dan Jeroen Cats had met zijn spanningsregelaar, maar dan moet ik meten met motor lopend denk ik?
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=413 ... aansluiten
dus de vraag hierover is:
+ is de + náár de accu?
- is de min naar de accu of de min van de dynamo?
exc is de spanning van de dynamo af denk ik?
edit: want als dat zo is issie goed aangesloten. Kan ie nog wel kapot zijn natuurlijk
Nu ff gemonteerd, en waar ik al bang voor was leek de waarheid: auto laad nog steeds niet bij. Dus pa ff gesmst, hij zal twee 2ehands dynamo's opsturen voor me. En dan verder toch maar een nieuwe spanningsregelaar proberen denk ik? Ik hoop dat het daarmee klaar is dan, want ik moet zaterdag naar gouda...
Heb wel ff een stuk gevonden over een probleem dan Jeroen Cats had met zijn spanningsregelaar, maar dan moet ik meten met motor lopend denk ik?
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=413 ... aansluiten
dus de vraag hierover is:
+ is de + náár de accu?
- is de min naar de accu of de min van de dynamo?
exc is de spanning van de dynamo af denk ik?
edit: want als dat zo is issie goed aangesloten. Kan ie nog wel kapot zijn natuurlijk
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
+ gaat naar je zekeringkast, welke over je contact geschakeld is, volgens 2cv.nl de blauwe nr 2 zekering. Als je de regelaar niet over het contact aansluit loopt je accu erg snel leeg.
- is de min naar de min van de accu of als je wilt naar naar een stuk blank metaal, bijvoorbeeld de versnellingsbak.
exc gaat naar exc van je dynamo. Uiteindelijk is dit de veldspoel regelaar, welke er voor zorgt dat je niet te veel spanning opwekt. (Veldspoel is dus gewoon een elektrische magneet, door er minder spanning op te zetten wordt de magneet minder sterk en wekt de dynamo minder spanning op, zo simpel is het)
- is de min naar de min van de accu of als je wilt naar naar een stuk blank metaal, bijvoorbeeld de versnellingsbak.
exc gaat naar exc van je dynamo. Uiteindelijk is dit de veldspoel regelaar, welke er voor zorgt dat je niet te veel spanning opwekt. (Veldspoel is dus gewoon een elektrische magneet, door er minder spanning op te zetten wordt de magneet minder sterk en wekt de dynamo minder spanning op, zo simpel is het)
-
- Heavy user
Ja volgens mij moet t dan wel kloppen, ware het niet dat het op de spanningsregelaar zelf precies andersom staat aangegeven :S
De exc op de dynamo alleen, welke van de twee stekkers is dat? ik heb een Iskra
Maar k hoop eigenlijk dat ik vanmiddag mn tweedehands dynamo krijg
De exc op de dynamo alleen, welke van de twee stekkers is dat? ik heb een Iskra
Maar k hoop eigenlijk dat ik vanmiddag mn tweedehands dynamo krijg
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Okee bedankt
nee heb m ook niet zo laten lopen vroeg me alleen af of dat dus zo kon. Zit bij mij geen zekering in dus dacht eigenlijk dat t me m'n diode kon kosten.
Maar mn pa heeft al n nieuwe in de post zitten, al is dat geloof ik een ducellier, daar zitten geen andere aansluitingen op toch?
nee heb m ook niet zo laten lopen vroeg me alleen af of dat dus zo kon. Zit bij mij geen zekering in dus dacht eigenlijk dat t me m'n diode kon kosten.
Maar mn pa heeft al n nieuwe in de post zitten, al is dat geloof ik een ducellier, daar zitten geen andere aansluitingen op toch?
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
hmm nee staat op de achterkant waar stekkers zitten...
Dynamo zonder accu laten lopen is ok, maar ik dacht dat als je de accu lostrok terwijl de motor liep, er dan een uitschakeleffect kon optreden waardoor de diodes in je dynamo kapot konden gaan?
In principe moet de motor, als de dynamo goed is, gewoon lopen zonder accu. Loopt ie niet, zou de dynamo slecht zijn lijkt me of zie ik dat verkeerd?
Dynamo zonder accu laten lopen is ok, maar ik dacht dat als je de accu lostrok terwijl de motor liep, er dan een uitschakeleffect kon optreden waardoor de diodes in je dynamo kapot konden gaan?
In principe moet de motor, als de dynamo goed is, gewoon lopen zonder accu. Loopt ie niet, zou de dynamo slecht zijn lijkt me of zie ik dat verkeerd?
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Ja THomaas dat zie je verkeerd.De dynamo laadt door de accu,Hij heefd
de accu nodig om de veldwikkelingen te bekrachtigen en daardoor te laden
Dus geen accu,ook geen laadstroom en de accu bepaald hoeveel de accu
laadt.Als de accu bijna vol is loopt de laadstroom terug door de inwendige
weerstand die de accu krijgt.
de accu nodig om de veldwikkelingen te bekrachtigen en daardoor te laden
Dus geen accu,ook geen laadstroom en de accu bepaald hoeveel de accu
laadt.Als de accu bijna vol is loopt de laadstroom terug door de inwendige
weerstand die de accu krijgt.
-
- Heavy user
Hmmm net nieuwe dynamo erin gezet (tussen twee buien door). Hij laadt nu bij, maar de spanning loopt met gas geven op tot 17 volt. Hoger wordt het niet, maar ik heb even gebeld met een eendenboer en die zegt dat ik hier absoluut niet mee moet doorrijden...
Is dit nou mn spanningsregelaar of kan het best, want n nieuwe spanningsregelaar is weer 20 euro en ik heb zo de indruk dat die nieuwe dingen niet zo lang meegaan :S
Is dit nou mn spanningsregelaar of kan het best, want n nieuwe spanningsregelaar is weer 20 euro en ik heb zo de indruk dat die nieuwe dingen niet zo lang meegaan :S
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break