Harley Davidson toerenteller in 2cv
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
Over welk lampje praten we eigenlijk, dit is een motorfiets onderdeel, het lampje wordt met behulp van een aparte houder en eigen draden aangesloten. De zijkant van deze houder is massa, welke contact maakt met de buitenkant van de teller. De behuizing moet je dus gewoon aarden, zoals alles bij een motorfiets geaard wordt. Waarschijnlijk is Geel constante plus en oranje puls draad. Maar goed, zonder schema blijft het lastig en gevaarlijk.
-
- Regelmatige poster
Ik heb m binnen. Het is een iets andere teller. Ik heb 3 draadkleuren. Een zwarte, een oranje en een paarse.
Ik heb even wat gerommeld zojuist. Zwart lijkt me massa, oranje de +. Want als ik die twee aansluit op een accu, gaat het lampje branden. Dan hou ik de paarse over. Die moet dan volgens mij naar de bobine toe.
Maar nu is de vraag: moet die paarse nou op de + of de - van de bobine? Ik zou zeggen op de +, maar wie weet dit zeker?
Ik zal proberen er wat foto's van te maken? Overigens is mijn tellertje uit 1997.
Edit: Foto's van de toerenteller vind je hier: http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4354826
Ik heb even wat gerommeld zojuist. Zwart lijkt me massa, oranje de +. Want als ik die twee aansluit op een accu, gaat het lampje branden. Dan hou ik de paarse over. Die moet dan volgens mij naar de bobine toe.
Maar nu is de vraag: moet die paarse nou op de + of de - van de bobine? Ik zou zeggen op de +, maar wie weet dit zeker?
Ik zal proberen er wat foto's van te maken? Overigens is mijn tellertje uit 1997.
Edit: Foto's van de toerenteller vind je hier: http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4354826
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987