Lastige derde versnelling.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Lastige derde versnelling.
Wanneer ik van twee naar drie schakel moet ik dit heel rustig doen. Even pauzeren in zijn vrij, wachten tot het toerental gedaald en dan gaat hij soepel in zijn drie. Doe ik dit niet dan gaat het met een hoop geknars gepaard.
En van vier terug naar drie gaat helemaal luidruchtig. Eigenlijk probeer ik dit iedere keer te voorkomen. Iets langer uitrollen en dan maar van vier naar twee.
Gisteren heb ik de versnellingbakolie vervangen. Het viel mij op dat er een koperkleurige waas in de olie aanwezig was. Ook waren er een paar kleine koper/brons splitertjes aanwezig in de oude olie.
Houd dit in dat mijn bak versleten is?
En van vier terug naar drie gaat helemaal luidruchtig. Eigenlijk probeer ik dit iedere keer te voorkomen. Iets langer uitrollen en dan maar van vier naar twee.
Gisteren heb ik de versnellingbakolie vervangen. Het viel mij op dat er een koperkleurige waas in de olie aanwezig was. Ook waren er een paar kleine koper/brons splitertjes aanwezig in de oude olie.
Houd dit in dat mijn bak versleten is?
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De bak schakeld prima en heel licht en makkelijk naar alle andere versnellingen en rijd zonder bijgeluiden.Jaspersch schreef:Een versleten bak zou kunnen, maar als 'dubbelklutsen' nodig is duidt dat op versleten synchromesseringen. Geeft de bak ook bijgeluiden tijdens 't rijden?
Merk olie heb ik niet onthouden, ik heb de olie zaterdag gekocht bij het eendeei dus dat zal wel goed zijn.AZL57 schreef:dit houdt in elk geval in dat je synchromesh ringen versleten zijn. Maar bronsdeeltjes is geen goed teken. Er is dan ergens slijtage.
Wat heb je voor olie erin, het schijnt dat moderne olie slecht is voor je bronzen onderdelen in de bak.
www.v-wingerden.nl
-
- Beginner
goeiedag,
ik heb een vraagje ivm mijn versnellingsbak van m'n 2pk :
onlangs heb ik versnellingsbak moeten openen deksel eraf, omdat een syncro ring losgekomen was na te snel achteruit rijden.
daarbij heb ik schakelstangen gedemonteerd om er goed aan te kunnen en syncro terug te borgen!
alles terug gemonteerd en uit testrit blijkt dat 2de en derde versnelling moeilijk te nemen is waarbij hij er terug uitspringt
ik denk dat het komt door het niet helemaal juist zetten van de schakelstangen,
nu is mijn vraag hoe plaats je die stangen juist?
ik heb een vraagje ivm mijn versnellingsbak van m'n 2pk :
onlangs heb ik versnellingsbak moeten openen deksel eraf, omdat een syncro ring losgekomen was na te snel achteruit rijden.
daarbij heb ik schakelstangen gedemonteerd om er goed aan te kunnen en syncro terug te borgen!
alles terug gemonteerd en uit testrit blijkt dat 2de en derde versnelling moeilijk te nemen is waarbij hij er terug uitspringt
ik denk dat het komt door het niet helemaal juist zetten van de schakelstangen,
nu is mijn vraag hoe plaats je die stangen juist?
- Jeroen-citroen
- Moderator
@Andy D'Hondt
Allereerst welkom op dit gezellige forum. Ik heb dezelfde vraag van jou in een ander topic verwijderd omdat dat het geheel een beetje onoverzichtelijk maakt omdat je dan in meerdere topic's weer verschillende antwoorden krijgt. Als je 1 vraag hebt is 1 topic hier echt voldoende
Succes met het oplossen van het probleem
Allereerst welkom op dit gezellige forum. Ik heb dezelfde vraag van jou in een ander topic verwijderd omdat dat het geheel een beetje onoverzichtelijk maakt omdat je dan in meerdere topic's weer verschillende antwoorden krijgt. Als je 1 vraag hebt is 1 topic hier echt voldoende
Succes met het oplossen van het probleem
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet