Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » za 20 jun, 2009 16:53
Nog iemand?
En dan omdraaien die handel om de anti-roest en steenslaglaag eraf te krabben/branden. Interessante laag die er na restauratie zeker terug op komt omdat ze sinds februari '67 standaard op alle chassis' werd gezet in Vorst. Al even specifiek en interessant als mijn 12-Voltinstallatie dus. De chassis' kwamen in elkaar gezet en gelakt uit Frankrijk om hier in Vorst behandeld en gemonteerd te worden. Er werd ook Tectyl ingespoten net als in de holle ruimtes van de carrosserie. Details hier:
http://www.citroenami6.nl/roestpreventie.html
Het is een zwarte laag hoor, dat beige is zand.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » za 20 jun, 2009 18:11
Is dat het zelfde dikke bittac spul dat op de belgische eenden zat?
diverse Citroens, wat anders.
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » za 20 jun, 2009 18:25
Normaal gezien wel ja. Dit spul gebruikten ze volgens mij al van in de jaren '50. Sam zijn AL is toch helemaal gebroebeld in de binnenspatborden e.d. In de jaren '60 hebben ze dat dan vervangen door coating en zijn ze dit beginnen te gebruiken op het chassis. Het brandt wel makkelijk weg moet ik zeggen
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » za 20 jun, 2009 19:30
Ik ben ook bezig met de restauratie van een dyane. Dus het zijn er 5! Wie nog meer?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
Joos
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
-
Contacteer:
Bericht
door Joos » za 20 jun, 2009 19:45
Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...
1977 Mehari
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 21 jun, 2009 09:10
Joos schreef:Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...
Waar blijft het aparte Dyane 6 Mehari topic dan? Ben benieuwd naar wat foto's en je ervaringen.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Joos
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
-
Contacteer:
Bericht
door Joos » zo 21 jun, 2009 11:23
Dat komt er binnenkort echt wel aan,
morgen begin ik er aan
(en dat is dan morgen als in "maandag, de dag na zondag" en niet als in "morgen, de dag na vandaag die telkens voor me uitschuift")

1977 Mehari
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » ma 22 jun, 2009 19:53
Vandaag de anti-steenslaglaag eraf gehaald en de carterplaat.
Randje plooien:
Leeg:
Mooi origineel zwart:
Nog steeds geen sleutel 46, misschien (en hopelijk) morgen. Ik heb liever eerst de veerpotten eraf voor ik aan de plaat begin. Hoe minder gewicht, hoe minder torsiegevaar. Ik heb ook al een profiel tussen de achterbalken gezet.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
Joos
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
-
Contacteer:
Bericht
door Joos » di 23 jun, 2009 19:41
Goh, wat een prachtig maagdelijk chassis...

1977 Mehari
-
siemen
- Las Expert

- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » di 23 jun, 2009 22:57
sleutel 46 heb je niet nodig
met een watpomptang wil het ook!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
hanzz
- Regelmatige poster

- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » wo 24 jun, 2009 00:03
mijn methode was een waterpomptang, een dikke hamer en een gasbrander...
ma 'k weet niet of dat al dan 't chassis beschadigt
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » wo 24 jun, 2009 12:46
of de hamer of de gasbrander of de tang

diverse Citroens, wat anders.
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » wo 24 jun, 2009 13:09
Gasbrander en hamer liggen natuurlijk altijd klaar. Maar net zoals ik geen sleutel 46 heb, heb ik ook geen waterpomptang die maat 46 aan kan nemen.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
siemen
- Las Expert

- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » wo 24 jun, 2009 18:22
met een gewone watpomp tang lukt het mij wel en het sleutelt sneller maar goed afwachten op zo'n sleutel
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
duckie
- Gebruiker

- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
- Locatie: Willebroek (België)
Bericht
door duckie » wo 24 jun, 2009 19:04
Misschien heb ik nog ergens een maatje 46 liggen?
Laat maar iets weten!
2cv spécial 1986
C5 break SX