Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 20 jun, 2009 16:53

Nog iemand? :wink:

En dan omdraaien die handel om de anti-roest en steenslaglaag eraf te krabben/branden. Interessante laag die er na restauratie zeker terug op komt omdat ze sinds februari '67 standaard op alle chassis' werd gezet in Vorst. Al even specifiek en interessant als mijn 12-Voltinstallatie dus. De chassis' kwamen in elkaar gezet en gelakt uit Frankrijk om hier in Vorst behandeld en gemonteerd te worden. Er werd ook Tectyl ingespoten net als in de holle ruimtes van de carrosserie. Details hier: http://www.citroenami6.nl/roestpreventie.html

Afbeelding

Afbeelding

Het is een zwarte laag hoor, dat beige is zand.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5071
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 20 jun, 2009 18:11

Is dat het zelfde dikke bittac spul dat op de belgische eenden zat?
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 20 jun, 2009 18:25

Normaal gezien wel ja. Dit spul gebruikten ze volgens mij al van in de jaren '50. Sam zijn AL is toch helemaal gebroebeld in de binnenspatborden e.d. In de jaren '60 hebben ze dat dan vervangen door coating en zijn ze dit beginnen te gebruiken op het chassis. Het brandt wel makkelijk weg moet ik zeggen :wink:


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » za 20 jun, 2009 19:30

Ik ben ook bezig met de restauratie van een dyane. Dus het zijn er 5! Wie nog meer?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » za 20 jun, 2009 19:45

Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 jun, 2009 09:10

Joos schreef:Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...
Waar blijft het aparte Dyane 6 Mehari topic dan? Ben benieuwd naar wat foto's en je ervaringen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 21 jun, 2009 11:23

Dat komt er binnenkort echt wel aan,
morgen begin ik er aan :-)

(en dat is dan morgen als in "maandag, de dag na zondag" en niet als in "morgen, de dag na vandaag die telkens voor me uitschuift") :lol:
1977 Mehari

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 22 jun, 2009 19:53

Vandaag de anti-steenslaglaag eraf gehaald en de carterplaat.

Randje plooien:

Afbeelding

Leeg:

Afbeelding

Mooi origineel zwart:

Afbeelding


Nog steeds geen sleutel 46, misschien (en hopelijk) morgen. Ik heb liever eerst de veerpotten eraf voor ik aan de plaat begin. Hoe minder gewicht, hoe minder torsiegevaar. Ik heb ook al een profiel tussen de achterbalken gezet.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 23 jun, 2009 19:41

Goh, wat een prachtig maagdelijk chassis... :lol:
1977 Mehari

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 23 jun, 2009 22:57

sleutel 46 heb je niet nodig
met een watpomptang wil het ook!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » wo 24 jun, 2009 00:03

mijn methode was een waterpomptang, een dikke hamer en een gasbrander...
ma 'k weet niet of dat al dan 't chassis beschadigt

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5071
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 24 jun, 2009 12:46

of de hamer of de gasbrander of de tang ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 24 jun, 2009 13:09

Gasbrander en hamer liggen natuurlijk altijd klaar. Maar net zoals ik geen sleutel 46 heb, heb ik ook geen waterpomptang die maat 46 aan kan nemen.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 24 jun, 2009 18:22

met een gewone watpomp tang lukt het mij wel en het sleutelt sneller maar goed afwachten op zo'n sleutel
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » wo 24 jun, 2009 19:04

Misschien heb ik nog ergens een maatje 46 liggen?
Laat maar iets weten!
2cv spécial 1986
C5 break SX

Plaats reactie