topnelheid

Plaats reactie
heinrich
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 jan, 2008 20:18
Locatie: nijmegen

topnelheid

Bericht door heinrich » za 11 jul, 2009 15:33

zo, as vrijdag beginnen we aan de Mongol Rally met onze aca. eindelijk is het zover!

we hebben de aca voorbereid op de tocht van 15000 km naar utlaan bataar.

alleen.. de topsnelhied is niet wat het moet zijn. als je doorschakeld naar de vier trekt ie niet lekker door naar de 120. kleppen staan goed, onsteking ook, nieuwe bougies.

kan het de oilievulpijp zijn? 2e trap carb. sproeiers?

of moet ik een paar honders km rijden, de cilinderkoppen zijn los geweest...

grtn Hendrik en check ook www.teamdynasdty.nl :D
Knallen met die hap!

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » za 11 jul, 2009 20:59

Er staat een tipfoutje in je link, een D die er niet moet staan :wink:
http://www.teamdynasty.nl/[/url]
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 12 jul, 2009 11:29

even op de rollerbank en meten maar

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » zo 12 jul, 2009 11:36

Ik denk dat je ACA al harder rijdt dan de gemiddelde ACA. 120 is best hard hoor. De meeste zitten tussen de 100 en 110....
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Skidder » wo 19 aug, 2009 13:41

Zou het kunnen zijn dat de klep in de olievulpijp kapot / lek is? Dat schijnt nogal een kwetsbaar iets te zijn en ik kan me voorstellen dat er dan iets met druk in het karter niet goed gaat?

Veel plezier de komende 15000km!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 19 aug, 2009 13:46

Meten is weten Skidder :lol:

Gebruikersavatar
hellohaas
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 7 aug, 2009 09:43
Locatie: Baarn

Bericht door hellohaas » wo 19 aug, 2009 14:15

Ik heb de afgelopen jaren wat minder gereden, maar wel netjes beurt en kleppen gesteld. De eend wilde niet harder dan 110, terwijl hij daarvoor makkelijk 120 haalde. Nieuwe bobine en kabelsen weer 120+
EEND 2CV6 special 1982
VOLVO 245 1982
Solex 1968

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 19 aug, 2009 15:46

Staat de ontsteking goed? Zijn de bougies goed?
De ontsteking is pas goed af te stellen met nieuwe puntjes. Op oude puntjes zijn de contacten niet meer mooi glad en stelt de voeler zich in tussen de grootste oneffenheden op het oppervlak, waardoor de contactafstand altijd te groot is.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 19 aug, 2009 19:22

aca bak is ook veeeeel langer , dus het duurt wel even voor je er bent .
see you when you see me

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 19 aug, 2009 21:09

Een aca bak langer??? Volgens mij is hij juist korter dan van een gewone 6 en/of dyane omdat hij vracht moet kunnen vervoeren.
100 a 110 is mooi voor een aca, het hogere eigen gewicht en de windvang maken hem nogal wat trager dan een 2CV en dyane.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » do 20 aug, 2009 13:48

de bak van een aca is de eerste twee versnellingen korter, maar de 3e en vooral de 4e versnelling zijn lang

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 20 aug, 2009 19:41

Als een auto eerst harder reed dan nu en er zijn geen heftige dingen gebeurt, dat lijkt het erop dat de motor niet meer optimaal presteert. Wat kan de oorzaak zijn?

Van alles. Van vervuild brandstofsysteem (carbu?), ontsteking niet optimaal tot een beginnende lek (gaatje?) in een klep. Het is zaak om alles systematisch te bekijken.

Een beginnend gaatje in een klep is uiteraard de meest heftige mogelijkheid. Check de bougies eens of er tekenen zijn van zo'n euvel.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 20 aug, 2009 22:27

Pelt schreef:de bak van een aca is de eerste twee versnellingen korter, maar de 3e en vooral de 4e versnelling zijn lang

Inderdaad, vandaag voor het eerst sinds een paar maanden weer in mijn acadiane gereden en toen viel mij dat ook op. Ik meende dat de bak nogal wat korter was!
En voluit tegen de wind was het met 100 wel gebeurd, en dat duurde ook nog wel even.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie