topnelheid
topnelheid
zo, as vrijdag beginnen we aan de Mongol Rally met onze aca. eindelijk is het zover!
we hebben de aca voorbereid op de tocht van 15000 km naar utlaan bataar.
alleen.. de topsnelhied is niet wat het moet zijn. als je doorschakeld naar de vier trekt ie niet lekker door naar de 120. kleppen staan goed, onsteking ook, nieuwe bougies.
kan het de oilievulpijp zijn? 2e trap carb. sproeiers?
of moet ik een paar honders km rijden, de cilinderkoppen zijn los geweest...
grtn Hendrik en check ook www.teamdynasdty.nl
we hebben de aca voorbereid op de tocht van 15000 km naar utlaan bataar.
alleen.. de topsnelhied is niet wat het moet zijn. als je doorschakeld naar de vier trekt ie niet lekker door naar de 120. kleppen staan goed, onsteking ook, nieuwe bougies.
kan het de oilievulpijp zijn? 2e trap carb. sproeiers?
of moet ik een paar honders km rijden, de cilinderkoppen zijn los geweest...
grtn Hendrik en check ook www.teamdynasdty.nl
Knallen met die hap!
-
- Regelmatige poster
Er staat een tipfoutje in je link, een D die er niet moet staan
http://www.teamdynasty.nl/[/url]
http://www.teamdynasty.nl/[/url]
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Als een auto eerst harder reed dan nu en er zijn geen heftige dingen gebeurt, dat lijkt het erop dat de motor niet meer optimaal presteert. Wat kan de oorzaak zijn?
Van alles. Van vervuild brandstofsysteem (carbu?), ontsteking niet optimaal tot een beginnende lek (gaatje?) in een klep. Het is zaak om alles systematisch te bekijken.
Een beginnend gaatje in een klep is uiteraard de meest heftige mogelijkheid. Check de bougies eens of er tekenen zijn van zo'n euvel.
Van alles. Van vervuild brandstofsysteem (carbu?), ontsteking niet optimaal tot een beginnende lek (gaatje?) in een klep. Het is zaak om alles systematisch te bekijken.
Een beginnend gaatje in een klep is uiteraard de meest heftige mogelijkheid. Check de bougies eens of er tekenen zijn van zo'n euvel.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Pelt schreef:de bak van een aca is de eerste twee versnellingen korter, maar de 3e en vooral de 4e versnelling zijn lang
Inderdaad, vandaag voor het eerst sinds een paar maanden weer in mijn acadiane gereden en toen viel mij dat ook op. Ik meende dat de bak nogal wat korter was!
En voluit tegen de wind was het met 100 wel gebeurd, en dat duurde ook nog wel even.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962