Hoogte afstellen.
Hoogte afstellen.
Hoe stel ik mijn eend nou precies goed op hoogte? ben er vandaag in de regen mee bezig geweest, maar is lastiger dan ik dacht, de veerpotten zitten bijna precies gelijk, dus dat zou goed moeten zijn. Hoe ga ik te werk?
Merci alvast!
Merci alvast!
Tja.....duzzz
-
- Heavy user
Er stond hierover iets op het forum, maar dat kan ik niet meer vinden.
Als eerste krik je je Eend op. Hij moet met de wielen van de grond. Daarna spuit je WD40 op de schroefdraad van de trekstangen zodat dat mooi in je trekogen kruipt (in die holle bus met binnenschroefdraad). Dat laat je zo een dagje staan, en de volgende dag spuit je er weer op. Her haal dit een paar keer (inclusief het wachten) en doe dan een schietgebedje.
Zet dan een bahco (zie plaatje onderaan) op de platte kanten van je trekstang en verdraai zo je trekstang. Misschien moet je dr trekstang enve vrij maken van tectyl e.d. om die platte kanten te kunnen vinden.
Misschien draait bij jou de schroefdraad wel niet kapot ...
Bahco:
Als eerste krik je je Eend op. Hij moet met de wielen van de grond. Daarna spuit je WD40 op de schroefdraad van de trekstangen zodat dat mooi in je trekogen kruipt (in die holle bus met binnenschroefdraad). Dat laat je zo een dagje staan, en de volgende dag spuit je er weer op. Her haal dit een paar keer (inclusief het wachten) en doe dan een schietgebedje.
Zet dan een bahco (zie plaatje onderaan) op de platte kanten van je trekstang en verdraai zo je trekstang. Misschien moet je dr trekstang enve vrij maken van tectyl e.d. om die platte kanten te kunnen vinden.
Misschien draait bij jou de schroefdraad wel niet kapot ...
Bahco:
Afblijven.
-
- Heavy user
ehh juist. nee breken van de trekstangen gebeurd niet zomaar, das 10 mm veerkrachtig staal. Heb alles netjes gangbaar gemaakt.
De eend helt nu naar links, terwijl linksachter op max staat... dus ben nu met linksvoor bezich, maar de veerpot draait steeds mee... zucht. wat is er mis met een 6-kant op trekstangen, dat was veel handiger geweest.
De eend helt nu naar links, terwijl linksachter op max staat... dus ben nu met linksvoor bezich, maar de veerpot draait steeds mee... zucht. wat is er mis met een 6-kant op trekstangen, dat was veel handiger geweest.
Tja.....duzzz
-
- Heavy user
haha nee geloof je best hoor, maar dan heb je wel erg erg veel kracht gezet, heb nu 3 eenden gesloopt, en kruipolie en een nachtje intrekken, en met een beetje kracht of desnoods een brandertje is alles tot nu toe alles mooi los gekomen.
De veerpot draait mee, maar de trekstang aan de andere kant ook, dus ik moet ff een griptang gebruiken om die as stil te houden!
De veerpot draait mee, maar de trekstang aan de andere kant ook, dus ik moet ff een griptang gebruiken om die as stil te houden!
Tja.....duzzz
-
- Heavy user
Sja, als je zo sterk als een gorilla bent gebeurt dat natuurlijkPunky schreef:Trekstangen kunnen ook knappen. Heb thuis nog ergens het bewijs liggen als je het niet geloofd!!!
Hangt die pot nog onder de Eend ?Stieno schreef:haha nee geloof je best hoor, maar dan heb je wel erg erg veel kracht gezet, heb nu 3 eenden gesloopt, en kruipolie en een nachtje intrekken, en met een beetje kracht of desnoods een brandertje is alles tot nu toe alles mooi los gekomen.
Afblijven.
-
- Heavy user
jep alles zit op zijn plek, voor is stellen idd goed te doen door ze los te halen en dan op te draaien, maar achter staan de kantelmessen/trekogen ook opgekrikt onder spanning. ( bij mijn eend i.e.g.) dus dan is monteren van de kantelmessen niet te doen.
Boeltje is nu afgesteld, daara 250 km snelweg gereden, duck stuurt ook echt lichter!
ook kom ik na een drempel weer recht omhoog, dus de auto kantelt niet meer over haar diagonaal.
Mission completed zeg ik dan!
Boeltje is nu afgesteld, daara 250 km snelweg gereden, duck stuurt ook echt lichter!
ook kom ik na een drempel weer recht omhoog, dus de auto kantelt niet meer over haar diagonaal.
Mission completed zeg ik dan!
-
- Heavy user