ontsteking eerder stellen

Plaats reactie
thomaaas
Heavy user
Heavy user

ontsteking eerder stellen

Bericht door thomaaas » wo 15 jul, 2009 00:25

Hallo allemaal,

ik wou m'n ontsteking iets vroeger stellen, ik had gehoord dat je dan iets harder kon rijden (kom nu niet boven de 115 uit met bigbore), en had de tip gekregen van iemand om de ontsteking ongeveer graden eerder te zetten.

nu ben k ff kwijt hoeveel tandjes mn vliegwiel heeft, ofwel hoeveel graden één tandje is. Weet iemand dit toevallig?

dankjewel!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 jul, 2009 09:07

Volgens mij was 1 tandje 3 graden, maar kan het ff kwijt zijn.

PS bigbore die niet harder wil dan 115 moet je toch eens andere zaken controlleren. Ik mag toch hopen dat een bigbore zo wie zo 125 haalt.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 17 jul, 2009 16:23

loopt nu veel beter met ontsteking wat eerder, red nu wel gewoon makkelijk de 120.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat mijn auto nogal zwaar is (verzinkte koets, verzinkt chassis) en n lange overbrengingsbak heeft, dus in z'n 4 heeft ie er net wat meer moeite mee ;)

Met mn oude versnellingsbak ging ie wel harder, maar met veeeeel meer kabaal. En die bak was gewoon niet goed :wink:
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 17 jul, 2009 17:47

Wat je eens moet proberen is om euro98 te tanken, als je dat nog niet doet. Wat ook kan is dat de lange overbrenging veel te lang is voor dat beetje extra pk's en koppel.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 17 jul, 2009 18:48

nou, wat voor bak heb je?

Ik heb een acadyane bak icm de bigbore, en ik zit dus redelijk snel aan de top. Pas nog tegen een gewone eend opgenomen, met dus standaard blok en bak, en we reden ongeveer even hard. Ik trok iets sneller op, maar was duidelijk dat ik dus ook veel eerder schakelde. Wat ook heel duidelijk was, dijk op (haringvliet dam, lang stuk omhoog) dat ik m gewoon naar boven trek, snelheid blijft constant. De gewone eend zakte meteen terug.

Ook tegenwind, eigenlijk geen last van (ja, ok, bij alles boven de windkracht 7 natuurlijk wel)

Mijn bak is aan puin, en denk toch weer een eendenbak te gaan monteren. Ben alleen beetje bang dat de trekkracht dan minder wordt met 500 KG klapkar erachter. Ik kan nu makkelijk 110 rijden met die kar erachter. Erg prettig ff een vrachtwaggel inhalen enzo.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 20 jul, 2009 12:00

een acadyanebak ,heb k van citroel overgenomen. 'k heb m icm met een ak2blokje met bigbore set en DG-nition.

Met aanhanger erachter haal ik ook wel 110 en met tegenwind ook weinig last. Ik kwam gewoon moeizaam boven de 115 uit, ook zonder aanhanger, maar nu red ik dat wel gewoon lekkerder, afgelopen donderdag trok ie door tot bijna 130 :D

Hij start nu ook trouwens een stuk lekkerder!! Ik denk dat hiervoor de ontsteking misschien gewoon helemaal niet goed heeft gestaan...

Nu heb ik alleen ff lekke brilrubbers :?

ohja en ik tank gewoon 98 meestal, alleen bij mn ouders in 't dorp hebben ze dat niet dus heb er nu ff95 in zitten.
MyAmi Spring Break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » vr 24 jul, 2009 13:10

Het lijkt me toch dat je met die bak harder moet kunnen met Big Bore. Ik reed al 120 met m'n 602 met T-tube met die bak. Hoeveel graden vervroeg je je ontsteking?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 24 jul, 2009 14:48

Wat , nog sterker ik reed met gemak 125 met 602 cc S6 motor, zonder toeters en bellen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 24 jul, 2009 16:57

hmm nja ik rijdt nu sneller met die ontsteking vroeger, 3 graden eerder dus (1 tandje) en rijdt nu ook gemakkelijk 120, harder wou ik nog niet gaan toen omdat mn auto rookte door olielek.

Nu kop eraf liggen en rubbers controleren, maar t regent ff.
MyAmi Spring Break

Plaats reactie