Ik twijfel een beetje of ik het juiste subforum heb. Het gaat over een identiteitskeuring aan mijn Dyane waarbij zich problemen voordoen bij het chassis.
Ik heb m'n Dyane verkocht om omgebouwd te worden naar een Burton, op voorwaarde dat het identiteitsonderzoek goed zou gaan. Nu is de koets en het blok goedgekeurd, maar het chassis afgekeurd vanwege een weggeslepen chassisnummer!
Wat is het geval: op het kenteken staat "Chassisnummer ingeslagen in bodemplaat voor rechtervoorstoel" of iets dergelijks. Daar staat het ook werkelijk. Waarschijnlijk is er ooit een gebruikt chassis ondergegaan, waarbij het oude chassisnummer daarvan weggeslepen is.
De keurmeester beweert nu dat er naast het chassisnummer in de bodemplaat OOK een chassisnummer in het chassis moet zitten. Volgens mij klopt dit niet, want dan stond het wel op het kenteken, en doet de identiteit van het chassis er eigenlijk niet toe. Als het oude nummer niet meer leesbaar is, willen ze het kenteken innemen -> geen verkoop auto, leuke kostenpost.

Wat te doen? Klopt het inderdaad dat het chassisnummer alleen op de bodemplaat staat? Of heeft de keurmeester gelijk?
Alvast bedankt!