Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
of de derde mogeliojkheid: op bodemplaat voor achterbank (iig 1969)Michiel van G. schreef:Ik maak hieruit op dat het chassisnummer is ingeslagen in de bodemplaat van de carosserie?
Omdat het hier een Dyane betreft is dat NIET mogelijk als zijnde origineel. In een Dyane zijn er 3 mogelijkheden (uitgaande dat het geen oude belgische productie is laat ik de eerste even achterwege)
- chassisnummer ingeslagen in de bodemplaat van het chassis, op de papieren staat: ingeslagen voor rechter voorzitting of ingeslagen voor voorbank. Plaats: 10 centimeter uit de zijkant van het chassis, 20 centimeter vanuit de voetenbak. Geen citroën sluittekens, wel mogelijk een 0 voor en achter het nummer. Vanaf ca. 1968 (1967 franse productie)
- chassisnummer ingeslagen op de rechter voorpoot van het chassis. In dit geval altijd sluittekens. Vanaf ca. 1982
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Klopt, daar zat de mijne ook.dyane_maniac schreef: of de derde mogeliojkheid: op bodemplaat voor achterbank (iig 1969)
Alleen bleek er bij de import van mijn auto al een andere auto in Nederland rond te rijden met dat chassisnummer. Een DS! Chassis lijken gelukkig niet op elkaar dus er moest ergens een fout zijn gemaakt. Bij navraag bij Citroën Nederland (die bij de fabriek navraag heeft gedaan) bleek het chassisnummer voor een Dyane te zijn.
Foutje van de RDW dus bij import van die DS.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
kopie van het citroen-forum:
Bericht Geplaatst: 28 Jul 2009 23:44 Onderwerp:
Dank voor de foto, Yvar.
Wat betreft de 71 in het chassisnummer. Ik ben erachter dat dit correct is. er is doorgenummerd vanuit een andere reeks. mijn witte dyane uit 1971 had als nummer 74.
De foto van Yvar laat zien hoe het chassisnummer bij een 69- er er kan uit zien. Voor zover ik nu weet hebben alle exemplaren tót september 1969 (modeljaar 1968) nog deze locatie, vanaf modeljaar 1969 zit het voor de bank voor op de bovenplaat van het chassis. Heel even nog met dit uiterlijk, daarna als 'rij'.
Vervolgens het typeplaatje: Dit is afkomstig uit Spanje. De Dyane is dus een Spaanse productie. Dit is ook te zien aan rode grondlak die gebruikt is. Of dat op deze auto zit weet ik niet, maar het is meestal wel te zien onder de aflegplank en op de binnenspatborden onder de kap.
Staat er in het vierkantje linksboven op het typeplaatje nog een cijfer? Bij mijn Dyane (1977) staat er 78, wat duidt op modeljaar 1978. En dat klopt ook wel (hoewel ik nog wel een grijze grille en deurhandles heb, maar dat terzijde)
Yvar schreef:Klopt. Nog meer verwarring: bij oudere types is het chassisnummer ook op het chassis te vinden, maar dan zit het voor de achterbank.
Dat ziet er zo uit: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/3766131019/
Yvar.
Bericht Geplaatst: 28 Jul 2009 23:44 Onderwerp:
Dank voor de foto, Yvar.
Wat betreft de 71 in het chassisnummer. Ik ben erachter dat dit correct is. er is doorgenummerd vanuit een andere reeks. mijn witte dyane uit 1971 had als nummer 74.
De foto van Yvar laat zien hoe het chassisnummer bij een 69- er er kan uit zien. Voor zover ik nu weet hebben alle exemplaren tót september 1969 (modeljaar 1968) nog deze locatie, vanaf modeljaar 1969 zit het voor de bank voor op de bovenplaat van het chassis. Heel even nog met dit uiterlijk, daarna als 'rij'.
Vervolgens het typeplaatje: Dit is afkomstig uit Spanje. De Dyane is dus een Spaanse productie. Dit is ook te zien aan rode grondlak die gebruikt is. Of dat op deze auto zit weet ik niet, maar het is meestal wel te zien onder de aflegplank en op de binnenspatborden onder de kap.
Staat er in het vierkantje linksboven op het typeplaatje nog een cijfer? Bij mijn Dyane (1977) staat er 78, wat duidt op modeljaar 1978. En dat klopt ook wel (hoewel ik nog wel een grijze grille en deurhandles heb, maar dat terzijde)
Het resultaat: kenteken ingenomen.
Er heeft een nummer op het chassis gezeten op de rechter voorbalk. Dit is weggeslepen, wat aanleiding gaf tot politieonderzoek, de zgn. 2 identiteiten.
Het nummer is ingeslagen in de bodemplaat, alleen zit het niet op de rand van de bodemplaat maar in het midden. Orginele plek is zeer waarschijnlijk toch die rand van de bodemplaat geweest, dat stuk is namelijk weggeroest. Dus waarschijnlijke reconstructie: nummer opnieuw ingeslagen in de bodemplaat (toezicht niet bekend) en is het chassis ooit gewisseld voor een gebruikt exemplaar.
Ergo: de slijpschijf moet er maar in. Maakt me wel bang voor mijn eigen Dyane die nog weer opgeknapt moet gaan worden...***tekst verwijderd*** edit IME
Iedereen bedankt voor de medewerking en info's!
Er heeft een nummer op het chassis gezeten op de rechter voorbalk. Dit is weggeslepen, wat aanleiding gaf tot politieonderzoek, de zgn. 2 identiteiten.
Het nummer is ingeslagen in de bodemplaat, alleen zit het niet op de rand van de bodemplaat maar in het midden. Orginele plek is zeer waarschijnlijk toch die rand van de bodemplaat geweest, dat stuk is namelijk weggeroest. Dus waarschijnlijke reconstructie: nummer opnieuw ingeslagen in de bodemplaat (toezicht niet bekend) en is het chassis ooit gewisseld voor een gebruikt exemplaar.
Ergo: de slijpschijf moet er maar in. Maakt me wel bang voor mijn eigen Dyane die nog weer opgeknapt moet gaan worden...***tekst verwijderd*** edit IME
Iedereen bedankt voor de medewerking en info's!
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
ja, das mooi kl*ten...
wat Eminence Grise ook zegt, ik zou toch even bij de vorige eigenaar langs gaan en vragen of hij weet hoe of wat...
persoonlijk ben ik bang dat jij nu/straks een auto hebt zonder identiteit...
dat is in nederland verboden... dus óf je heb straks een bult onderdelen,
óf hij moetde schreder in
wat Eminence Grise ook zegt, ik zou toch even bij de vorige eigenaar langs gaan en vragen of hij weet hoe of wat...
persoonlijk ben ik bang dat jij nu/straks een auto hebt zonder identiteit...
dat is in nederland verboden... dus óf je heb straks een bult onderdelen,
óf hij moetde schreder in
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
- Regelmatige poster
Het was opzich al een zooitje onderdelen, goed om om te bouwen naar een Burton. Maar nu het kenteken ingenomen is (idd, auto zonder papieren is geen auto) heb ik alleen nog een auto staan die nooit de weg meer op mag, ook niet na ombouw of restautratie. Het chassisnummer is zelfs (leesbaar) doorgehaald!
De auto zelf is niet redelijkerwijs redbaar, vooral niet nu het kenteken weg is. Gaat dus schredder / onderdelen bult worden. Jammer, een Burton kun je nog weer terugbouwen naar een Dyane, nu is het niet meer mogelijk.
En bij een APK kijken ze toch alleen naar het nummer, niet of het orgineel is of niet. En als je het in een orgineel chassis doet met orginele letters op de orginele plaats op de orginele manier (met de hand, 1970, remember), hoe willen ze dat controleren? Heb je in ieder geval een goede start om de volgende keer WEL naar de RDW te gaan.
De auto zelf is niet redelijkerwijs redbaar, vooral niet nu het kenteken weg is. Gaat dus schredder / onderdelen bult worden. Jammer, een Burton kun je nog weer terugbouwen naar een Dyane, nu is het niet meer mogelijk.
Eh, juist wel. Bij mijn andere Dyane kan ik het niet verkroppen als ze op deze manier mijn kenteken in zouden nemen, er zit stomweg al teveel geld in de auto. En een Dyane van 1970 is onderhand behoorlijk zeldzaam. En als 80 procent van de aangeboden wagens op deze manier (ondanks een leesbaar chassisnummer! en alleen om dat geknutsel uit de tijd dat het nog mocht) auto's afgevoerd worden, dan werken ze het zelf in de hand. Welke Dyane van 40 jaar oud is nog orgineel en totaal onversleuteld? ERG weinig. Heel veel geleerd dus, eerlijkheid loont niet.Eminence Grise schreef:niets geleerd dus.....!Chinco schreef: edit NP, tekst verwijderd
En bij een APK kijken ze toch alleen naar het nummer, niet of het orgineel is of niet. En als je het in een orgineel chassis doet met orginele letters op de orginele plaats op de orginele manier (met de hand, 1970, remember), hoe willen ze dat controleren? Heb je in ieder geval een goede start om de volgende keer WEL naar de RDW te gaan.
Gewoon pech dat men (de RDW) valt over sleutelhandelingen die in het verleden toegestaan waren. Kun je een evt. vorige eigenaar niet aansprakelijk voor stellen, zeker niet omdat ie al 3 jaar in mijn bezit is. En al 10 jaar stilstaat, trouwens.Eminence Grise schreef:Zo te zien zit er dus een heel verkeerd chassis onder de koets of een verkeerde koets op het chassis..
Als de vorige eigenaar bekend is en die heeft je niet verteld dat ie zelf heeft zitten klooien met inslaan zou je nog kunnen denken aan "verborgen gebreken". Je hem dan (via Rechtsbijstand of zo) aansprakelijk kunnen stellen en de koop ongedaan laten maken. Evenmin een makkelijke weg....
-
- Veelvuldig poster
in eerder topics is er ook al een en ander over geschreven. Ik zal het(ter lering en de vemaeck.. ) nog maar eens in het kort herhalen..
Er is in Nederland maar een instantie die chassisnummers LEGAAL kan inslaan en dat is de RDW. Vroeger was dat de douane. Het zelf inslaan van chassisnummer is en blijft een misdrijf..!
Dat ze bij de APK niet verder kijken dan de leesbaarheid is een heel ander verhaal.
Er is in Nederland maar een instantie die chassisnummers LEGAAL kan inslaan en dat is de RDW. Vroeger was dat de douane. Het zelf inslaan van chassisnummer is en blijft een misdrijf..!
Dat ze bij de APK niet verder kijken dan de leesbaarheid is een heel ander verhaal.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Mijn stelling was anders ook best duidelijk en onderbouwd. Voorheen was het NIET het RDW, maar alles wat niet door hen zelf of orgineel ingeslagen is, keuren ze af. . .
Je kunt er lang en breed over discusieren, maar die twee standpunten zullen nooit bij elkaar komen zolang men zo star met deze zaken omgaat. Kom je met een overduidelijk wrak dat al tien jaar stilstaat, gaan ze er nog vanuit dat het kwaadwillend is. Dan ben je, in mijn ogen, niet goed bij je hoofd.
In dit geval vind ik het jammer van het geld/tijd/ruimte, maar deze Dyane mocht toch gesloopt worden. Mijn andere Dyane is toch een ander verhaal.
Maargoed, daar ging deze draad niet over. Iedereen bedankt voor de input, wellicht ga ik nog in discussie via brief met de RDW. Van de andere kant wil ik heel graag die ruimte weer gebruiken, dat zou betekenen dat ik het maar accepteer en de boel in stukken slijp. Ik twijfel nog wel even verder, iemand onderdelen?
Je kunt er lang en breed over discusieren, maar die twee standpunten zullen nooit bij elkaar komen zolang men zo star met deze zaken omgaat. Kom je met een overduidelijk wrak dat al tien jaar stilstaat, gaan ze er nog vanuit dat het kwaadwillend is. Dan ben je, in mijn ogen, niet goed bij je hoofd.
In dit geval vind ik het jammer van het geld/tijd/ruimte, maar deze Dyane mocht toch gesloopt worden. Mijn andere Dyane is toch een ander verhaal.
Maargoed, daar ging deze draad niet over. Iedereen bedankt voor de input, wellicht ga ik nog in discussie via brief met de RDW. Van de andere kant wil ik heel graag die ruimte weer gebruiken, dat zou betekenen dat ik het maar accepteer en de boel in stukken slijp. Ik twijfel nog wel even verder, iemand onderdelen?