Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 30 jul, 2009 13:19

Heel vervelend dit, ***tekst verwijderd*** edit IME

Herinslag bij RDW kost rond de 60 Euro. Ook als je chassisnummer door roest onleesbaar is (en origineel is) dan kan het RDW ook een herinslag doen na een onderzoekje. Dan is ie weer volkomen legaal.

Dus eerlijkheid duurt wel het langst wat mij betreft. Ik heb 60 Euro betaald en mijn gerestaureerde eend is dus geen plantenbak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » do 30 jul, 2009 16:08

****tekst verwijderd*** edit IME
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » do 30 jul, 2009 19:04

[quote="Martijn, Arnhem"]****tekst verwijderd*** edit IME[quote]

***tekst verwijderd*** edit IME[/color]
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » do 30 jul, 2009 21:56

****tekst verwijderd*** edit IME
Maar ik weet niet of we dit soort zaken zo in het openbaar moeten bespreken...
Eend voor allen, allen voor eend..

Jaspersch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 15:25
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jaspersch » do 30 jul, 2009 22:09

Doe maar niet... De RDW kijkt ook wel eens op dit soort sites. Echt waar!
In elk geval zal de Dyane geen burton meer kunnen worden, want volgens mij moet je met zo'n badkuip weer terug naar de rdw. Klopt het dat je de auto nog steeds hebt (in de zin van, je mocht haar meenemen voor onderdelen ofzo)? Ik ben wel benieuwd naar foto's. Is ze echt reddeloos? Stiekem zou ze trouwens ook op een 2cv-kenteken kunnen rijden hoor, volgens de papieren klopt alles. Formeel een koetswissel, en dat mag dan weer wel.
Succes met de verkoop! Je kunt haar ook verkopen als 'auto' zonder kenteken natuurlijk.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)

- liberté, toujours

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 31 jul, 2009 09:39

Als je een origineel chassis neemt van een 2cv, met origineel kenteken en chassisnummer, is het toegestaan om de dyane koets op het 2cv chassis te zetten. Geen punt. De RDW heeft mij daar ooit eens over verteld dat het van belang is dat het aantal deuren gelijk blijft; daarnaast mag slechts 1/3 deel vervangen worden. Je mag er dus geen visa motor meer bij in leggen.
Verbruik: Afbeelding

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 31 jul, 2009 11:27

En daarna dus ook nooit meer een chassiswissel? Rare regel.
Eend voor allen, allen voor eend..

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 31 jul, 2009 11:40

***tekst verwijderd*** edit IME
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Chinco
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 2 jan, 2008 00:27

Bericht door Chinco » vr 31 jul, 2009 13:24

Eminence Grise heeft best wel een punt. Is je auto echt orgineel, twijfel er dan niet over en ga absoluut naar de RDW. Twijfel je over de orginaleit (bijvoorbeeld chassiswissel met inslag onder toezicht van de Douane zonder dat je de brief nog hebt = legaal), ***tekst verwijderd*** edit IME
Ik ga dze Dyane niet meer redden, ik wacht nog even af of iemand op de hele auto af zou komen (ivm visablokje, bijvoorbeeld) en anders wordt het sloop. De auto staat nu in mijn garagebox, zonder kentekenplaten/kenteken/chassisnummer doorgehaald/typeplaatje weggehaald. Hier staan wat plaatjes:
http://www.chinco.nl/pics/auto/fy25fp/
De koets is van onderen best slecht, al zou ik niet gelijk zeggen onredbaar. Visamotortje staat al even stil, maar als je wat benzine in de carb druppelt slaat ze vrolijk aan. Dyanemotortje in de kofferbak heeft ook duidelijk compressie. Remmen zitten zelfs niet vast! ;) Verder gewone Dyanetechniek, wat moet je er verder over zeggen. edit: er zitten BX-stoelen in.

Ander vraagje: orginele chassis uit 1970, waren die zwart of onbehandeld blank staal?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 31 jul, 2009 13:51

Ow, de rdw zelf leest niet, mee maar er zijn keurmeesters genoeg die van oude auto's houden en zo overal terecht komen op het net. De keurmeester die mijn chassisnummer heeft her ingeslagen was ook op de hoogte van deze site, hij vroeg zelf of ik lid was.

Verder zijn de keurmeesters ondertussen, zeker de wat oudere garde, zeer op de hoogte van alle do's and dont's rondom auto's met een platform chassis. Een jongere keurmeester zal vaker vanuit een andere hoek kijken, meer gericht op tuning. Ik heb met de keurmeester best nog even gebabbeld over hoe en wat enz. wat ze allemaal tegenkomen. Hij wees ons ook op de meest over het hoofd geziene zaak waar het eigenlijk om gaat.

Dat betreft namelijk de verzekering. Een verzekering zal er in de regel alles aan doen om onder een claim of schade geval uit te komen.

In het gekste geval, als je een ongeval veroorzaakt, of alleen maar betrokken bent bij een ongeval (kom ik zo op terug) dan kan het zijn, dat de agenten ter plaatse kijken naar de auto. Mocht deze in hun (al dan niet kundige en rechtvaardige) ogen niet meteen geschikt zijn voor wederopbouw of herstel werkzaamheden, (maw total loss) dan kan het zijn dat je kenteken wordt ingevorderd, en je kunt gaan opknappen, met melding aan RDW, en de auto na een bepaalde tijd, opgeknapt ter keuring aanbiedt.

Echter, als het jouw schuld is, en het klopt niet met de auto, en je komt bij de RDW, en het blijkt niet te kloppen allemaal dan gaat een en ander met terugwerkende kracht werken. Als je dan de schuldige bent aan een ongeval, dan kan het zijn dat je alles terug moet betalen, feitelijk reed je met een onverzekerde wagen dan.

Klinkt allemaal nogal vaag, maar het kan eenvoudiger.............

Als de agent ter plaatse alles gaat noteren, is het niet ongebruikelijk dat ook het chassis nummer wordt gechecked, mits op een plek aanwezig waar ze makkelijk bij kunnen, maar dat ter zijde. Ook al ben je dan niet schuldig, en je nummer is niet leesbaar, vorderen ze toch het kenteken in. Ongeacht geldige APK of wat dan ook. Er bestaat dan twijfel over de indentieteit van het voertuig, en dat dient voor alle schade afhandelingen duidelijk gemaakt te worden.

Waar ik op terug zou komen, ik heb zelf een aanrijding van achter gehad, en de agent vond mijn eend total loss. Kenteken ingevorderd, en zou via de officiele wegen weer opvraagbaar geweest zijn, ware het niet dat er ergens tussen agent en RDW wat mis ging, en dus mijn kenteken gewoon verloren ging.

Kortom, bij een uitgerbeid indentieteits onderzoek dient gewoon alles te kloppen. Bij de geringste twijfel zal de keurmeester opheldering eisen, en krijgt hij dat niet, dan ben je gewoon de "sjaak"...........\

Dit staat allemaal los van APK. Mijn eend moest voor een herinslag, omdat mijn zelfingeslagen nummer, (toen nog onder toeziend oog van een douane beambte, dus met papiertje) niet goed leesbaar was. Ook al had ik een papier van de douane, dat ik het zelf had ingeslagen, en daarom niet overal even goed geraakt was, het was voor de APK norm niet leesbaar, dus herinslag. Kost wat, maar met mijn papieren was het geen probleem. Oude nummer is doorgehaald, nieuwe papieren geven nieuwe plek van nummer aan. Staat niets over een oud nummer dat elders staat, maar naast het oude nummer staan wel de letters van de RDW.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 31 jul, 2009 22:36

Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.

Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.

Chinco
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 2 jan, 2008 00:27

Bericht door Chinco » za 1 aug, 2009 11:08

Ik had nog wel een vraagje: :oops:
Chinco schreef:Ander vraagje: orginele chassis uit 1970, waren die zwart of onbehandeld blank staal?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 1 aug, 2009 11:14

Originele chassis in 1970 en alle andere jaren waren altijd zwart gespoten
net als al het plaatwerk

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 15 sep, 2009 14:51

Hoe is het nu met de dyane? Is deze reeds gesloopt of heb je nog een procedure gestart? Ik zou het jammer vinden als deze auto verloren gaat.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Chinco
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 2 jan, 2008 00:27

Bericht door Chinco » di 15 sep, 2009 18:49

Auto staat er nog, maar ik kan de energie nog niet vinden om een stevige brief te sturen. Het eigenlijk de middelen niet om zelf de restauratie ter hand te nemen en dan zou ik ze toch liever in mijn andere Dyane steken.

Plaats reactie