Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...
Heel vervelend dit, ***tekst verwijderd*** edit IME
Herinslag bij RDW kost rond de 60 Euro. Ook als je chassisnummer door roest onleesbaar is (en origineel is) dan kan het RDW ook een herinslag doen na een onderzoekje. Dan is ie weer volkomen legaal.
Dus eerlijkheid duurt wel het langst wat mij betreft. Ik heb 60 Euro betaald en mijn gerestaureerde eend is dus geen plantenbak.
Herinslag bij RDW kost rond de 60 Euro. Ook als je chassisnummer door roest onleesbaar is (en origineel is) dan kan het RDW ook een herinslag doen na een onderzoekje. Dan is ie weer volkomen legaal.
Dus eerlijkheid duurt wel het langst wat mij betreft. Ik heb 60 Euro betaald en mijn gerestaureerde eend is dus geen plantenbak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Doe maar niet... De RDW kijkt ook wel eens op dit soort sites. Echt waar!
In elk geval zal de Dyane geen burton meer kunnen worden, want volgens mij moet je met zo'n badkuip weer terug naar de rdw. Klopt het dat je de auto nog steeds hebt (in de zin van, je mocht haar meenemen voor onderdelen ofzo)? Ik ben wel benieuwd naar foto's. Is ze echt reddeloos? Stiekem zou ze trouwens ook op een 2cv-kenteken kunnen rijden hoor, volgens de papieren klopt alles. Formeel een koetswissel, en dat mag dan weer wel.
Succes met de verkoop! Je kunt haar ook verkopen als 'auto' zonder kenteken natuurlijk.
In elk geval zal de Dyane geen burton meer kunnen worden, want volgens mij moet je met zo'n badkuip weer terug naar de rdw. Klopt het dat je de auto nog steeds hebt (in de zin van, je mocht haar meenemen voor onderdelen ofzo)? Ik ben wel benieuwd naar foto's. Is ze echt reddeloos? Stiekem zou ze trouwens ook op een 2cv-kenteken kunnen rijden hoor, volgens de papieren klopt alles. Formeel een koetswissel, en dat mag dan weer wel.
Succes met de verkoop! Je kunt haar ook verkopen als 'auto' zonder kenteken natuurlijk.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Als je een origineel chassis neemt van een 2cv, met origineel kenteken en chassisnummer, is het toegestaan om de dyane koets op het 2cv chassis te zetten. Geen punt. De RDW heeft mij daar ooit eens over verteld dat het van belang is dat het aantal deuren gelijk blijft; daarnaast mag slechts 1/3 deel vervangen worden. Je mag er dus geen visa motor meer bij in leggen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Eminence Grise heeft best wel een punt. Is je auto echt orgineel, twijfel er dan niet over en ga absoluut naar de RDW. Twijfel je over de orginaleit (bijvoorbeeld chassiswissel met inslag onder toezicht van de Douane zonder dat je de brief nog hebt = legaal), ***tekst verwijderd*** edit IME
Ik ga dze Dyane niet meer redden, ik wacht nog even af of iemand op de hele auto af zou komen (ivm visablokje, bijvoorbeeld) en anders wordt het sloop. De auto staat nu in mijn garagebox, zonder kentekenplaten/kenteken/chassisnummer doorgehaald/typeplaatje weggehaald. Hier staan wat plaatjes:
http://www.chinco.nl/pics/auto/fy25fp/
De koets is van onderen best slecht, al zou ik niet gelijk zeggen onredbaar. Visamotortje staat al even stil, maar als je wat benzine in de carb druppelt slaat ze vrolijk aan. Dyanemotortje in de kofferbak heeft ook duidelijk compressie. Remmen zitten zelfs niet vast! Verder gewone Dyanetechniek, wat moet je er verder over zeggen. edit: er zitten BX-stoelen in.
Ander vraagje: orginele chassis uit 1970, waren die zwart of onbehandeld blank staal?
Ik ga dze Dyane niet meer redden, ik wacht nog even af of iemand op de hele auto af zou komen (ivm visablokje, bijvoorbeeld) en anders wordt het sloop. De auto staat nu in mijn garagebox, zonder kentekenplaten/kenteken/chassisnummer doorgehaald/typeplaatje weggehaald. Hier staan wat plaatjes:
http://www.chinco.nl/pics/auto/fy25fp/
De koets is van onderen best slecht, al zou ik niet gelijk zeggen onredbaar. Visamotortje staat al even stil, maar als je wat benzine in de carb druppelt slaat ze vrolijk aan. Dyanemotortje in de kofferbak heeft ook duidelijk compressie. Remmen zitten zelfs niet vast! Verder gewone Dyanetechniek, wat moet je er verder over zeggen. edit: er zitten BX-stoelen in.
Ander vraagje: orginele chassis uit 1970, waren die zwart of onbehandeld blank staal?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Ow, de rdw zelf leest niet, mee maar er zijn keurmeesters genoeg die van oude auto's houden en zo overal terecht komen op het net. De keurmeester die mijn chassisnummer heeft her ingeslagen was ook op de hoogte van deze site, hij vroeg zelf of ik lid was.
Verder zijn de keurmeesters ondertussen, zeker de wat oudere garde, zeer op de hoogte van alle do's and dont's rondom auto's met een platform chassis. Een jongere keurmeester zal vaker vanuit een andere hoek kijken, meer gericht op tuning. Ik heb met de keurmeester best nog even gebabbeld over hoe en wat enz. wat ze allemaal tegenkomen. Hij wees ons ook op de meest over het hoofd geziene zaak waar het eigenlijk om gaat.
Dat betreft namelijk de verzekering. Een verzekering zal er in de regel alles aan doen om onder een claim of schade geval uit te komen.
In het gekste geval, als je een ongeval veroorzaakt, of alleen maar betrokken bent bij een ongeval (kom ik zo op terug) dan kan het zijn, dat de agenten ter plaatse kijken naar de auto. Mocht deze in hun (al dan niet kundige en rechtvaardige) ogen niet meteen geschikt zijn voor wederopbouw of herstel werkzaamheden, (maw total loss) dan kan het zijn dat je kenteken wordt ingevorderd, en je kunt gaan opknappen, met melding aan RDW, en de auto na een bepaalde tijd, opgeknapt ter keuring aanbiedt.
Echter, als het jouw schuld is, en het klopt niet met de auto, en je komt bij de RDW, en het blijkt niet te kloppen allemaal dan gaat een en ander met terugwerkende kracht werken. Als je dan de schuldige bent aan een ongeval, dan kan het zijn dat je alles terug moet betalen, feitelijk reed je met een onverzekerde wagen dan.
Klinkt allemaal nogal vaag, maar het kan eenvoudiger.............
Als de agent ter plaatse alles gaat noteren, is het niet ongebruikelijk dat ook het chassis nummer wordt gechecked, mits op een plek aanwezig waar ze makkelijk bij kunnen, maar dat ter zijde. Ook al ben je dan niet schuldig, en je nummer is niet leesbaar, vorderen ze toch het kenteken in. Ongeacht geldige APK of wat dan ook. Er bestaat dan twijfel over de indentieteit van het voertuig, en dat dient voor alle schade afhandelingen duidelijk gemaakt te worden.
Waar ik op terug zou komen, ik heb zelf een aanrijding van achter gehad, en de agent vond mijn eend total loss. Kenteken ingevorderd, en zou via de officiele wegen weer opvraagbaar geweest zijn, ware het niet dat er ergens tussen agent en RDW wat mis ging, en dus mijn kenteken gewoon verloren ging.
Kortom, bij een uitgerbeid indentieteits onderzoek dient gewoon alles te kloppen. Bij de geringste twijfel zal de keurmeester opheldering eisen, en krijgt hij dat niet, dan ben je gewoon de "sjaak"...........\
Dit staat allemaal los van APK. Mijn eend moest voor een herinslag, omdat mijn zelfingeslagen nummer, (toen nog onder toeziend oog van een douane beambte, dus met papiertje) niet goed leesbaar was. Ook al had ik een papier van de douane, dat ik het zelf had ingeslagen, en daarom niet overal even goed geraakt was, het was voor de APK norm niet leesbaar, dus herinslag. Kost wat, maar met mijn papieren was het geen probleem. Oude nummer is doorgehaald, nieuwe papieren geven nieuwe plek van nummer aan. Staat niets over een oud nummer dat elders staat, maar naast het oude nummer staan wel de letters van de RDW.
Verder zijn de keurmeesters ondertussen, zeker de wat oudere garde, zeer op de hoogte van alle do's and dont's rondom auto's met een platform chassis. Een jongere keurmeester zal vaker vanuit een andere hoek kijken, meer gericht op tuning. Ik heb met de keurmeester best nog even gebabbeld over hoe en wat enz. wat ze allemaal tegenkomen. Hij wees ons ook op de meest over het hoofd geziene zaak waar het eigenlijk om gaat.
Dat betreft namelijk de verzekering. Een verzekering zal er in de regel alles aan doen om onder een claim of schade geval uit te komen.
In het gekste geval, als je een ongeval veroorzaakt, of alleen maar betrokken bent bij een ongeval (kom ik zo op terug) dan kan het zijn, dat de agenten ter plaatse kijken naar de auto. Mocht deze in hun (al dan niet kundige en rechtvaardige) ogen niet meteen geschikt zijn voor wederopbouw of herstel werkzaamheden, (maw total loss) dan kan het zijn dat je kenteken wordt ingevorderd, en je kunt gaan opknappen, met melding aan RDW, en de auto na een bepaalde tijd, opgeknapt ter keuring aanbiedt.
Echter, als het jouw schuld is, en het klopt niet met de auto, en je komt bij de RDW, en het blijkt niet te kloppen allemaal dan gaat een en ander met terugwerkende kracht werken. Als je dan de schuldige bent aan een ongeval, dan kan het zijn dat je alles terug moet betalen, feitelijk reed je met een onverzekerde wagen dan.
Klinkt allemaal nogal vaag, maar het kan eenvoudiger.............
Als de agent ter plaatse alles gaat noteren, is het niet ongebruikelijk dat ook het chassis nummer wordt gechecked, mits op een plek aanwezig waar ze makkelijk bij kunnen, maar dat ter zijde. Ook al ben je dan niet schuldig, en je nummer is niet leesbaar, vorderen ze toch het kenteken in. Ongeacht geldige APK of wat dan ook. Er bestaat dan twijfel over de indentieteit van het voertuig, en dat dient voor alle schade afhandelingen duidelijk gemaakt te worden.
Waar ik op terug zou komen, ik heb zelf een aanrijding van achter gehad, en de agent vond mijn eend total loss. Kenteken ingevorderd, en zou via de officiele wegen weer opvraagbaar geweest zijn, ware het niet dat er ergens tussen agent en RDW wat mis ging, en dus mijn kenteken gewoon verloren ging.
Kortom, bij een uitgerbeid indentieteits onderzoek dient gewoon alles te kloppen. Bij de geringste twijfel zal de keurmeester opheldering eisen, en krijgt hij dat niet, dan ben je gewoon de "sjaak"...........\
Dit staat allemaal los van APK. Mijn eend moest voor een herinslag, omdat mijn zelfingeslagen nummer, (toen nog onder toeziend oog van een douane beambte, dus met papiertje) niet goed leesbaar was. Ook al had ik een papier van de douane, dat ik het zelf had ingeslagen, en daarom niet overal even goed geraakt was, het was voor de APK norm niet leesbaar, dus herinslag. Kost wat, maar met mijn papieren was het geen probleem. Oude nummer is doorgehaald, nieuwe papieren geven nieuwe plek van nummer aan. Staat niets over een oud nummer dat elders staat, maar naast het oude nummer staan wel de letters van de RDW.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: