ra-ra-ra

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

ra-ra-ra

Bericht door Eminence Grise » zo 2 aug, 2009 14:03

Anne komt gisteren terug uit Tsjechie en zet de auto voor de deur. De auto maakte een raar geluid. Zet de motor uit. Even later wil de ik de auto verplaatsen doet ie helemaal niets meer. Wel controle lampjes die branden maar verder geen kik (ook geen klik). Vandaag bobine verwisseld - geen resultaat. Startmotor verwisseld- geen resultaat. Spanningsregelaar verwisseld - geen resultaat. V-snaar weer op spanning gezet en..jawel de motor draaide rond. Wil weer starten maar helaas... doodse stilte.
Weer geen klik of kik of wat dan ook. Heb nu ff geen idee meer waar het aan kan liggen. Weet dus ook niet waarom die het wel ff gedaan heeft.
Wie heeft er nog een idee??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » zo 2 aug, 2009 14:08

- bougie kabel raakt ergens de koets?
- stekkertje bij contactslot losgeraakt?
- accu dood?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 2 aug, 2009 14:13

massa kabel van accu naar versnellings bak schoonmaken, zeker de bakzijde.

Er is wel genoeg massa via koetsmassa punt om lampjes en alles te laten branden, maar wellicht niet altijd genoeg om de startmotor te laten rondgaan. En als de startmotor dan wel rond gaat, blijft er net te weinig power over om de motor aan te laten slaan
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » zo 2 aug, 2009 20:57

Spookeend schreef:massa kabel van accu naar versnellings bak schoonmaken, zeker de bakzijde.

Er is wel genoeg massa via koetsmassa punt om lampjes en alles te laten branden, maar wellicht niet altijd genoeg om de startmotor te laten rondgaan. En als de startmotor dan wel rond gaat, blijft er net te weinig power over om de motor aan te laten slaan

al met de slinger geprobeert? dan is de startmotor geen massa nodig...
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 2 aug, 2009 22:40

Kan de motor nog wel vrij ronddraaien? Te testen met de slinger.

Kijk de bougies eens na. Bij mij is er ooit een gesmolten geweest. Heb het blok toen gedemonteerd en kon verder niks vinden dan die gesmolten bougie.

Het zou ook de Shell benzine kunnen zijn. Ik weet niet hoe dit zit, maar heb vaker gehoord dat deze startproblemen kan veroorzaken. Zal morgen mijn eigen eend eens proberen te starten. Heb namelijk bij dezelfde pomp getankt. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » ma 3 aug, 2009 13:28

alles nog eens nagekeken. Stroomvoorziening deugt dus ik begrijp niet waarom de startmotor niet werkt. Motortje draait ook goed rond...
Als laatste dalijk nog maar eens de bobine verwisselen en testen.
Motorisch lijkt me alles in orde dus zou alleen het contactslot overblijven als mogelijke oorzaak.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 3 aug, 2009 14:45

Zitten de 3 stekkers onder het contactslot (in de rol) nog goed vast.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » ma 3 aug, 2009 15:00

Yep... maarrrrr..probeerde net toch maar om haar aan te slingeren en zag dat de v-snaar over de pouly van de dynamo gleed. Deze maar gelijk gedemonteerd en die zat helemaal vast. Gelijk ook de verklaring van het "waterpomp" geluid gevonden. Gevolg is dat de acuu wss toch te weinig vermogenm heeft om haar te starten. Straks even een andere auto charteren. Wilde met de jump-starter heel even starten.Heb dus goeie hoop dat het goed gaat komen...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Anne
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 2 nov, 2008 17:36
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Anne » ma 3 aug, 2009 19:14

Is er een of ander truukje om te checken of het 't contactslot is? Zonder dat alles gelijk helemaal "gesloopt" moet worden?
Eend loopt namelijk nog steeds niet... Wil af en toe wel starten, maar dat is echt maar een seconde..
2cv Vert Tuilleries 1975

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 3 aug, 2009 22:36

Heb je al naar de bougies gekeken. Vraag me namelijk af of het het contactslot wel kan zijn, gezien het zo plotseling is gekomen.

Ben je vanaf de splitsing plankgas naar huis gereden?

Wanneer zijn de contactpunten de laatste keer vervangen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 3 aug, 2009 23:26

Is er wel genoeg stroom, dynamo werkte niet dus de accu zal niet op peil zijn, maar dan is er ook geen stroom (genoeg) voor de ontsteking. Geef die eens extern stroom op de plus van de bobine via een andere auto.
diverse Citroens, wat anders.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 4 aug, 2009 08:38

heb alles al geprobeerd. Starten met een Fiat Marea ervoor... andere accu... andere startmotor..andere bobine... zit inmiddelsdus een andere dynamo op...
is er iemand in de buurt die een en ander kan doormeten. Heb daar zelf geen app.voor...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 4 aug, 2009 08:41

Na al dat starten het zullen toch niet je bougies zijn die doorgeslagen zijn.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 4 aug, 2009 08:53

Inderdaad draai die bougies er nu eens uit. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 15:08
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Oma Duckpower » di 4 aug, 2009 10:43

Punky schreef:Inderdaad draai die bougies er nu eens uit. :wink:
Ze is op zoek naar de bougies!!!
Heeft ze gevonden maar weet niet hoe ze los moeten!
Weet hoe ze los moeten, maar krijgt ze niet los.

Tips, tips, tips gevraagd.

Afbeelding

Ze zijn los!!!

En zo zien ze er uit!

Afbeelding

Afbeelding

lijkt me niks mis mee...
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

Plaats reactie