ra-ra-ra
-
- Veelvuldig poster
ra-ra-ra
Anne komt gisteren terug uit Tsjechie en zet de auto voor de deur. De auto maakte een raar geluid. Zet de motor uit. Even later wil de ik de auto verplaatsen doet ie helemaal niets meer. Wel controle lampjes die branden maar verder geen kik (ook geen klik). Vandaag bobine verwisseld - geen resultaat. Startmotor verwisseld- geen resultaat. Spanningsregelaar verwisseld - geen resultaat. V-snaar weer op spanning gezet en..jawel de motor draaide rond. Wil weer starten maar helaas... doodse stilte.
Weer geen klik of kik of wat dan ook. Heb nu ff geen idee meer waar het aan kan liggen. Weet dus ook niet waarom die het wel ff gedaan heeft.
Wie heeft er nog een idee??
Weer geen klik of kik of wat dan ook. Heb nu ff geen idee meer waar het aan kan liggen. Weet dus ook niet waarom die het wel ff gedaan heeft.
Wie heeft er nog een idee??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
massa kabel van accu naar versnellings bak schoonmaken, zeker de bakzijde.
Er is wel genoeg massa via koetsmassa punt om lampjes en alles te laten branden, maar wellicht niet altijd genoeg om de startmotor te laten rondgaan. En als de startmotor dan wel rond gaat, blijft er net te weinig power over om de motor aan te laten slaan
Er is wel genoeg massa via koetsmassa punt om lampjes en alles te laten branden, maar wellicht niet altijd genoeg om de startmotor te laten rondgaan. En als de startmotor dan wel rond gaat, blijft er net te weinig power over om de motor aan te laten slaan
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
Spookeend schreef:massa kabel van accu naar versnellings bak schoonmaken, zeker de bakzijde.
al met de slinger geprobeert? dan is de startmotor geen massa nodig...
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kan de motor nog wel vrij ronddraaien? Te testen met de slinger.
Kijk de bougies eens na. Bij mij is er ooit een gesmolten geweest. Heb het blok toen gedemonteerd en kon verder niks vinden dan die gesmolten bougie.
Het zou ook de Shell benzine kunnen zijn. Ik weet niet hoe dit zit, maar heb vaker gehoord dat deze startproblemen kan veroorzaken. Zal morgen mijn eigen eend eens proberen te starten. Heb namelijk bij dezelfde pomp getankt.
Kijk de bougies eens na. Bij mij is er ooit een gesmolten geweest. Heb het blok toen gedemonteerd en kon verder niks vinden dan die gesmolten bougie.
Het zou ook de Shell benzine kunnen zijn. Ik weet niet hoe dit zit, maar heb vaker gehoord dat deze startproblemen kan veroorzaken. Zal morgen mijn eigen eend eens proberen te starten. Heb namelijk bij dezelfde pomp getankt.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
alles nog eens nagekeken. Stroomvoorziening deugt dus ik begrijp niet waarom de startmotor niet werkt. Motortje draait ook goed rond...
Als laatste dalijk nog maar eens de bobine verwisselen en testen.
Motorisch lijkt me alles in orde dus zou alleen het contactslot overblijven als mogelijke oorzaak.
Als laatste dalijk nog maar eens de bobine verwisselen en testen.
Motorisch lijkt me alles in orde dus zou alleen het contactslot overblijven als mogelijke oorzaak.
-
- Veelvuldig poster
Yep... maarrrrr..probeerde net toch maar om haar aan te slingeren en zag dat de v-snaar over de pouly van de dynamo gleed. Deze maar gelijk gedemonteerd en die zat helemaal vast. Gelijk ook de verklaring van het "waterpomp" geluid gevonden. Gevolg is dat de acuu wss toch te weinig vermogenm heeft om haar te starten. Straks even een andere auto charteren. Wilde met de jump-starter heel even starten.Heb dus goeie hoop dat het goed gaat komen...
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Heb je al naar de bougies gekeken. Vraag me namelijk af of het het contactslot wel kan zijn, gezien het zo plotseling is gekomen.
Ben je vanaf de splitsing plankgas naar huis gereden?
Wanneer zijn de contactpunten de laatste keer vervangen?
Ben je vanaf de splitsing plankgas naar huis gereden?
Wanneer zijn de contactpunten de laatste keer vervangen?
PuNk RoCK LosEr
-
- Veelvuldig poster
heb alles al geprobeerd. Starten met een Fiat Marea ervoor... andere accu... andere startmotor..andere bobine... zit inmiddelsdus een andere dynamo op...
is er iemand in de buurt die een en ander kan doormeten. Heb daar zelf geen app.voor...
is er iemand in de buurt die een en ander kan doormeten. Heb daar zelf geen app.voor...
-
- Regelmatige poster
Ze is op zoek naar de bougies!!!Punky schreef:Inderdaad draai die bougies er nu eens uit.
Heeft ze gevonden maar weet niet hoe ze los moeten!
Weet hoe ze los moeten, maar krijgt ze niet los.
Tips, tips, tips gevraagd.

Ze zijn los!!!
En zo zien ze er uit!

lijkt me niks mis mee...
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!