Olielampje knippert bij stationair

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 3 aug, 2009 16:42

Ik vraag me wel wat de olietemperatuur dan is als ie echt warm is. Olie kan ook TE heet worden. Is je oliekoeler wel schoon. Dus zijn de koelribben niet verstopt?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 3 aug, 2009 18:11

Volgens mij is ie nog wel schonn, zal zometeen eens even checken.

Kan het er mee te maken hebben dat m'n vulpijp kapot is? Ik haalde vanochtend bij draaiende motor m'n pijlstok eruit en er kwam een fraaie olienevel uit :?

Weet iemand waar ik zo'n revisiesetje voor de vulpijp kan halen/bestellen?
Eend voor allen, allen voor eend..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 aug, 2009 18:23

Met draaiende motor komt er uit de pijlstok altijd olie naar buiten. Het is en blijft een boxer.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 3 aug, 2009 18:46

Dat is niet goed. Het blok moet zuigen en niet blazen!

Dit lijkt op een overdruk dat wordt veroorzaakt door een defecte vulpijp. Onderdruk meten met een doorzichtige slang op een plankje en je weet het zeker.

Juist omdat het een boxer motor is, is die olievulpijp zo belangrijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 aug, 2009 23:14

Als je pijlstok er uit haalt blaast elke boxer als de zuigers tegelijk naar beneden gaan. Weg van de minste weerstand is dan via de pijlstok en niet via de vulpijp. Ook als je de vulpijp opent met draaiende moter komt daar olie uit.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 4 aug, 2009 07:55

D'r ligt ook olie in het luchtfilter, dus das wel duidelijk...

Na de vakantie maar eens aanpakken.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

Bericht door joopsmit » di 20 okt, 2009 01:02

In de ollie censor zit een kleinne opening die kan verstopt zitten en zo zijn werk niet doen . Haal hem er uit maak hem goed schoon blaas het gaatje mooi schoon en plaats de censor trug
Een niuwe kan ook zo duur zijn ze niet .
pas op bij het uit draaien van de censor
het lipje van de draad verbinding wil nog wel eens af breken als je met een dop sleutel werkt .
Gewoon 2cv

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 20 okt, 2009 07:31

De eend staat nu stil, na de koets zal ik ook de motor nakijken/opknappen, ik zal er dan naar kijken.
Eend voor allen, allen voor eend..

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » di 22 dec, 2009 22:01

de mijne laat alleen zijn lampje knipperen tijdens het starten, en alleen warm, koud heeft de mijne nooit zin in iets :D

Plaats reactie