Rode waarschuwingslamp Dyane 68
-
- Veelvuldig poster
Rode waarschuwingslamp Dyane 68
Hallo ik heb even een vraag over het elektrisch circuit van de eerste types dyane.
Mijn rood lampje op het dashboard blijft branden,ook als de motor draait.
De spanningsregelaar is het niet want er zit pas van vorig jaar een elektronische in.
Weet iemand waarvoor deze lamp nog dient?
Groeten Tim
Mijn rood lampje op het dashboard blijft branden,ook als de motor draait.
De spanningsregelaar is het niet want er zit pas van vorig jaar een elektronische in.
Weet iemand waarvoor deze lamp nog dient?
Groeten Tim
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
het lampje IS (als ik het goed heb) van de laadstroom. maar deze wordt via een diode blok gemeten. best kans dat je laadstroom wel goed is, maar het meet-diode-blokje stuk is. je hebt als het goed is een ducelier dyanamo nog waar de twee extra aansluitingen opzitten (en aangesloten zijn). en ik zou voor de zekerheid de laadstroom ook nameten. zelfs een nieuwe electronische spanningsregelaar kan kapot gaan tenslotte. misschien een slechte verbinding ofzo?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
De sensor is niet aangesloten omdat er een nieuwere blok (am2) inzit standaard is dit een ak2. en deze heeft geen aansluiting zodoende dat er ook geen voorziening is op oliedruk controle.
En het kan zijn dat er normaal een dynamo opzit. Dat moet ik eens nakijken, maar bij de am2 blok zit al een alternator.
Kan iemand mij vertellen waar deze diode zit? dan kan ik die eens nakijken.
En het kan zijn dat er normaal een dynamo opzit. Dat moet ik eens nakijken, maar bij de am2 blok zit al een alternator.
Kan iemand mij vertellen waar deze diode zit? dan kan ik die eens nakijken.
-
- Heavy user
sorry, met dynamo bedoel ik gewoon zo'n ding dat stroom opwekt. ik bedoelde er geen speciale gelijkstroom iets mee. bij mij zat er zo'n losse ducelier dynamo/alternateur op. op de kabelboom zaten twee extra stekkertjes (vrouwtjes) buiten de twee standaard aansluitingen. deze twee draden gingen naar dat blokje.
edit: hierbij twee foto's van dat blokje. dat moet ergens achter de km teller zitten

edit: hierbij twee foto's van dat blokje. dat moet ergens achter de km teller zitten

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
rode waarschuwingslamp
Een dyane d6 heeft een wisselstroom dynamo ZONDER gelijkrichter om ervoor te zorgen dat de accu wel wordt bijgeladen met gelijkstroom heeft men de gelijkrichter niet in de dynamo gemonteerd maar achterin de snelheidsmeter gelegd . Door beide plastic zijpanelen van/aan de snelheidsmeter te verwijderen en dan met je handen achterin de kabelboom opzoek gaat naar een grijs , oranje of rood kleurig plastic blokje ter grote van een luciferdoosje , aan dit blokje zitten 5 kabels aangesloten ,demonteer het blokje en meet vanaf de platte stekker pen de overige 4 aansluitpennen door middel van een multimeter met een diode meet ingang . Indien je geen mogelijkheid hebt de oude gelijkrichter diode blokje te meten vervangje het blokje voor een nieuw exemplaar , en controleer daarna met draaiende motor of er 13,8 volt aan spanning op de accu polen binnenkomt. N.B. het rode lampje op het dashbord moet dan nu gedoofd zijn . Tevens maakt het lampje dan deel uit van het laadcirquit , dus niet het lampje weglaten!
Succes
Succes