aanrijding gehad... het einde van m'n eendje?

Reparaties, modificaties en onderhoud
2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvpieter » wo 5 aug, 2009 22:31

ik heb onlangs ook zoiets gehad, kreeg toen 1400 zonder taxatie. die van mij zit ook nog eens onder de gebruiks sporen
2cv6 azu-b 250

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 5 aug, 2009 22:46

Waarom zou je dan van te voren voor deverzekering een taxatierapport laten opstellen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » do 6 aug, 2009 00:00

Punky schreef:Maar was de wagen voor de aanrijding ook al getaxeerd. Want 1800 ligt ver boven de dagwaarde.
Enerzijds snap ik jouw opmerking wel, dit soort auto's zijn / horen natuurlijk allang afgeschreven te zijn.
Maar aan de andere kant zie je ook de 'dagwaarde' na drie muisklikken op marktplaats... En een beetje schadeexpert snapt ook wel dat een beetje fatsoenlijke eend zelden voor 1800 euro te koop wordt aangeboden.
Volgens mij is een taxatierapport dan ook enkel zinnig bij forse schades. Ik kan me voorstellen dat vanaf zo'n drie of vierduizend euro de discussie over de waarde van de auto een rol kan gaan spelen.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 6 aug, 2009 10:13

Een taxatie rapport is zeker zinnig als je een mooi gerestaureerd exemplaar hebt. Mijn beide eenden zijn op 5000 euro getaxeerd. De taxatie stelt de toestand van de auto vast. Zo kan de verzekering nooit zeggen och het was toch maar een oude eend.
Denk dat het alleen al het professioneel spuiten van een hele eend zo,n 2000 euro kan kosten. Geven ze je gauw 1400 euro en daag.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie