lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » za 8 aug, 2009 17:36

Ik wil natuurlijk dat alles geconserveerd wordt........ :lol:
Als je geen motip ofzo koopt maar andere (duurdere) merken (betere?) loopt het wel ietsje op.
Ik was al 4 bussen bodyspul (voor zo'n drukpistool) kwijt en 2 bussen ML :shock:
Mijn gegalvaniseerde chassis zit er ook vol mee!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 8 aug, 2009 19:45

Over die rottigheid onder het dak, da's wel een jammer punt. Als je het echt goed wil maken moet in principe het dak eraf. Niet alleen kan je er zo nooit goed aan, je dak gaat ook smelten als je het zo probeert te lassen. Je kan het voorlopig best behandelen dat het niet verder roest.



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » za 8 aug, 2009 21:42

Hoi Yannick,

Gelukkig valt het nog mee. Één kant is de naad een beetje bol gaan staan op meerdere plekken, dus nog net te behandelen hopelijk.
De andere kant (op de foto) is het gaatje erg klein, en hopelijk nog te reparen door iemand die dit goed kan. Maar moet idd opletten op dat dak :roll:

Maar ga het eerst behandelen. Je ziet het niet zo, je moet er echt onder kijken (ik had het geeneens gezien bij de aankoop :oops: )

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » ma 10 aug, 2009 18:27

Yannick schreef:Dat wist ik zelfs niet, maar blijkbaar heeft de Azam6 - en waarschijnlijk dan ook de AZM3 - dat gehad:

Afbeelding

Toch verdomd goeie kerels daar in Vorst. Het had hun veel minder moeite gekost om gewoon een Franse AZAM op een Amichassis te rammen, maar ze moesten het nu eenmaal perfect afwerken. Nu zou dat research en development heten en peperduur doorgerekend worden in de prijs.


Yannick
Klopt! Ook in mijn AZM3 zit de krik daar...
Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 10 aug, 2009 19:57

zo'n krik heb ik ook nog liggen. wellke jaren is deze gemaakt, voordat ze op de hoekige overgingen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » ma 10 aug, 2009 21:37

??
Zo'n houder is ook voor de vierkante volgens mij makkelijk te maken als ik dat zo zie. Je kunt die gewoon vastpoppen...
Waarom zie je dat nooit??

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 10 aug, 2009 21:42

alleen in jaren 60 auto's van belgisch fabrikaat. En die zie je niet zoveel meer ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » di 11 aug, 2009 10:40

Ja, dat snap ik. Maar je ziet iedereen van die imitatie reservewielsteunen inbouwen, maar nooit zo'n krik ding. Bij mij ligt die juist in de weg!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 11 aug, 2009 12:20

Sorry Eendeke,maar citroën leverde die reservewielsteunen origineel en
je kan je krik zonder iets te kopen met de voet tegen het R-achterscherm
en de krikhevel tegen het middensteuntje van je achterbank zetten.dan
ben je hem rammelloos kwijt.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » wo 19 aug, 2009 15:27

Wie kan mij vertellen hoe ik de voorkant van de ami kan loshalen? Heb jammergenoeg nog geen boeken daarover!
Wat is een stappenplan? En moet de motorkap er ook af?

Ben van plan de hele motor eruit te halen, en dan met hulp checken etc. Maar dan moet wel al het plaatwerk eraf :D !

Bob

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 aug, 2009 16:13

Bij de Ami8 moet je een berg bouten losmaken om de voorzijde los te krijgen. Deze zijn best makkelijk te vinden. De motorkap hoef je er niet perse af te halen, maar maakt het wel makkelijker.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 19 aug, 2009 23:27

volgens mij heeft ie een ami6
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » do 20 aug, 2009 09:22

Komt wel goed, ik ga het wel effe uitzoeken straks :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 aug, 2009 16:17

AZL57 schreef:volgens mij heeft ie een ami6
Weet ik. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » do 20 aug, 2009 20:47

Hallo Allemaal,

Nou, het is iig wel even wat anders dan een eend :lol:
Maar de hele voorkant is eraf :D Twee keer telefonisch hulpt moeten inschakelen, maar je moest echt goed kijken en denken zeg......zat even met de twee kabels van de koplamp afstelling...

Daarna de tank eronderuit gehaald. Jammergenoeg brak 1 bout af, de rest van alle bouten gingen bijzonder makkelijk los, ook voor!

Ik schrok er even van wat een zwart blubber uit die tank komt.Wel 1 cm prut in mijn emmer. De tank zit nu nog steeds vol. Hoe het beste schoon te maken? Of past een plastic tank er ook onder op dezelfde bevestiging?
En enkele rubbers bij de benzine waren echt helemal vergomd en zacht :x Ook de vulpijp heeft lichte roest, dus die ook eruit gehaald.
Weer een middagje bezig geweest. Nu kan ik bij de remmen.

De binnenspatborden voor hebben wel enkele slechte punten. Die ga ik dus eerst behandelen!

Plaats reactie