plastic grille
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
plastic grille
Ik ben bezig om mijn beige Eend, (geproduceerd in september 83) weer helemaal terug te brengen naar zoals hij in de folder staat, momenteel staat ie bij de spuiter om wat kleine irritatie's weg te laten werken.
Nou heb ik in de folder uit 83 gezien dat de special een grijze rand heeft en de charleston een zwarte, maar ik heb een club!
Ik heb een chromen rand, maar die zie ik in de folders die ik heb alleen op auto's uit de jaren 70 en ik zie ook wel jaren 80 club's met de grijze rand zoals een special.
Zit daar nog een bepaalde structuur in of gebruikte Citroen maar net wat op dat moment voor handen was?
Nou heb ik in de folder uit 83 gezien dat de special een grijze rand heeft en de charleston een zwarte, maar ik heb een club!
Ik heb een chromen rand, maar die zie ik in de folders die ik heb alleen op auto's uit de jaren 70 en ik zie ook wel jaren 80 club's met de grijze rand zoals een special.
Zit daar nog een bepaalde structuur in of gebruikte Citroen maar net wat op dat moment voor handen was?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- De Forumbelg
Een chromen rand kan zowieso niet. Dat is inderdaad midden jaren '70 (modeljaar '75, '76) en later weer gebruikt op de Charleston. In '77 is de zwarte rand gekomen op de 2cv6 en dat tot ergens begin jaren '80. Op een '83 zal in ieder geval wel een volledig grijs exemplaar moeten zitten.
Succes!
Yannick
Succes!
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
Mischien dat ze het per kleur deden? want ik heb wat folders nagekeken en het variëert nogal.
Dit is een folder van '85 daar staat een beige club in met de rooster met een grijze rand.
Ik denk ook dat dat gewoon beter past.
http://www.citrobe.org/2cv1985.htm
Welke rooster zat er op je auto toen je hem kocht?
Dit is een folder van '85 daar staat een beige club in met de rooster met een grijze rand.
Ik denk ook dat dat gewoon beter past.
http://www.citrobe.org/2cv1985.htm
Welke rooster zat er op je auto toen je hem kocht?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
ja die bij de- of montage afbreken...en dus nooit meer lekker op de neus hangen...helaas.AZL57 schreef:Er zijn in de jaren 90 ook veel imitatie grilles gemaakt met chromen rand. De imitaltie grilles zijn uit een stuk bij de originele Citroen grilles is de rand een los onderdeel dat erop geclipt werd.
Imitatie uit een deel blijft wel netjes (zodat de winter "jas" ook goed blijft zitten) imitatie is niet altijd slechter...
maar, voor je '83 lijkt mij ook dat grijs goed, en dan het midden deel iets grijzer als het buiten deel de echte originele.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
ik heb even in mijn folders gekeken en de club en special hebben allebij een grijze rand voor 83. als je een folder raadpleegt moet je altijd de folder die het jaar ervoor gedrukt is, in jouw geval de folder die in 82 gedrukt is, de uitgifte datum staat meestal op de achterkant in kleine letters
2cv6 azu-b 250
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Dan heb ik wel een originele grille, en ik weet de historie van de auto vanaf de eerste eigenaar, en er is nooit verteld dat die grille om wat voor reden dan ook vervangen is.AZL57 schreef:Er zijn in de jaren 90 ook veel imitatie grilles gemaakt met chromen rand. De imitaltie grilles zijn uit een stuk bij de originele Citroen grilles is de rand een los onderdeel dat erop geclipt werd.
En ik heb op een site van een handelaar een originele ongerestaureerde 2CV zien staan die even oud was als mijn eigen, (zelfs alle letters in het kenteken hetzelfde), en ook die Eend heeft een chromen rand.
Dus ik houd misschien toch de chromen rand maar , want het staat wel mooi
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat is dus zo'n gele zonder derde zijruitje? Mooi!
Ik denk een grijze grill, als ik de folders op www.citrobe.org bekijk. Het lijkt erop dat de Spécial, dus de basis-Eend, een grijze grill heeft en de Club-met-rechthoekige-koplampen een zilveren, in 1976.
Ik denk een grijze grill, als ik de folders op www.citrobe.org bekijk. Het lijkt erop dat de Spécial, dus de basis-Eend, een grijze grill heeft en de Club-met-rechthoekige-koplampen een zilveren, in 1976.