Kleppen stellen en ratelen
- Sjarleston
- Beginner
Kleppen stellen en ratelen
Hallo,
Ik heb contactpunten en bougies vervangen, daarna liep t motortje geweldig, wat ie daarvoor niet deed.
Dus ik dacht ook de kleppen maar even, mijzelf goed ingelezen en de uitgeprinte instructies mee de garage in...
Nu heb ik (ik meen rechtsvoor) een enorm ratelend geluid, lijkt welijzer op ijzer. Heb er toch 35 kilometer mee gereden, maar hij maakt ontzettende herrie. Trekt verder wel goed, loopt 100km/u.
Kan het zijn dat de klepspeling niet helemaal juist is? Iets teveel ruimte 0.30 ipv 0,20 ofzo?
Het was voor het kleppen stellen niet namelijk.
Er is al veel over geschreven, maar kom dit niet echt tegen.
Ik heb contactpunten en bougies vervangen, daarna liep t motortje geweldig, wat ie daarvoor niet deed.
Dus ik dacht ook de kleppen maar even, mijzelf goed ingelezen en de uitgeprinte instructies mee de garage in...
Nu heb ik (ik meen rechtsvoor) een enorm ratelend geluid, lijkt welijzer op ijzer. Heb er toch 35 kilometer mee gereden, maar hij maakt ontzettende herrie. Trekt verder wel goed, loopt 100km/u.
Kan het zijn dat de klepspeling niet helemaal juist is? Iets teveel ruimte 0.30 ipv 0,20 ofzo?
Het was voor het kleppen stellen niet namelijk.
Er is al veel over geschreven, maar kom dit niet echt tegen.
Rood Zwart 1981 (in restauratie)
Grijs Grijs 1985 (weer) rijdend
- Sjarleston
- Beginner
- Sjarleston
- Beginner
-
- Veelvuldig poster
Heb je je kleppendeksels niet te hard aangedraaid? Handvast draaien en daarna twee slagen met een sleutel. Anders dan slaan de stoterstangen tegen de klepdeksels, dat geeft een kolere herrie. Luister eens of het geluid van rechts of van links komt en draai daarna het klepdeksel aan de herrie kant wat los.
- Sjarleston
- Beginner
Dat heb ik gedaan intussen, bedankt voor de tip.
Het komt van links en als ik de boudie eruit draai lijkt het erop dat er schroefdraad meekomt (al een helicoil??) hij is dan ook dikker dan de andere bougie. Denk dat dat het probleem is. Ga asap naar de garaga met de vraag of ze er nieuw schroefdraad in kunnen tappen.
Het komt van links en als ik de boudie eruit draai lijkt het erop dat er schroefdraad meekomt (al een helicoil??) hij is dan ook dikker dan de andere bougie. Denk dat dat het probleem is. Ga asap naar de garaga met de vraag of ze er nieuw schroefdraad in kunnen tappen.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Een helicoil is een spiraalveerje dat precies de schroefdraad vervangt en
het busje is van Midlock,dat is een draadbusje met binnen en biutendraad
die dus groter getapt moet worden en als je het busje niet goed met kopervet aan de binnenkant en locktite aan de buitenkant doet,dan komen ze er mee uit en moet je een nieuw busje kopen
het busje is van Midlock,dat is een draadbusje met binnen en biutendraad
die dus groter getapt moet worden en als je het busje niet goed met kopervet aan de binnenkant en locktite aan de buitenkant doet,dan komen ze er mee uit en moet je een nieuw busje kopen
- Sjarleston
- Beginner
Dan denk ik dat het zo'n los busje is. Zo ziet het er inderdaad uit met binnen en buitendraad. Zou ik die ook weer vast kunnen zetten met locktite en kopervet?
Weet iemand dat? Of beter advies toch een helicoil laten monteren bij de garage?
Weet iemand dat? Of beter advies toch een helicoil laten monteren bij de garage?
- Sjarleston
- Beginner
- Sjarleston
- Beginner
Alles zit vast, de bus komt er niet meer uit. Maar helaas...............
de ratel is er nog steeds niet uit. Het zit ergens inwendig, geen idee meer eigenlijk wat het zou kunnen zijn.
Is er nog iemand met tips? Of wordt het gewoon een andere motor monteren?
de ratel is er nog steeds niet uit. Het zit ergens inwendig, geen idee meer eigenlijk wat het zou kunnen zijn.
Is er nog iemand met tips? Of wordt het gewoon een andere motor monteren?