Ontluchten heelpt niet
Ontluchten heelpt niet
Hallo, Ik heb iets waar ik nog niet eerder tegenaangelopen ben. Ontluchten van de remmen heeft geen effect. Als je remt dan gaat ie bij 1 keer intrappen veel dieper en is de remwerking minder dan wanneer je 2 of meer keren trapt. Zou het kunnen dat de hoofdremcilinder 1 van die O ringen lek heeft? Dank voor de responce
Peer
Peer
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?
www.proxive.nl - autoreclame
Dank je, probleem is wel dat er geen zichtbaar lek ofzo is. Wat is dan de meest waarschijnlijke veroorzaker,... ?2cvmaarten schreef:Ik heb het zelfde gehad maar dat kan meerdere oorzaken hebben;
Hoofdremcilinder
Remklauw niet meer goed (revisieset kost 5 euro!)
Achterremmen stellen.
Ik zou dus eerst eens kijken waar precies het probleem zit.
Succes
Dyane schreef:Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.
Ik heb de LHM ververst, zonder effect.
http://www.xs4all.nl/~kflink/hints_en_tips.htmBartineendyane schreef:ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?
http://2cvraid.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Van het ABS kitcar-forum:
Re: De Ami van Punky
Wim van den Bergh op wo 19 aug 2009, 00:03
punky schreef:
Hoe stel je de achtertrommels zonder ze te demonteren?
Uit laten voeren door toevallige aanwezige :
Draagarm omhoog, ringsleutel 14 in de hand nemen, wiel draaien, voorste nok verdraaien tot rem aanloopt, klein beetje terug (idem voor achterste nok), draagarm weer laten rusten, dit alles terwijl je met pilsje in de hand deze aanwijzingen door geeft aan uitvoerder.
Als hij/zij dit correct heeft uitgevoerd behoeft de andere kant geen aanwijzingen en kun je de tweede pils in alle rust genieten.
Re: De Ami van Punky
Wim van den Bergh op wo 19 aug 2009, 00:03
punky schreef:
Hoe stel je de achtertrommels zonder ze te demonteren?
Uit laten voeren door toevallige aanwezige :
Draagarm omhoog, ringsleutel 14 in de hand nemen, wiel draaien, voorste nok verdraaien tot rem aanloopt, klein beetje terug (idem voor achterste nok), draagarm weer laten rusten, dit alles terwijl je met pilsje in de hand deze aanwijzingen door geeft aan uitvoerder.
Als hij/zij dit correct heeft uitgevoerd behoeft de andere kant geen aanwijzingen en kun je de tweede pils in alle rust genieten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
dankje punky..klinkt simpel zo;) Ga er eens naar kijken binnenkort
@gerard, ik begrijp dat wanneer het pedaal te diep zit dat het een kwestie van stellen is. Echter het probleem wat ik aangeef is dat hij bij de 2e keer pompen/remmen hoger zit dan de eerste. Dat vond ik wat vreemd...
@gerard, ik begrijp dat wanneer het pedaal te diep zit dat het een kwestie van stellen is. Echter het probleem wat ik aangeef is dat hij bij de 2e keer pompen/remmen hoger zit dan de eerste. Dat vond ik wat vreemd...
www.proxive.nl - autoreclame
- André Post
- Heavy user
Houdt er rekening mee dat die stelmoeren erg zwaar kunnen gaan.
Ik zelf geef de voorkeur aan een iets afgeslepen zeskantige dop, daarmee heb ja maximale grip op de moer.
Door het afslijpen haal je de schuine rand van de dop, dus nog meer raakvlak.
Ik zelf geef de voorkeur aan een iets afgeslepen zeskantige dop, daarmee heb ja maximale grip op de moer.
Door het afslijpen haal je de schuine rand van de dop, dus nog meer raakvlak.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.