Eend blijft starten!
Ik ga zaterdag meteen een contactrol halen bij de eendenclub in Amersfoort. Het starten is weer verholpen, ik heb een nieuwe accu erin gezet en nu start ze weer als de beste.
Het stationair loopt alleen heel erg langzaam, om dit te verhelpen heb ik gedraaid aan het schroefje. Maar nu loopt ze nog langzamer stationair en slaat soms ook af bij terugschakelen naar twee.
Het stelschroefje heb ik wat gedraaid maar dat helpt niet zoveel. Kan iemand met vertellen welke kant ik het schroefje moet opdraaien?
Alvast bedankt,
Meike
Het stationair loopt alleen heel erg langzaam, om dit te verhelpen heb ik gedraaid aan het schroefje. Maar nu loopt ze nog langzamer stationair en slaat soms ook af bij terugschakelen naar twee.
Het stelschroefje heb ik wat gedraaid maar dat helpt niet zoveel. Kan iemand met vertellen welke kant ik het schroefje moet opdraaien?
Alvast bedankt,
Meike
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Het onderste schroefje moet zo ingesteld zijn dat hij het hoogste toerental draait,dan is
de kwaliteit van het mengsel dus het beste.Is het toeental daarna niet goed,dan mag je
of met de bovenste schroef of de schroef bij de gasklep (afhankelijk van het type) het
toeental goed zetten.Daarna met het onderste schroefje weer het hoogste toerental
opzoeken.Tot hij keurig toerental en gelijkmatig draait.Dat is de manier om een carburator
zonder meetapperatuur af te stellen.
de kwaliteit van het mengsel dus het beste.Is het toeental daarna niet goed,dan mag je
of met de bovenste schroef of de schroef bij de gasklep (afhankelijk van het type) het
toeental goed zetten.Daarna met het onderste schroefje weer het hoogste toerental
opzoeken.Tot hij keurig toerental en gelijkmatig draait.Dat is de manier om een carburator
zonder meetapperatuur af te stellen.
Dit is een beetje verwarrend Gerard. Want jij bedoelt met de onderste schroef de bovenste (CO mengsel) neem ik aan? Want die CO-stelschroef zit toch echt hoger dan de stationaire stelschroef bij de gasklepas. Je zegt ook dat je met die CO-schroef het toerental stelt, maar eigenlijk stel je het luchtmengsel (met als gevolg een ander toerental). Het toerental stel je met de stationaire stelschroef aan de gasklepas. Of heb jij het over 3 (?) schroeven? Wat bedoel je met de bovenste?Gerard Maas schreef:Het onderste schroefje moet zo ingesteld zijn dat hij het hoogste toerental draait,dan is
de kwaliteit van het mengsel dus het beste.Is het toeental daarna niet goed,dan mag je
of met de bovenste schroef of de schroef bij de gasklep (afhankelijk van het type) het
toeental goed zetten.Daarna met het onderste schroefje weer het hoogste toerental
opzoeken.Tot hij keurig toerental en gelijkmatig draait.Dat is de manier om een carburator
zonder meetapperatuur af te stellen.
Het is beter om naampjes te geven aan de schroeven dan om een beschrijving te geven. Als men de naam en bijbehorende functie weet, is dat makkelijker te onthouden.
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je heb verschillende types carburator.Maar de miewere hebben 3 schoeven.Als je op
het gashandel een schroef met veertje heb zitten dan heb je dus maar 2 schroeven
1onderin voor de kwaliteit en aan de gasklep de quantiteit,maar die verarmt het mengsel
als je hem harder zet.Dat geldt hetzelfde als je 3 schroeven heb.
het gashandel een schroef met veertje heb zitten dan heb je dus maar 2 schroeven
1onderin voor de kwaliteit en aan de gasklep de quantiteit,maar die verarmt het mengsel
als je hem harder zet.Dat geldt hetzelfde als je 3 schroeven heb.