Remzuigers

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
JanGert
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
Locatie: Deventer

Remzuigers

Bericht door JanGert » vr 28 aug, 2009 10:27

VRaagje......

Ik heb mijn remklauwen los gehaald. Maar hoe krijg ik nou die zuigertjes uit de remklauw? Ik heb de remklauw al een keer terug aangesloten aan de remleiding en toen kwam één kant met voorzichtig remmen inderdaad uit de remklauw maar de andere kant blijft mooi zitten.

Uhmmm..... :roll: Help??
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....

Rode 2cv6 Club '87

antarctica
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
Locatie: Apeldoorn

Bericht door antarctica » vr 28 aug, 2009 10:36

Dat had ik laatst ook.
Gelukkig had de eendenspecialist (hobbyist) een soort interne poelietrekker; een busje die in de zuiger ging, uitdraaien en met erg veel moeite en kruipolie kwam de zuiger los.
Misschien even met de klauw langs een remrevisiebedrijfje?
Die krijgen 'm wel los!
Antarctica

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » vr 28 aug, 2009 10:39

met perslucht in het gaatje vande remleiding blazen
dan voorzichtig de zuiger terug duwen(kloppen)
als hij een paar mm op en neer beweegd dan moet het lukken als je dit dikwijls herhaald
is mij toch altijd gelukt
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 aug, 2009 11:01

Perslucht werkt goed, maar let op voor rondspattende LHM als de zuiger er toch ineens uitschiet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 28 aug, 2009 11:21

Punky schreef:Perslucht werkt goed, maar let op voor rondspattende LHM als de zuiger er toch ineens uitschiet.
dikke doek erop, en idd erg opletten, mocht dit niet werken, kun je ook een vetnippel in de lhm aansluiting draaien en vetspuit erop, komt ie zeker los en is ook iets veiliger, je kunt hiermee dus meer gecontroleerd een grotere druk opbouwen.

suc6

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 28 aug, 2009 12:47

De vetnippel methode is idd het netste, maar met de luchtslang werkt lekker snel en als je idd de dikke doek gebruikt om het LHM en de zuiger op te vangen komt het helemaal goed.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 28 aug, 2009 15:03

je kunt hem ook met de druk van de hoofdremcylinder eruit drukken. Gat tussen de 2 klauwen met een stukje rubber en een lijnklem dichtdrukken. Ik heb hier ook de set van iemand liggen die er niet uit komen maar ze hebben ooit de zuiger met een schroevendraaier terug proberen te duwen en hiermee de randen van zuigers ontzet. Dus die klemmen zich nu vast.
Laatst gewijzigd door AZL57 op za 29 aug, 2009 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

JanGert
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
Locatie: Deventer

Bericht door JanGert » vr 28 aug, 2009 22:21

Dat zijn nog eens tips! Ik ga aan de slag met de vetpomp!
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....

Rode 2cv6 Club '87

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 aug, 2009 10:13

Gewoon met de hoofdremcilinder is de netste methode, want met de vetspuit moet je de klauw gaan schoonmaken, wat je met de hoofdremcilinder niet hebt. Zoals azl57 beschrijft, houtklem en rubber om de gaatjes dicht te houden en vervolgens maar pompen.

JanGert
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
Locatie: Deventer

Bericht door JanGert » zo 30 aug, 2009 23:16

......houtklem en rubber om de gaatjes dicht te houden en vervolgens maar pompen.
Perfect!! :D
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....

Rode 2cv6 Club '87

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 31 aug, 2009 11:43

en als je het met perslucht doet let een beetje op de instelling van je compressor.
ben nu nog aan het zoeken naar een weggeschoten cilinder ergens aan de andere kant van het dorp!!!
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 31 aug, 2009 14:34

en ik had het plafond vol LHM omdat de doek er niet goed overheen lag ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 31 aug, 2009 16:12

Je kan ook eerst de blokjes verwijderen,
dan de zuigers tegen de schijf pompen.
Zijn ze er al bijna uit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie