Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
JanGert
- Gebruiker

- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
- Locatie: Deventer
Bericht
door JanGert » vr 28 aug, 2009 10:27
VRaagje......
Ik heb mijn remklauwen los gehaald. Maar hoe krijg ik nou die zuigertjes uit de remklauw? Ik heb de remklauw al een keer terug aangesloten aan de remleiding en toen kwam één kant met voorzichtig remmen inderdaad uit de remklauw maar de andere kant blijft mooi zitten.
Uhmmm.....

Help??
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....
Rode 2cv6 Club '87
-
antarctica
- Beginner

- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
door antarctica » vr 28 aug, 2009 10:36
Dat had ik laatst ook.
Gelukkig had de eendenspecialist (hobbyist) een soort interne poelietrekker; een busje die in de zuiger ging, uitdraaien en met erg veel moeite en kruipolie kwam de zuiger los.
Misschien even met de klauw langs een remrevisiebedrijfje?
Die krijgen 'm wel los!
Antarctica
-
2cv Michel
- Regelmatige poster

- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
-
Contacteer:
Bericht
door 2cv Michel » vr 28 aug, 2009 10:39
met perslucht in het gaatje vande remleiding blazen
dan voorzichtig de zuiger terug duwen(kloppen)
als hij een paar mm op en neer beweegd dan moet het lukken als je dit dikwijls herhaald
is mij toch altijd gelukt
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » vr 28 aug, 2009 11:01
Perslucht werkt goed, maar let op voor rondspattende LHM als de zuiger er toch ineens uitschiet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
rusty
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Bericht
door rusty » vr 28 aug, 2009 11:21
Punky schreef:Perslucht werkt goed, maar let op voor rondspattende LHM als de zuiger er toch ineens uitschiet.
dikke doek erop, en idd erg opletten, mocht dit niet werken, kun je ook een vetnippel in de lhm aansluiting draaien en vetspuit erop, komt ie zeker los en is ook iets veiliger, je kunt hiermee dus meer gecontroleerd een grotere druk opbouwen.
suc6
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
-
jeroentje
- Regelmatige poster

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Bericht
door jeroentje » vr 28 aug, 2009 12:47
De vetnippel methode is idd het netste, maar met de luchtslang werkt lekker snel en als je idd de dikke doek gebruikt om het LHM en de zuiger op te vangen komt het helemaal goed.
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5191
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » vr 28 aug, 2009 15:03
je kunt hem ook met de druk van de hoofdremcylinder eruit drukken. Gat tussen de 2 klauwen met een stukje rubber en een lijnklem dichtdrukken. Ik heb hier ook de set van iemand liggen die er niet uit komen maar ze hebben ooit de zuiger met een schroevendraaier terug proberen te duwen en hiermee de randen van zuigers ontzet. Dus die klemmen zich nu vast.
Laatst gewijzigd door
AZL57 op za 29 aug, 2009 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
JanGert
- Gebruiker

- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
- Locatie: Deventer
Bericht
door JanGert » vr 28 aug, 2009 22:21
Dat zijn nog eens tips! Ik ga aan de slag met de vetpomp!
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....
Rode 2cv6 Club '87
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » za 29 aug, 2009 10:13
Gewoon met de hoofdremcilinder is de netste methode, want met de vetspuit moet je de klauw gaan schoonmaken, wat je met de hoofdremcilinder niet hebt. Zoals azl57 beschrijft, houtklem en rubber om de gaatjes dicht te houden en vervolgens maar pompen.
-
JanGert
- Gebruiker

- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 22:03
- Locatie: Deventer
Bericht
door JanGert » zo 30 aug, 2009 23:16
......houtklem en rubber om de gaatjes dicht te houden en vervolgens maar pompen.
Perfect!!

Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....
Rode 2cv6 Club '87
-
wouter87
- Regelmatige poster

- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
- Locatie: Echt
Bericht
door wouter87 » ma 31 aug, 2009 11:43
en als je het met perslucht doet let een beetje op de instelling van je compressor.
ben nu nog aan het zoeken naar een weggeschoten cilinder ergens aan de andere kant van het dorp!!!
C'est une bonne voiture
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5191
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 31 aug, 2009 14:34
en ik had het plafond vol LHM omdat de doek er niet goed overheen lag

diverse Citroens, wat anders.
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » ma 31 aug, 2009 16:12
Je kan ook eerst de blokjes verwijderen,
dan de zuigers tegen de schijf pompen.
Zijn ze er al bijna uit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.