wat voor boutje ventilatieklep?
wat voor boutje ventilatieklep?
Hallo allemaal.
Mijn eerste post als net begonnen eendrijder.
Het boutje waarmee de ventilatieklep aan de regelstang zit mist bij mijn net gekochte eend.
Hier moet natuurlijk een boutje door met moertje.
Twee vragen.
1. Hoe is de volgorde van de onderdelen (boutje, ringetje?, kartelringetje?, enz)
2. Van welk materiaal moet dat zijn (ivm redoxreactie/roest), RVS, of juist niet?
Graag een antwoord.
Geinstein
PS
Wat nog moet maar wel gaat lukken:
- massa richtingaanwijzer linksvoor
- lamp rechtsachter (draadbreukje vlak voor lamp)
- verwarmingskabel vastzetten in de koets (klem zit los)
PS2
In eerste versie van deze post sprak ik van een ventilatieROOSTER (foutje)
Mijn eerste post als net begonnen eendrijder.
Het boutje waarmee de ventilatieklep aan de regelstang zit mist bij mijn net gekochte eend.
Hier moet natuurlijk een boutje door met moertje.
Twee vragen.
1. Hoe is de volgorde van de onderdelen (boutje, ringetje?, kartelringetje?, enz)
2. Van welk materiaal moet dat zijn (ivm redoxreactie/roest), RVS, of juist niet?
Graag een antwoord.
Geinstein
PS
Wat nog moet maar wel gaat lukken:
- massa richtingaanwijzer linksvoor
- lamp rechtsachter (draadbreukje vlak voor lamp)
- verwarmingskabel vastzetten in de koets (klem zit los)
PS2
In eerste versie van deze post sprak ik van een ventilatieROOSTER (foutje)
Laatst gewijzigd door Geinstein op vr 28 aug, 2009 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Sorry: ventilatieKLEP (die onder de voorruit)
Aan de ventilatieklep zitten twee oogjes.
Die moet aan een stang die regelbaar is met de draaiknop onder het dashbord.
Kun je die gewoon met boutje moertje vastzetten, of moeten daar extra kartelringetjes in? Helemaal strak draaien lijkt mij niet goed omdat het iets langs elkaar draait.
Maakt RVS of verzinkt niet uit?
Aan de ventilatieklep zitten twee oogjes.
Die moet aan een stang die regelbaar is met de draaiknop onder het dashbord.
Kun je die gewoon met boutje moertje vastzetten, of moeten daar extra kartelringetjes in? Helemaal strak draaien lijkt mij niet goed omdat het iets langs elkaar draait.
Maakt RVS of verzinkt niet uit?
oh, die. ja, als je een goede klep hebt, met goed rubber.
En er niets lekt langs je ruitenwissers...of je voorraam...blijft dat daar gewoon droog.
En als het wat lekt, en iets verroest, dan werkt het nog gewoon.
volgens mij zit dat daar met een busje en een veertje...zal ff wat foto's op snorren voor je, mogelijk kan je daar iets mee.
En er niets lekt langs je ruitenwissers...of je voorraam...blijft dat daar gewoon droog.
En als het wat lekt, en iets verroest, dan werkt het nog gewoon.
volgens mij zit dat daar met een busje en een veertje...zal ff wat foto's op snorren voor je, mogelijk kan je daar iets mee.
onder druk wordt alles vloeibaar
ja, een busje met een veertje wat het op zijn plaats houd, even bij een eenden boer ergens in de buurt halen lijkt me het makkelijkst.

en bij deze eend...lekte alles, het raam, de wissers en de klep...en zie, een beetje roest wat verder niet veel doet. zorg er voor dat het wat er gewoon niet zo ver komt dan ben je echt goed bezig!
p.s. welkom op t forum!!

en bij deze eend...lekte alles, het raam, de wissers en de klep...en zie, een beetje roest wat verder niet veel doet. zorg er voor dat het wat er gewoon niet zo ver komt dan ben je echt goed bezig!
p.s. welkom op t forum!!
onder druk wordt alles vloeibaar
boutje met klemveer gekregen van Ron in Kraggenburg.
Bedankt voor de snelle hulp.
Ik zal eens kijken of ik mensen kan helpen op het forum
Ondertussen de volgende zaken gefixed:
- verwarmingskabel vastgezet in de koets en de verwarming afgesteld
- massa-aansluiting schoongemaakt van knipperlicht linksvoor
- ventilatieklep vastgezet
- alle verlichting nagelopen
- hendel achterklep gerepareerd.
En dat alles zonder voorkennis; wat is het toch heerlijk om een eend te hebben.
Volgens mij kan er nu een slotje op deze thread
Bedankt voor de snelle hulp.
Ik zal eens kijken of ik mensen kan helpen op het forum
Ondertussen de volgende zaken gefixed:
- verwarmingskabel vastgezet in de koets en de verwarming afgesteld
- massa-aansluiting schoongemaakt van knipperlicht linksvoor
- ventilatieklep vastgezet
- alle verlichting nagelopen
- hendel achterklep gerepareerd.
En dat alles zonder voorkennis; wat is het toch heerlijk om een eend te hebben.
Volgens mij kan er nu een slotje op deze thread