Hey Allemaal,
de laatste tijd rijd ik met een vervelend probleem. bij de apk keuring had ik teveel speling op mijn rechter wiel. nu heb ik een nieuwe fusee gekocht. nu zegt iemand dat het de fusee niet kan zijn en dat het het lager is. nu raak ik dus in de war. alleen bij een bocht naar links hoor ik een zoemend brommend geluid in mijn rechter wiel. wie weet wat dit is en wie is in de gelegenheid me te helpen met de reparatie?
hulp in het zuiden nodig!!
hulp in het zuiden nodig!!
C'est une bonne voiture
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Lagergeluiden
Misschien een hulp om te bepalen welke lager er stuk is...bij een bocht naar links, wordt het linkse wiel ontlast, bij een rechtse bocht wordt het rechtse wiel ontlast. Lagergeluiden hoor je meestal op het ontlaste wiel, niet het wiel waar druk op uitgeoefend wordt, omdat dan de speling op het lager minder is.
Even opkrikken, beide wielen van de grond, zet versnellingsbak in neutraal en draai dan aan het linkse of rechtse wiel. Het wiel met de rolgeluiden, daar zal je dan het lager van moeten vervangen.
Met het juiste gereedschap, klusje van amper een uurtje.
Succes
Pistachke
Even opkrikken, beide wielen van de grond, zet versnellingsbak in neutraal en draai dan aan het linkse of rechtse wiel. Het wiel met de rolgeluiden, daar zal je dan het lager van moeten vervangen.
Met het juiste gereedschap, klusje van amper een uurtje.
Succes
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")