benzine meter

stoffel
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 10 mar, 2009 20:54
Locatie: herne/belgie

benzine meter

Bericht door stoffel » zo 27 sep, 2009 08:57

hallo,
mijn benzinemeter van mijn dyane werkt niet. kheb met een testlamp is gekeken en er komt geen stroom toe aan de de draad van de benzinevlotter. waar zou het probleem ergens kunne zijn? iemand ervaring mee?

alvast bedankt
t is 'snachts kouder dan buiten!

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » zo 27 sep, 2009 09:32

de benzinevlotter werkt niet met stroom maar enkel met massa hoe hoger de vlotter staat hoe minder massa hij doorgeeft
er gaat 1 draadje naar het chassis meet deze eens door meestal roestvorming en slechte massa of géén massa
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 27 sep, 2009 11:54

maar dus hoort er wel stroom NAAR de vlotter toe te gaan toch? en dan zorgt de vlotter er voor hoe groot de weerstand is naar de massa. check anders ook de verbinding van alle stekkertjes van achterste kebelboom. deze zitten ergens vlakbij/boven de accu. doe dan gelijk even alle stekkerverbinding opschuren met een p400 schuurpapiertje en goed insmeren met kopervet om problemen met de andere verbindingen te voorkomen. en als je echt zin doe dan ALLE stekkerverbindingen en de zekeringen houder.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 27 sep, 2009 12:30

Stekkertje bij het linkerachterspatbord zit vast (aan binnenkant)?
Staat daar wél spanning op?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » zo 27 sep, 2009 12:55

vlotter werkt met weerstand
dus alleen massa
gaat massa in en komt massa uit naargelang het niveau
Stekkertje bij het linkerachterspatbord met een goede massa verbinden dan moet de meter op vol uitslaan
is dat goed dan is het zeker de vlotter
meestal de stekkertjes eens goed afschuren en michien de massa van het chassis naar de vlotter ook een andere massa zoeken
Afbeelding

massa gaat naar het chassis
benzinnemeter gaat naar Stekkertje bij het linkerachterspatbord
let op dit is allebij MASSA
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » zo 27 sep, 2009 13:01

dus als ik het goed begrijp komt er spanning vanaf de meter, want van massa naar massa gaat geen meter uitslaan lijkt me.

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » zo 27 sep, 2009 13:06

dat klopt
de meter geefd een hoeveelheid massa weer naargelang de vlotter omhoog staat of omlaag
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 sep, 2009 14:25

Schema even uitleggen:

1 vanaf de accu gaat via de contactrol naar zekering ZE2 (16 ampere) een draad naar de benzinemeter, dus ja daar staat dan gewoon 12 volt op MITS er ergens massa is!

Dan vanaf de benzinemeter loopt er een gele draad naar de vlotter (de draad is groen voor de slimmerikken onder ons en er zit een geel sokje aan het uiteinde).

Vanaf de vlotter loopt er vervolgens een draad naar de massa. Waar die dan op zit maakt niks uit, zolang die maar uiteindelijk verbinding kan maken met de accu, dan is het circuit weer gesloten.

De vlotter is gewoon een mechanische draadgewonden weerstand, als ik me niet vergis iets van 100 Ohm, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » zo 27 sep, 2009 16:53

Hoi, nu we toch bezig zijn met de benzinemeter heb ik ook een vraagje;
Mijn benzinemeter komt maar een beetje uit als de tank vol is (geeft half vol aan/half leeg, wat je wilt)
Ook een massa probleem?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 27 sep, 2009 18:25

vlotter stuk denk ik! us ff andere monteren

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 sep, 2009 19:46

Ik zou eerst ff massa controlleren Ramon, is stukkie makkelijker dan de vlotter vervangen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 27 sep, 2009 20:56

maar dus hoor je bij contact aan een ca 12 volt te meten op de draad die van voor naar de vlotter loopt. als je daar geen 12 volt meet ligt het probleem waarschijnlijk ergens in de kabelboom/zekering/benzine meter zelf. hou je deze aansluiting op een goeie massa hoort de meter idd vol uit te slaan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

stoffel
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di 10 mar, 2009 20:54
Locatie: herne/belgie

Bericht door stoffel » ma 28 sep, 2009 21:04

jongens bedankt.
probleem is opgelost. de vlotter was stuk.
zou da kunne dat die nieuwe vlotter wat korter is dan de oude?
die nieuwe vlotter ging precies niet tot beneden in de tank.
kan in een plastiek tank meer benzine in dan in een ijzeren tank?
alvast bedankt
t is 'snachts kouder dan buiten!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5201
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 28 sep, 2009 22:55

Ja dat hangt van de leeftijd van de tank af, de oudere waren 20 liter de latere 25 liter. Dus als je een kortere vlotter pakt kun je de tank niet helemaal leegrijden..
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » wo 24 mar, 2010 16:40

He luitjes;
Zoals al een keer eerder beschreven hier o, doet mijn benzinemeter het niet meer.
Voor een maand of 2 terug is er een nieuwe flotter ingekomen, toen deed i het even (een paar weken)
Maar nu doet i helemaal niets, af en toe schiet de meter "omhoog" maar is ook gelijk weer uit.
Wat kan dit nu weer zijn??

Plaats reactie