benzine meter
benzine meter
hallo,
mijn benzinemeter van mijn dyane werkt niet. kheb met een testlamp is gekeken en er komt geen stroom toe aan de de draad van de benzinevlotter. waar zou het probleem ergens kunne zijn? iemand ervaring mee?
alvast bedankt
mijn benzinemeter van mijn dyane werkt niet. kheb met een testlamp is gekeken en er komt geen stroom toe aan de de draad van de benzinevlotter. waar zou het probleem ergens kunne zijn? iemand ervaring mee?
alvast bedankt
t is 'snachts kouder dan buiten!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
de benzinevlotter werkt niet met stroom maar enkel met massa hoe hoger de vlotter staat hoe minder massa hij doorgeeft
er gaat 1 draadje naar het chassis meet deze eens door meestal roestvorming en slechte massa of géén massa
er gaat 1 draadje naar het chassis meet deze eens door meestal roestvorming en slechte massa of géén massa
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
maar dus hoort er wel stroom NAAR de vlotter toe te gaan toch? en dan zorgt de vlotter er voor hoe groot de weerstand is naar de massa. check anders ook de verbinding van alle stekkertjes van achterste kebelboom. deze zitten ergens vlakbij/boven de accu. doe dan gelijk even alle stekkerverbinding opschuren met een p400 schuurpapiertje en goed insmeren met kopervet om problemen met de andere verbindingen te voorkomen. en als je echt zin doe dan ALLE stekkerverbindingen en de zekeringen houder.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
vlotter werkt met weerstand
dus alleen massa
gaat massa in en komt massa uit naargelang het niveau
Stekkertje bij het linkerachterspatbord met een goede massa verbinden dan moet de meter op vol uitslaan
is dat goed dan is het zeker de vlotter
meestal de stekkertjes eens goed afschuren en michien de massa van het chassis naar de vlotter ook een andere massa zoeken

massa gaat naar het chassis
benzinnemeter gaat naar Stekkertje bij het linkerachterspatbord
let op dit is allebij MASSA
dus alleen massa
gaat massa in en komt massa uit naargelang het niveau
Stekkertje bij het linkerachterspatbord met een goede massa verbinden dan moet de meter op vol uitslaan
is dat goed dan is het zeker de vlotter
meestal de stekkertjes eens goed afschuren en michien de massa van het chassis naar de vlotter ook een andere massa zoeken

massa gaat naar het chassis
benzinnemeter gaat naar Stekkertje bij het linkerachterspatbord
let op dit is allebij MASSA
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
dat klopt
de meter geefd een hoeveelheid massa weer naargelang de vlotter omhoog staat of omlaag
de meter geefd een hoeveelheid massa weer naargelang de vlotter omhoog staat of omlaag
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Schema even uitleggen:
1 vanaf de accu gaat via de contactrol naar zekering ZE2 (16 ampere) een draad naar de benzinemeter, dus ja daar staat dan gewoon 12 volt op MITS er ergens massa is!
Dan vanaf de benzinemeter loopt er een gele draad naar de vlotter (de draad is groen voor de slimmerikken onder ons en er zit een geel sokje aan het uiteinde).
Vanaf de vlotter loopt er vervolgens een draad naar de massa. Waar die dan op zit maakt niks uit, zolang die maar uiteindelijk verbinding kan maken met de accu, dan is het circuit weer gesloten.
De vlotter is gewoon een mechanische draadgewonden weerstand, als ik me niet vergis iets van 100 Ohm, maar dat laatste weet ik niet zeker.
1 vanaf de accu gaat via de contactrol naar zekering ZE2 (16 ampere) een draad naar de benzinemeter, dus ja daar staat dan gewoon 12 volt op MITS er ergens massa is!
Dan vanaf de benzinemeter loopt er een gele draad naar de vlotter (de draad is groen voor de slimmerikken onder ons en er zit een geel sokje aan het uiteinde).
Vanaf de vlotter loopt er vervolgens een draad naar de massa. Waar die dan op zit maakt niks uit, zolang die maar uiteindelijk verbinding kan maken met de accu, dan is het circuit weer gesloten.
De vlotter is gewoon een mechanische draadgewonden weerstand, als ik me niet vergis iets van 100 Ohm, maar dat laatste weet ik niet zeker.
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
maar dus hoor je bij contact aan een ca 12 volt te meten op de draad die van voor naar de vlotter loopt. als je daar geen 12 volt meet ligt het probleem waarschijnlijk ergens in de kabelboom/zekering/benzine meter zelf. hou je deze aansluiting op een goeie massa hoort de meter idd vol uit te slaan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
He luitjes;
Zoals al een keer eerder beschreven hier o, doet mijn benzinemeter het niet meer.
Voor een maand of 2 terug is er een nieuwe flotter ingekomen, toen deed i het even (een paar weken)
Maar nu doet i helemaal niets, af en toe schiet de meter "omhoog" maar is ook gelijk weer uit.
Wat kan dit nu weer zijn??
Zoals al een keer eerder beschreven hier o, doet mijn benzinemeter het niet meer.
Voor een maand of 2 terug is er een nieuwe flotter ingekomen, toen deed i het even (een paar weken)
Maar nu doet i helemaal niets, af en toe schiet de meter "omhoog" maar is ook gelijk weer uit.
Wat kan dit nu weer zijn??