Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
ik heb bij mij thuis een dergelijk indentiteitsonderzoek laten uitvoeren door RDW arnhem omdat mijn chassisnr eigenlijk tot op de laatste 2 cijfers was vergaan door roest. Ik wilde dit chassis verkopen aan een iemand die er een burton mee wilde bouwen. De beste man van het RDW is hooguit een kwartier geweest. Daarbij heeft hij even vluchtig naar de papieren chassisnr, baknr en motornr gekeken. Hij heeft overal even een wazige foto met zn telefoon van gemaakt en een rapport opgemaakt dat alles in orde is en dat de koper straks met het uitgeslepen chassisnr en zn afgebouwde burton naar het rdw kan komen om het nr in zijn auto te slaan. Je hebt dus volgens mij ook wel erg veel pech gehad met degene die je getroffen hebt bij het RDW. Deze man vertelde ook dat hij dit soort situatie's al veel vaker had meegemaakt.
www.proxive.nl - autoreclame
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Zelfde hier met een chassis nummer wat wel goed te lezen is, maar echt niet kan kloppen.
Het chassis heeft een aantal dingen die bij een ouder chassis horen.
Beste man vond het prima, moet de verwisseling nog uitvoeren.
Het chassis heeft een aantal dingen die bij een ouder chassis horen.
Beste man vond het prima, moet de verwisseling nog uitvoeren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ach mocht het om wat voor wazige reden ECHT niet lukken, tja dan moet je ze gewoon met hun eigen midellen terug slaan....
[edit NP, tekst verwijderd], probleem opgelost.
Heel oficieel mag je 20% van je chassis per jaar vervangen. Alle niet dragende delen mag je zowiezo gewoon vervangen.
De RDW kreeg per 1 januari 1999 het hele chassis en herinslag gebeuren onder hun regelgeving.
Ben ik even blij dat ik op 30 december 1998 een douane herinslag in een verzinkt chassis heb gekregen in de casper en hobbes eend...
succes ermee!
[edit NP, tekst verwijderd], probleem opgelost.
Heel oficieel mag je 20% van je chassis per jaar vervangen. Alle niet dragende delen mag je zowiezo gewoon vervangen.
De RDW kreeg per 1 januari 1999 het hele chassis en herinslag gebeuren onder hun regelgeving.
Ben ik even blij dat ik op 30 december 1998 een douane herinslag in een verzinkt chassis heb gekregen in de casper en hobbes eend...
succes ermee!
met eendige groeten,
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ten eerste is het msschien niet slim om hier te plaatsen, en ten tweede, dit is praktisch onmogelijk ..hobbes schreef:
[edit NP: tekst verwijderd], probleem opgelost.
Bij de RDW beschikken ze over een héél groot dossier met gegevens.
De gegevens op het slapend kenteken moeten dus 100% kloppen (en je moet dus ook niet komen aanzetten met een totaal gerestaureerde auto)
motortype en chassisnummer moeten kloppen, kenmerken van het bouwjaar moeten kloppen, kleur moet kloppen, details moeten kloppen.
Bijvoorbeeld het verschil in lengte van de tapeinden van de motorsteunen, plaats van de choke enz. ze weten heel veel. En dat is misschien ook maar goed ook, in sommige gevallen.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Even een reminder:
inmijneendje schreef:Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Je gewoon netjes aan de form en NLwets- regels houden!the Nosepicker schreef:Even een reminder:inmijneendje schreef:Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
En als je het dan toch over dingen wil hebben die niet mogen..
Ja, dan start je daar maar een topic over met "dingen die je vooral niet mag doen met je 2cv" of zo...
Dan weten ook de nieuwkomers/minder creatievelingen wat er allemaal kan maar niet mag.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Nee, sluiten is overbodig lijkt me. Het was meer een reminder om geen illegale bezigheden te promoten. De juiste weg is bekend, de onjuiste ook. Dus die laatste hoeft hier niet nogmaals uitgelegd te worden..dyane_maniac schreef:niet sluiten svp, want ik ben heel benieuwd naar het antwoord van de rdw. dit topic gaat ook niet over illegale handelingen op een enkel bericht na. dus sluiten lijkt me onnodig toch?
Hier gaat het idd er om of de RDW meedenkt met iemand die zonder kwade bedoelingen een vaag chassisnummer laat checken, of dat 'de regel' boven alles gaat.
Maar geen paniek over topics sluiten, zolang iedereen z'n slagletters van het forum houdt!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Het is te hopen dat de desbetreffende RDW keurmeester uit Gronigen ook op dit forum zit, of althans af en toe 'ns kijkt...
Dan wordt het hem misschien helder dat er A. geen kwade/foute bedoelingen zijn en B. dat het een verlies zou zijn als deze auto niet meer gerestaureerd op de weg zou kunnen komen. En dat ook nog terwijl het een origineel Nederlandse auto is!
Wat een ongelooflijk bureaucratisch ge...... !
greetz david
Dan wordt het hem misschien helder dat er A. geen kwade/foute bedoelingen zijn en B. dat het een verlies zou zijn als deze auto niet meer gerestaureerd op de weg zou kunnen komen. En dat ook nog terwijl het een origineel Nederlandse auto is!
Wat een ongelooflijk bureaucratisch ge...... !
greetz david
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: