Met die heerlijke regen blijkt ineens dat mijn achterklep goed lekt.
Net even helemaal schoongemaakt, bladeren enzo eruit, en rubber eraf / schoongemaakt.
Maar het lekt nog steeds redelijk.
Ik vroeg me af of er niet 2 rubbers bij de bovenrand horen te zitten, 1 op de koets en 1 op de klep. Is dat zo? Op mijn klep zit in elk geval geen rubber.
Achterklep rubber dyane
-
- Gebruiker
Achterklep rubber dyane
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Tsja, welke Dyane achterklep sluit wel goed af?
Er hoort op het balkje waar het dak aan vast zit een rubber strip te zitten. Deze is vaak vergaan of mist gewoon. Zelf rijd ik al ruim 3 jaar met een breed stuk Ducktape die de naad tussen dak en achterklep afdicht:

Ieder half jaar de tape even vervangen, en er komt geen drup meer binnen. Succes

Ieder half jaar de tape even vervangen, en er komt geen drup meer binnen. Succes

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Even off-topic: er was er hier net eentje die zong "alle eendjes zwemmen in het water" en ja, dat ging over m'n DyaneMichiel van G. schreef:ook niet nu, met die halve zondvloed buiten)

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
-
- Gebruiker
Hopelijk nu opgelost!
Vandaag heeft Rusty zijn rubbertje gebruikt om mijn achterklep te maken.
Ik denk dat zijn rubber slangetje een perfecte en simpele oplossing is voor een lekkende dyane achterklep!
Het is een eenvoudig rubber/silicone slangetje dat over de hele breedte van de achterklep ACHTER het originele rubber geschoven wordt. Even een beetje prutsen voor het zit, maar de dichting ziet er behoorlijk netjes uit.
Laat het nu maar regenen!
Hier een paar fotootjes, als je goed kijkt zie je een wit rubber zitten:

Natuurlijk is dit een tijdelijke oplossing, als ik weer tijd en een lasapparaat heb ga ik de hele achterklep onder handen nemen.
Ik denk dat zijn rubber slangetje een perfecte en simpele oplossing is voor een lekkende dyane achterklep!
Het is een eenvoudig rubber/silicone slangetje dat over de hele breedte van de achterklep ACHTER het originele rubber geschoven wordt. Even een beetje prutsen voor het zit, maar de dichting ziet er behoorlijk netjes uit.
Laat het nu maar regenen!
Hier een paar fotootjes, als je goed kijkt zie je een wit rubber zitten:

Natuurlijk is dit een tijdelijke oplossing, als ik weer tijd en een lasapparaat heb ga ik de hele achterklep onder handen nemen.
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen