De avonturen van EBK's Az
- André Post
- Heavy user
Denk ook eens aan de mogelijkheid de gloeiende spijker achterlichtjes te vervangen door meer licht gevende LEDs.
Heb ik zelf gemaakt met een montaprintje en vier helder rode LEDs, echt veel duidelijker voor de achterligger.
Heb ik zelf gemaakt met een montaprintje en vier helder rode LEDs, echt veel duidelijker voor de achterligger.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Ja is goede tip. Had ook al eerder ergens gelezen over Tractions met 6V led verlichting.André Post schreef:Denk ook eens aan de mogelijkheid de gloeiende spijker achterlichtjes te vervangen door meer licht gevende LEDs.
Heb trouwens Azam beugels achterop en die weerspiegelen ook een hoop licht dus het valt nog mee met de zichtbaarheid. Maar ga het zeker nog verder verbeteren.
Eerst het dimlicht en de knipperlichten voor.
@erasmo De keurmeester riep alleen "hee die is 10 jaar niet gekeurd geweest"
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Zou jedat wel doen, gaten in de voorschermen maken voor knipperlichten?engbokho schreef: Oud-Hollandsche knipperlichten in de voorschermen aanbrengen (rechthoekige Belgische) Wel zo veilig bij alledaags gebruik.
Zelf zit ik met de AK ook met dit probleem. Ik denk er aan kleine onopvallende knipperlichten onder de voorbumper te maken.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- De Forumbelg
Rechthoekige pinkers zijn origineel design, aparte dingetjes hier of daar niet en dat zie je. Het hangt er zomaar bij, vormt geen geheel met de auto. Zo belachelijk zeldzaam zijn die spatborden nu ook weer niet.
Wel opletten dat je ze goed in het midden van de spatborden zet, anders is het ook weer lelijk.
Yannick
Wel opletten dat je ze goed in het midden van de spatborden zet, anders is het ook weer lelijk.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Ga morgen bij een origineel NL scherm netjes de exacte positie opmeten anders is het idd storend.
Ik vind het de beste en meest originele oplossing. Alle 2cv's in Nederland hadden in de jaren zestig deze richtingaanwijzers, dus voor mij is het nog een "gewoner" gezicht dan de dichte Franse schermen.....
Heb vandaag de rode knipperlichten opzij ook al vervangen voor een setje latere oranje. Kleurt het straks goed samen
Voor alle duidelijkheid het worden dus lampjes zoals op deze eend hieronder:
Foto van azu250

Ik vind het de beste en meest originele oplossing. Alle 2cv's in Nederland hadden in de jaren zestig deze richtingaanwijzers, dus voor mij is het nog een "gewoner" gezicht dan de dichte Franse schermen.....
Heb vandaag de rode knipperlichten opzij ook al vervangen voor een setje latere oranje. Kleurt het straks goed samen

Voor alle duidelijkheid het worden dus lampjes zoals op deze eend hieronder:
Foto van azu250

Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- Jeroen-citroen
- Moderator
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik vind het persoonlijk toch een beetje raar eruit zien tov van de ronde koplampen.
In combinatie met rechthoekige koplampen zou ik deze knipperlichtjes wel weer mooier vinden.
Maar ja, originaliteit kent een prijs en smaak is gelukkig persoonlijk.
In combinatie met rechthoekige koplampen zou ik deze knipperlichtjes wel weer mooier vinden.
Maar ja, originaliteit kent een prijs en smaak is gelukkig persoonlijk.

Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vandaag heupgordels voor, en een relais voor dimlicht aangesloten. (uiteraard zonder in de draadboom te knippen
)
Dat scheelt qua lichtopbrengst!
Nu nog gordels achter (maar hoe ga ik dat doen zonder de koets te lichten
) LED verlichting in de zij-richtingaanwijzers en achterlicht en wellicht toch maar een ruitensproeier, wel zo fijn in de winter...

Dat scheelt qua lichtopbrengst!

Nu nog gordels achter (maar hoe ga ik dat doen zonder de koets te lichten

Laatst gewijzigd door engbokho op do 22 okt, 2009 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950