dat gebeurd van zelf toch?hanzz schreef:wel best effe een dagje laten uitlekken
remblokken van 2cv6 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Dank voor de tip. Ik ga zoeken.
Heeft iemand een tekening hoe je schijfremmen monteerde op een bak. Ik heb een nieuwe bak en heb zelf remklauwen en nieuwe remschijven. De blokken moet ik nog versieren. Ik kwam met de zoekfunctie niet verder. Ik hoor graag tips.
Heeft iemand een tekening hoe je schijfremmen monteerde op een bak. Ik heb een nieuwe bak en heb zelf remklauwen en nieuwe remschijven. De blokken moet ik nog versieren. Ik kwam met de zoekfunctie niet verder. Ik hoor graag tips.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
eigenlijk heel simpel,
- LHM leiding op je klauwen los halen, en de verbindingsleiding tussen beide klauwen. (haal de bevestigingspunten op je bak ook ff los, dan heb je wat meer ruimte en kan je de leiding omhoog buigen zodat deze boven het niveau van je HRC uitkomt)
-handrem kabels loshalen (2 x sleuteltje 11)
-bouten van je klauwen loshalen (sleutel 17) gewoon rechtse draad, kunnen (en moeten) behoorlijk vast zitten, let op, hier zitten 2 vulplaatjes tussen de klauwen en de bak
-je kan je klauwen er nu gewoon af halen.
schijven vervangen door alle M9 bouten van je aandrijfas aan de bakzijde los te halen (sleutel 14) dan haal je je schijven er zo af.
-als je schijfremkoelingkapjes hebt moet je die wel eerst loshalen, dat maakt t een stuk makkelijker.
monteren in omgekeerde volgorde (wel eerst schijfremkoelingkapjes om de schijf schuiven voor je je schijf weer op je bak schroeft.
let op met de bouten en moeren van je aandrijfas, dit zijn geharde M9 bouten en moeten erg vast! (zie manual hoeveel Nm)
voor je je cilinders weer terug in je klauwen schuift eerst goed! alle rommel van de zuigers af halen aan de buitenkant, anders gaan ze geheid vast zitten/ lekken!
de zuigers niet met een tang terugduwen, dan beschadig je ze (is aluminium)
en je moet ze overigens met de hand kunnen terugduwen zo niet gaan ze te zwaar, en blijven je blokken teveel 'hangen'
je remklauwen terug monteren zonder blokken, die kan je er later makkelijk in klikken (eerst voorkant schuin omhoog erin schuiven dan de achterkant omhoog in de veer klikken)
de handrem afstellen d.m.v. de excenters (sleutel 22) en de borgbouten in het midden (sleutel 14)
LHM leidingen weer aansluiten, en GOED ontluchten, LET OP: je HRC nooit tot de bodem intrappen, daar zit vaak wat vuil en dan beschadig je je rubbers en kan daar ook een nieuwe op!
als ik me ergens heb vergist, verbeter me a.u.b.
als je nu denkt oeh dat lijkt me best wel lastig; niet aan beginnen, maar uit laten voeren door iemand die weet wat ie doet, dit is het belangrijkste onderdeel van je auto!
mijn ervaring is dat remklauwen goed te reviseren zijn, vergt wel wat geduld, en aandacht, maar is goed te doen (en niet zo duur)
HRC kun je beter maar meteen een nieuwe kopen (als je er een nodig hebt), ik heb er 3 geprobeerd te reviseren, maar alle drie gingen ze te zwaar. en dus onbruikbaar.
nog vragen?
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
- LHM leiding op je klauwen los halen, en de verbindingsleiding tussen beide klauwen. (haal de bevestigingspunten op je bak ook ff los, dan heb je wat meer ruimte en kan je de leiding omhoog buigen zodat deze boven het niveau van je HRC uitkomt)
-handrem kabels loshalen (2 x sleuteltje 11)
-bouten van je klauwen loshalen (sleutel 17) gewoon rechtse draad, kunnen (en moeten) behoorlijk vast zitten, let op, hier zitten 2 vulplaatjes tussen de klauwen en de bak
-je kan je klauwen er nu gewoon af halen.
schijven vervangen door alle M9 bouten van je aandrijfas aan de bakzijde los te halen (sleutel 14) dan haal je je schijven er zo af.
-als je schijfremkoelingkapjes hebt moet je die wel eerst loshalen, dat maakt t een stuk makkelijker.
monteren in omgekeerde volgorde (wel eerst schijfremkoelingkapjes om de schijf schuiven voor je je schijf weer op je bak schroeft.
let op met de bouten en moeren van je aandrijfas, dit zijn geharde M9 bouten en moeten erg vast! (zie manual hoeveel Nm)
voor je je cilinders weer terug in je klauwen schuift eerst goed! alle rommel van de zuigers af halen aan de buitenkant, anders gaan ze geheid vast zitten/ lekken!
de zuigers niet met een tang terugduwen, dan beschadig je ze (is aluminium)
en je moet ze overigens met de hand kunnen terugduwen zo niet gaan ze te zwaar, en blijven je blokken teveel 'hangen'
je remklauwen terug monteren zonder blokken, die kan je er later makkelijk in klikken (eerst voorkant schuin omhoog erin schuiven dan de achterkant omhoog in de veer klikken)
de handrem afstellen d.m.v. de excenters (sleutel 22) en de borgbouten in het midden (sleutel 14)
LHM leidingen weer aansluiten, en GOED ontluchten, LET OP: je HRC nooit tot de bodem intrappen, daar zit vaak wat vuil en dan beschadig je je rubbers en kan daar ook een nieuwe op!
als ik me ergens heb vergist, verbeter me a.u.b.
als je nu denkt oeh dat lijkt me best wel lastig; niet aan beginnen, maar uit laten voeren door iemand die weet wat ie doet, dit is het belangrijkste onderdeel van je auto!
mijn ervaring is dat remklauwen goed te reviseren zijn, vergt wel wat geduld, en aandacht, maar is goed te doen (en niet zo duur)
HRC kun je beter maar meteen een nieuwe kopen (als je er een nodig hebt), ik heb er 3 geprobeerd te reviseren, maar alle drie gingen ze te zwaar. en dus onbruikbaar.
nog vragen?
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Rusty dank voor je uitleg! Blok en bak van de Dyane zijn niet goed meer en moeten vervangen worden. Daar wil ik mijn bigbore en andere bak plaatsen maar ik mis een hoop onderdelen zoals de bouten om de remschijven en van de remklauwen met de vulplaatjes.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: