Stalen benzinetank schoonmaken
Stalen benzinetank schoonmaken
Heeft iemand tips hoe ik het beste mijn benzinetank kan reinigen? Ik heb het filter met die vreemde ringen er al uit maar er zit een hoop aansla in de tank. ik heb het geprobeerd met benzine en dan draaien maar ik krijg de (corrosie) korrels er slecht uit. Het betreft een stalen tank van een AZ uit 1958.
Marcel
Marcel
-
- De Forumbelg
Daar bestaan producten voor: http://www.restom.net/kit-traitement-de ... ir-150.htm
Maar beginnen met kiezels is eigenlijk geen slecht idee. Eens binnenspringen bij eender welk restauratie- of motorbedrijf kan ook nog wel iets opleveren.
Yannick
Maar beginnen met kiezels is eigenlijk geen slecht idee. Eens binnenspringen bij eender welk restauratie- of motorbedrijf kan ook nog wel iets opleveren.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kiezels werken goed, maar pas helemaal goed in combi met een ontroester. Bij tankcure krijg je er een erg goede bij, maar HG levert ook een bruikbare optie. Deze middelen wel een flink aantal uren laten inwerken. Onze Solextankjes zijn zo weer stralend schoon geworden. Daarna behandelen met tankcure en je hebt nooit meer last van roest.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Moderator