Ja, roest op de bekende plekken waar water is blijven staan met de bekende bruine plekken als resultaat, zie de foto's hieronder.
Er is maar 1 echte oplossing en dat is lassen.
Dat gaat ook zeker gebeuren maar ik zal het moeten laten uitbesteden, laspparatuur heb ik namelijk niet, en zoiets kost geld, wat niet trouwens.
Het plan is om dat op zijn vroegst komende zomer te laten doen omdat in de eindfase van een revisie van bijna alles wat mechanisch is er meer dringende dingen zijn.
Ik zoek dus naar een alternatieve oplossing waarmee de eend het nog een tijdje uithoudt.
Mijn eigen idee is de plekken waar ik bij kan te behandelen met owatrol en dan af te lakken.
Het gat links voor bij het tapeind van de voorvleugelmoer wordt moeilijker.
Ik had het plan het goed in te spuiten met wd40 en dan vol te purren met bison superschuim, dat weert vocht en sluit de boel goed af.
Het nadeel is dat purschuim uithardt door het vocht in de lucht en je het beste resultaat krijgt als je de ruimte bevochtigd, en ja, dat pakt niet op wd40 of ander smeermiddel.
Ideaal is het dus niet en een goed idee dat voor pakweg een jaartje afdoende is is erg welkom.
Het belangrijkste is dat de roest zich niet uitbreidt.
Wie oh wie..?