waarom gaan mijn lampen steeds stuk???
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
waarom gaan mijn lampen steeds stuk???
heb ik gewoon slechte lampen of is er iets anders aan de hand?
spanningsmeter staat mooi in het midden onder het rijden en in het grijze gebiedje bij stationair.
ik heb dit jaar al zo'n 5 peertjes opgeblazen alleen de koplampen; dim/groot licht. de rest blijft gewoon heel....
spanningsmeter staat mooi in het midden onder het rijden en in het grijze gebiedje bij stationair.
ik heb dit jaar al zo'n 5 peertjes opgeblazen alleen de koplampen; dim/groot licht. de rest blijft gewoon heel....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Moderator
Sluitinkje in je systeem? Kortsluiting door blanke contacten/doorgeschuurde isolatie/whatever van kabels waar spanning op staat (+) die contact maken met massa van het voertuig?
Loop je bekabeling en aansluitingen eens langs, van koplamphuis naar achteren toe werkend.
Loop je bekabeling en aansluitingen eens langs, van koplamphuis naar achteren toe werkend.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
wel vreemd dat het aan beide kanten gebeurt dan, en ik zou denken dat als het kortsluiting is de zekering eruit zo vliegen... maar in elk geval bedankt voor de tip, ik zal alles eens nalopen, ik weet dat mijn kabelboom niet super meer is, een stukje heeft eens tegen de uitlaat gehangen, dus is een beetje een versmolten klompje op die plek.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
-
- Veelvuldig poster
Kortsluiting zal het niet zijn. De lampen krijgen de volle spanning . Meer dan de volle spanning is niet mogelijk. Kortsluiting zorgt alleen voor een lagere of helemaal geen spanning op de lampen. En bij kortsluiting gaat of een zekering kapot of gaat een draad in je kabelboom gloeien.
Het lijkt er op dat de spanning te hoog oploopt. Toch even de spanningsregelaar controleren. Meet bij flink toerental de accuspanning eens en meld maar even terug hoe hoog die is.
Waarom alleen de koplampen er aan gaan en niet de andere lampen? Moeilijk te zeggen, ik denk dat de koplampen warmer worden dan de rest en dus eerder het lootje leggen. Ik mijn moderne auto gaan ook nagenoeg alleen de koplampen defect, bijna nooit een andere lamp.
Het lijkt er op dat de spanning te hoog oploopt. Toch even de spanningsregelaar controleren. Meet bij flink toerental de accuspanning eens en meld maar even terug hoe hoog die is.
Waarom alleen de koplampen er aan gaan en niet de andere lampen? Moeilijk te zeggen, ik denk dat de koplampen warmer worden dan de rest en dus eerder het lootje leggen. Ik mijn moderne auto gaan ook nagenoeg alleen de koplampen defect, bijna nooit een andere lamp.
- André Post
- Heavy user