Motor pakt laat op bij gas geven
-
- Beginner
Motor pakt laat op bij gas geven
Hallo,
Sinds korte tijd sputtert het motortje van onze 2cv6 special uit '87 niet helemaal lekker. De motor pakt laat op bij het gas geven (bij elke versnelling), alsof de brandstof niet direct doorkomt (denk ik zelf). Ik heb gezocht binnen het forum, maar kon niet direct wat concreets vinden. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar/hoe het beste te beginnen?
De bougies zijn goed en blok is voorzien van elektronische ontsteking...
Bij voorbaat dank!
Bartjan
Sinds korte tijd sputtert het motortje van onze 2cv6 special uit '87 niet helemaal lekker. De motor pakt laat op bij het gas geven (bij elke versnelling), alsof de brandstof niet direct doorkomt (denk ik zelf). Ik heb gezocht binnen het forum, maar kon niet direct wat concreets vinden. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar/hoe het beste te beginnen?
De bougies zijn goed en blok is voorzien van elektronische ontsteking...
Bij voorbaat dank!
Bartjan
-
- Beginner
Hallo Gerard en AZL,
Het sputteren is meer bedoelt als uitdrukking, van "hij loopt niet goed". Ik vroeg mij af of het een vaker voorkomend iets is dan het blok inhoud bij gas geven.
Nu heb ik de checklist al doorgelezen, maar zou graag weten wat een logische stap is om bij te beginnen. Punt 6 lijkt mij slim te controleren, zou dit het kunnen verhelpen?
Gr
Het sputteren is meer bedoelt als uitdrukking, van "hij loopt niet goed". Ik vroeg mij af of het een vaker voorkomend iets is dan het blok inhoud bij gas geven.
Nu heb ik de checklist al doorgelezen, maar zou graag weten wat een logische stap is om bij te beginnen. Punt 6 lijkt mij slim te controleren, zou dit het kunnen verhelpen?
Gr
-
- Heavy user
-
- Beginner
-
- Heavy user
en al met remmenreiniger of beter startgas gecontroleerd of je geen last hebt van valse lucht? een vuile carb lijkt mij niet deze klachten geven. en valse lucht checken (met name aansluiting spruitstuk) hoef je nix voor te demonteren.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner
-
- Beginner
Vandaag bezig met een revisie setje voor de carburateur. Zover zo goed.
Alleen hou ik een aantal dingen over uit het revisie setje die ik niet kan plaatsen/vinden op/in de carburateur zelf. Heb een paar foto's gemaakt om te laten zien waar ik het over heb.
Links: over uit het revisie setje (5). Rechts: vervangen onderdelen (8 ).
Revisie tot zover, maar waar moeten de overige onderdelen...?
Kan iemand mij vertellen hoe dit verder moet? Of is het zo al goed...?!
Alleen hou ik een aantal dingen over uit het revisie setje die ik niet kan plaatsen/vinden op/in de carburateur zelf. Heb een paar foto's gemaakt om te laten zien waar ik het over heb.
Links: over uit het revisie setje (5). Rechts: vervangen onderdelen (8 ).
Revisie tot zover, maar waar moeten de overige onderdelen...?
Kan iemand mij vertellen hoe dit verder moet? Of is het zo al goed...?!
-
- Beginner
-
- Heavy user
zo te zien, ben je de primaire sproeier "vergeten" te vervangen. maar dat zou ik lekker zo laten. schroefdraad past niet lekker, aan een sproeier gaat niet echt iets stuk en waarschijnlijk ook een compleet andere maat. check de sproeiermaat trouwens ook even bij de secundaire sproeier!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Beginner