klepspeling

Plaats reactie
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

klepspeling

Bericht door siemen » do 10 dec, 2009 22:40

bij mijn ami vind ik dat de kleppen nogal wat lawaai maken,het valt nu pas op omdat mijn kachel het nu weer doet en het geluid nu weer goed hoor in de auto zelf.
moet je deze kleppen ook afstellen op 0,20 of 0,15
het is een 21 pk ami motor uit 1963
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 11 dec, 2009 18:00

owja moet je deze kleppen ook met warme motor afstellen??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 11 dec, 2009 18:47

Sorry, heb alleen ervaring met de 'moderne' motoren.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5119
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 11 dec, 2009 18:58

revue technique zegt 0,20 warm.
diverse Citroens, wat anders.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » zo 13 dec, 2009 00:42

Uit het WPH ==>

1 Start de motor en laat deze gedurende enkele minuten draaien.
2 Verwijder klepdeksels etc
3 Stel de speling af op 0,2 mm voor zowel in als uitlaat.
Stel de inlaatklep af, wanneer de uitlaatklep van dezelfde cilinder geheel gelicht staat en andersom
4 Monteer klepdeksel etc ....

Heb 2 verschillende WPH voor de oude AMI, indien je wilt kan ik weleens kijken of ik wat kan kopiëren. Ene boek is een 'dubbele' met plaatjes aan de bovenkant en text aan de onderkant, andere boek is een map, dus makkelijker te reproduceren. Dus het zal dan uit de map komen :P.

Plaats reactie