motor "in z'n blootje" opstarten
motor "in z'n blootje" opstarten
Hallo,
het moet hier ergens te vindenzijn, maar ik vind het niet!
Hoe moet de bekabeling gebeuren voor het opstaten van een 602 blokje (2cv6)zonder dat hij ingebouwd staat? Ik bedoel, de motor staat weer netjes op z'n plaats op het chassis, maar de kas staat er nog niet op en nu wil ik zo graag m'n motortje even laten draaien.
Kan er aub iemand mij mooi uitleggen vanaf de accu hoe de bedrading moet gebeuren, en moet alles aangesloten worden?
En hoe zorg ik ervoor dat de starter aanslaat zonder contactslot (iets van contact maken met een schroevendraaier op verschillende polen ofzo dacht ik)
Alvast bedankt!
het moet hier ergens te vindenzijn, maar ik vind het niet!
Hoe moet de bekabeling gebeuren voor het opstaten van een 602 blokje (2cv6)zonder dat hij ingebouwd staat? Ik bedoel, de motor staat weer netjes op z'n plaats op het chassis, maar de kas staat er nog niet op en nu wil ik zo graag m'n motortje even laten draaien.
Kan er aub iemand mij mooi uitleggen vanaf de accu hoe de bedrading moet gebeuren, en moet alles aangesloten worden?
En hoe zorg ik ervoor dat de starter aanslaat zonder contactslot (iets van contact maken met een schroevendraaier op verschillende polen ofzo dacht ik)
Alvast bedankt!
Accu aansluiten zoals het" hoort " (+ aansluiten op startmotor, - op versnellingsbak)
Maak vervolgens een nieuw draadje van + van accu naar + van bobine. De andere draad hangt er al en die sluit je aan op de - van de bobine.
Als dit vastzit kan je de auto starten door even contact te maken op de startmotor tussen de de kleine en de grote aansluiting (waar de accukabel op zit)met een schroevendraaier oid
Maak vervolgens een nieuw draadje van + van accu naar + van bobine. De andere draad hangt er al en die sluit je aan op de - van de bobine.
Als dit vastzit kan je de auto starten door even contact te maken op de startmotor tussen de de kleine en de grote aansluiting (waar de accukabel op zit)met een schroevendraaier oid
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Hallo,
Ik zit met ongeveer hetzelfde verhaal.
Maar aangezien dit mijn ontgroening wat betreft motorgebied is vroeg ik mij af waar het ontstekingshuis zit.
Misschien niet een bijster slimme vraag maar kan iemand mij dat vertellen?
Groeten,
Jeroen.
Ik zit met ongeveer hetzelfde verhaal.
Maar aangezien dit mijn ontgroening wat betreft motorgebied is vroeg ik mij af waar het ontstekingshuis zit.
Misschien niet een bijster slimme vraag maar kan iemand mij dat vertellen?
Groeten,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
Verstopt achter de ventilator. Als het goed is zit er een rubber flapje voor. En er komen aan de zijkant van het rooster als het goed is twee draden naar buiten. Die met de kleine aansluiting is voor de oliedrukzender de andere is van de ontsteking (en moet aan de - van de bobine)
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Domme vragen bestaan niet, iedereen moet de eerste keer opzoeken waar het ontstekingshuis zit.
Ben je soms van plan de ontsteking te vervangen door 123? Dan is hier nog een goede handleiding daarvoor.
Ben je soms van plan de ontsteking te vervangen door 123? Dan is hier nog een goede handleiding daarvoor.
Bedankt voor de reacties!
De ontsteking gaat in de toekomst zeker vervangen worden door 123 dus aan de handleiding zal ik nog wel wat hebben!
Eerst maar is binnenkort proberen de motor te starten zonder ingebouwde 123.
Groetjes,
Jeroen.
De ontsteking gaat in de toekomst zeker vervangen worden door 123 dus aan de handleiding zal ik nog wel wat hebben!
Eerst maar is binnenkort proberen de motor te starten zonder ingebouwde 123.
Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ook ik wil een motor alleen maar even laten lopen en warmdraaien zodat die met schone olie kan worden weggezet, maar ik heb een ander probleem:
Ik heb vandaag de motor uit mijn acadiane (AM2A, dun vliegwiel) gehaald omdat daar een ander krukas in moet, nou was het plan om een motor wat bij mij nog nooit gelopen heeft, maar waarvan ik de koppen heb losgehad, dus even te laten draaien.
Dit blok is een 06/635 met dik vliegwiel, echter zonder drukgroep.
Ik heb geprobeerd dit blok in de acadiane te hangen, maar het lijkt erop dat de prise as niet in het vliegwiel past, maar dat is toch allemaal hetzelfde?
Ik krijg de motor in ieder geval niet tegen de versnellingsbak aan, wat doe ik fout of zie ik iets over het hoofd????
Ik heb vandaag de motor uit mijn acadiane (AM2A, dun vliegwiel) gehaald omdat daar een ander krukas in moet, nou was het plan om een motor wat bij mij nog nooit gelopen heeft, maar waarvan ik de koppen heb losgehad, dus even te laten draaien.
Dit blok is een 06/635 met dik vliegwiel, echter zonder drukgroep.
Ik heb geprobeerd dit blok in de acadiane te hangen, maar het lijkt erop dat de prise as niet in het vliegwiel past, maar dat is toch allemaal hetzelfde?
Ik krijg de motor in ieder geval niet tegen de versnellingsbak aan, wat doe ik fout of zie ik iets over het hoofd????
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Boel moet passen. Zorg daty je wel het juiste druklager bij de koppeling zoekt die je gaat gebruiken. Vliegwiel (+ koppeling) kan je trouwens gewoon overzetten.
Koppelingsplaat goed centreren, en daarna al draaiende aan de ventilator (of met ratel aan de moer daarvan)de boel in elkaar schuiven.
Koppelingsplaat goed centreren, en daarna al draaiende aan de ventilator (of met ratel aan de moer daarvan)de boel in elkaar schuiven.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950