Hoger benzineverbruik door kou??
-
- Regelmatige poster
Hoger benzineverbruik door kou??
De eend is m'n dagelijks vervoer, dus ook nu met dit winterweer. Nou kwam ik vandaag dus stil te staan zonder benzine
is me dus nog nooit gebeurd. Voor de veiligheid tank ik altijd ongeveer om de 300 km en dan gaat er meestal rond de 22-23 liter in. Vandaag had ik er nog geen 290 gereden en toen stopte ie er dus mee.....Nou zei iemand dat dit dus door het koude weer komt en hij daarom meer gebruikt, kan dat kloppen? ben benieuwd! Dan moet ik dus in de winter gewoon iets eerder gaan tanken en dat is dan wel goed om te weten. Kan me dat van vorige winters niet echt herinneren namelijk.

yeah weer een rijdende eend........

-
- Addicted user
- Contacteer:
Elke auto verbruikt meer tijdens koude dagen, soms tot wel 10% meer. Het hele systeem is minder efficient, want ook al zit er meer zuurstof in koude lucht, koude lucht heeft zo ook zijn invloed op de werking van verdampen. En het is niet zo dat je langer op choke moet rijden, maar het duurt gewoon wat langer voordat alles op temperatuur is en blijft.
-
- Regelmatige poster
OK, Backfire dank je wel voor de uitleg, dat klopt dan aardig die 10% want ik moet eigenljk minstens 320 km kunnen rijden (rij veel korte stukjes). Ik rij nl. helemaal nooit met choke, start er alleen even mee en zet 'm dan meteen weer terug, dus daar kon het niet aan liggen. En m'n metertje doet het goed tot zo'n 200 km en dan zakt ie opeens naar beneden, dus daarom rij ik op de kilometers, gaat of ging eigenlijk altijd goed
En m'n grilletje zit er lang voor tuurlijk!! Zal dan 's winters maar wat eerder gaan tanken..en inderdaad een kannetje achterin leggen!

yeah weer een rijdende eend........

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
komt ook bij dat je nu meer stroom verbruikers hebt die je wellicht in minder winterse omstandigheden minder gebruikt, ruitenwissers, verlichting (wellicht ook nog H4), evt. achterruitverwarming, daar gaat je brandstof verbruik ook iets van omhoog.........
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed