@ Spookeend
De radio en de lampen zullen dan weer prima op de gewone accu kunnen, maar het is wel zaak alles zo aan te sluiten dat de accu voorin (startaccu en voor lichten enz) geen stroom kan gaan geven aan de accu voor de versterker. Zodat ik iig altijd nog gewoon kan starten en rijden.
eh...
misschien wat meer informatie?
ben je bang dat snachts de installatie de accu's leegtrekt?
ben je bang dat tijdens het rijden de accu's leegraken?
of ben je bang dat tijdens het afspelen op een veld, de accu's leegraken?
mocht je bang zijn voor lege accu's in de ochtend, dan zou ik er gewoon een 'massa-schakelaar' tussen zetten,
dit is een rode schakelaar die je tussen de - en de massa zet..
trek je deze eruit, dan is heel de accu van de auto af en na 2 weken stilstaan start i gelijk als een speer (zelf ervaring mee)
mocht je bang zijn, dat tijdens het rijden de accu's leegraken, dan zou
ik meer amphere van je lader zien te ritselen (bijvoorbeeld 2 laders of een zwaardere dynamo)
mocht je bang zijn, dat op eenveldje, tijdens het afspelen de accu's leegraken, dan zou ik gewoon de 2 accu's parallel monteren (dus 1 lader)
en de versterker en radio op de 2e accu doen (de rest van de auto op 1)
en tussen de 2e accu en de 1e een 'massa-schakelaar' monteren..
dan trek je alleen de 2e accu leeg (je trekt hem eruit voor het spelen) en daarna start je de auto op de 1e accu en wanneer de hele auto het weer doet, hang je de 2e accu er weer aan...
de schakelaar komt dan niet tussen de - en de aarde, maar tussen de + van de 1e accu en de + van de 2e accu..
deze massaschakelaar is ongeveer 15 euro en ook electrisch te krijgen (dan iets van 60 euro)
deze electrische werkt gewoon op afstand (schakelaar aan het stuur) en is wel een stuk cooler
maar savonds je motorkap opendoen en een rode schakelaar eruit halen (of de schakelaar zelfs op de motorkap monteren) heeft ook wel een beetje James-Bond gehalte...
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..