achterremmen?

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

achterremmen?

Bericht door hanzz » wo 30 dec, 2009 09:42

Hoi,

Toen'k m'n eend in elkaar stak ben'k er niet toe gekomen m'n achterremmen te bekijken, er stond toen wel als opmerking bij de keuring 'trommelremmen-staat'
nu die rechtertrommelrem vanachter die maakte af en toe bij't remmen en achteruit rijden een schurend geluid, dit was na een tijdje over en 't volgend jaar waren ze er content over op de keuring
nu, een paar maand geleden begon m'n linkerachterrem eneens een gek piepend geluid te maken als'k door de bochten ging :? :lol: als'k remde verdween 't geluid... 'k heb dit euvel zeer professioneel verholpen door even een stevige noodrem te maken op een autostradeafrit...
maar nu! 'k heb ondertussen in twee maand tijd (2000 km ofzo) al twee maal wat LHM olie moeten bijdoen!
Ik hoop dat m'n achterremmen niet hanzzversleten zijn (tot opt metaal zoals m'n voorremblokskes of m'n koppeling indertijd :roll: ) Moet ik nu nieuwe remblokken en achterremcilindertjes steken, kan licht lhm verlies met versletenachterremmen te maken hebben? en is het erg als'k daar toch nog een maandje (een dikke duizend km)mee doorrijd? ('k heb nl nog tot eind januari examens--> geen tijd en geen €€€ dus :? )
n.b. de eend remt nog steeds zoals het hoort...

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 30 dec, 2009 10:59

Dus ge hebt die achtertrein gewoon van die 90'er omgezet op uw eigen chassis? :lol:

Dan denk ik dat het piepen kwam door een remschoen die niet volledig loskwam, die nu weer loskomt (door de noodrem).

Door de noodstop hebt ge dan waarschijnlijk door een van uw remcilinders getrapt? Geen wonder, want die dingen zijn ook al weer zo'n 12 jaar oud waarschijnlijk.

Nieuwe remblokken steken zal waarschijnlijk niet nodig zijn, schijfremgeiten gebruiken die achterremmen niet zo intensief. Of ge daar nog mee verder kunt... Het is altijd beter van niet, maar gezien de situatie... :-)
1977 Mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 30 dec, 2009 11:01

PS remblokken passen niet in trommelremmen ;)

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 dec, 2009 11:14

Joos schreef: Door de noodstop hebt ge dan waarschijnlijk door een van uw remcilinders getrapt? Geen wonder, want die dingen zijn ook al weer zo'n 12 jaar oud waarschijnlijk.
zooo hard heb'k nu ook weer niet op de rem gestampt denkik:D
nu ik even terug in de tijd denk... dat piepen van de linkerachterrem is begonnen enkele kilometers nadat ik er voor de 1e keer een beetje olie bij had gedaan....
maja die remschoenen zijn waarschijnlijk ook in 20 jaar nooit vervangen geweest...
liefst zou ik toch van iemand anders dan van u willen horen of'k er zo nog mee kan rijden :lol: :lol: (citadel van luik op weg naar francorchamps kuchkuch :twisted: )

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 30 dec, 2009 11:22

Ik heb jaren met vastzittende achterremmen gereden, met schijfremeend merk je dat niet eens.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 dec, 2009 11:24

ah ok dus zolang 'ie niet meer lhm verbruikt hoef'k eigenlijk niets te vrezen?

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » wo 30 dec, 2009 12:41

En zo lang je wielen nog goed vrij draaien :wink: Bij mijn ami zaten ze om de haverklap muurvast.....daarna geen enkele rem meer die het nog deed (behalve handrem) :roll:

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 30 dec, 2009 13:17

Jaja, citadel van Luik, blabla :-D
Sinds die dag rij ik nooit meer zonder bus remolie en gereedschap in een auto waar ik zelf aan gewerkt heb :-D

Als hij geen LHM meer verbruikt is het nog wel te doen om er mee te rijden tot ge weer naar de keuring moet (tenzij hij gaat scheefremmen natuurlijk), maar volgens mij gaat dat LHM verlies niet vanzelf stoppen.
1977 Mehari

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 dec, 2009 14:13

Joos schreef:maar volgens mij gaat dat LHM verlies niet vanzelf stoppen.
zou het?:D k peis dat als 'ie lang genoeg lekt het gat wel vanzelf zal dichtslibben met smurrieuit mn remsysteem :lol:

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » wo 30 dec, 2009 15:58

zou het? k peis dat als 'ie lang genoeg lekt het gat wel vanzelf zal dichtslibben met smurrieuit mn remsysteem
Vergeet dichtslibben van een lekkage maar.Kijk maar naar je achteremmen,kan je gelijk dat geluid van de schoenen bekijken :lol:

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 dec, 2009 19:00

ja 'k vind de remmen toch wel het belangrijkste onderdeel van m'n eend.. moet gewoon goed zijn punt... na de examens die boel eens reviseren/vervangen

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » di 19 jan, 2010 17:55

hmpf nu lekken ze misschien toch niet aan de achterremmen maar aan de HRC zelf.. er loopt een vochtig/vettig spoor van aan m'n stuurstang naar m'n bodemplaat... ben er wel niet helemaal uit of't echt wel olie is, maar kan eht zijn dat de HRC lekt aan't rempompje zelf (dus daar waar't stangetje van de rempedaal de HRC binnenkomt)?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 19 jan, 2010 18:33

Ja dat is heel goed mogelijk.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » za 23 jan, 2010 11:16

wat moet ik dan precies vervangen? Zit daar nog een rubbertje in ofzo??

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 23 jan, 2010 11:44

gewoon nieuwe HRC, er zitten 4 rubber cupjes in de HRC.

Afbeelding

Demonteren is het probleem niet, maar monteren zonder beschadigen van de cupjes is het moeilijkste, wat ook regelmatig fout gaat.

Plaats reactie