Bokken
Bokken
Hoi,
Ben sinds december in het bezit van een eend. Het is een grijze Charleston uit '87. Heeft met de kou steeds goed gereden. Heb onlangs de bobine, bougies en kabels toch moeten vervangen: hij startte niet meer.
Vraag: als ik langzaam rijd (15, 20 km) begint hij te 'bokken', daarbij blijft regelmatig blijft het gas hangen en slaat de motor bij het stationair draaien af. Met choken blijft hij lopen, maar dan giert de motor. Bij doorschakelen naar 3 loopt hij prima. Ik tank euro 95. Waar kan dit bokken bij laag toerental aan liggen?
Hoor het graag van jullie.
Groet
Guido
Ben sinds december in het bezit van een eend. Het is een grijze Charleston uit '87. Heeft met de kou steeds goed gereden. Heb onlangs de bobine, bougies en kabels toch moeten vervangen: hij startte niet meer.
Vraag: als ik langzaam rijd (15, 20 km) begint hij te 'bokken', daarbij blijft regelmatig blijft het gas hangen en slaat de motor bij het stationair draaien af. Met choken blijft hij lopen, maar dan giert de motor. Bij doorschakelen naar 3 loopt hij prima. Ik tank euro 95. Waar kan dit bokken bij laag toerental aan liggen?
Hoor het graag van jullie.
Groet
Guido
-
- Addicted user
- Contacteer:
Bokken kan ook gewoon komen doordat je carburateur toe is aan een schoonmaakbeurt. Makkelijkste is naar een eendenboer gaan en vragen of hij de carburateur afstelt. Die hebben ook co meters en dat maakt het afstellen een stuk makkelijker. Je kunt ook de stoute schoenen aantrekken en de carburateur eens grondig schoonmaken.
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Wel als de afstelling van de versleten koppeling zo is dan de platen mekaar net raken zoals bij mij Als ik m in de 1 ontkoppeld stil laat staan bij een stoplicht dan moet ik steeds een beetje gas geven maar in z'n vrij kan ik m gewoon laten draaien zonder gas.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
Ja, hij staat ook heel raar gesteld, en zit tussen de stelschroef en de carrosserie nog een pijpje omdat ie anders niet gesteld kon worden, dan moet ik m alsnog echt helemaal intrappen wil die net wel/ net niet ontkoppelen. Eigenlijk moet ik gewoon een ander blok en versnellingsbak hebben, de bak giert als de pest en t blok zuipt ongeveer een liter per 500 kmTB schreef:Is het dan geen tijd om een nieuwe koppeling erin te zetten??
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!