Bokken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guidow
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 08:50
Locatie: Middelburg

Bokken

Bericht door Guidow » do 21 jan, 2010 16:47

Hoi,

Ben sinds december in het bezit van een eend. Het is een grijze Charleston uit '87. Heeft met de kou steeds goed gereden. Heb onlangs de bobine, bougies en kabels toch moeten vervangen: hij startte niet meer.

Vraag: als ik langzaam rijd (15, 20 km) begint hij te 'bokken', daarbij blijft regelmatig blijft het gas hangen en slaat de motor bij het stationair draaien af. Met choken blijft hij lopen, maar dan giert de motor. Bij doorschakelen naar 3 loopt hij prima. Ik tank euro 95. Waar kan dit bokken bij laag toerental aan liggen?

Hoor het graag van jullie.

Groet

Guido

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 21 jan, 2010 17:06

in welke versnelling rij je als je 15 / 20 rijdt?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Guidow
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 08:50
Locatie: Middelburg

Bericht door Guidow » do 21 jan, 2010 17:52

in z'n 2, dan beetje gas en dan begint het schokken!
2CV 6 Charleston S6 1987

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 21 jan, 2010 18:46

speling op de homokineten? heeft die van mij ook (maar ik hoop er nog een keer mee door de keuring te komen)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 21 jan, 2010 18:50

Bokken kan ook gewoon komen doordat je carburateur toe is aan een schoonmaakbeurt. Makkelijkste is naar een eendenboer gaan en vragen of hij de carburateur afstelt. Die hebben ook co meters en dat maakt het afstellen een stuk makkelijker. Je kunt ook de stoute schoenen aantrekken en de carburateur eens grondig schoonmaken.

Gebruikersavatar
Guidow
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 08:50
Locatie: Middelburg

Bericht door Guidow » za 23 jan, 2010 16:45

ok, zal eens rondvragen
2CV 6 Charleston S6 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 23 jan, 2010 18:39

stationaire sproeier eens reinigen kan al wat helpen.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » za 23 jan, 2010 21:02

Kan het niet aan de koppelingsplaten liggen?
Mischien zijn ze wel vettig.

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » zo 24 jan, 2010 17:29

echte eendrijder schreef:Kan het niet aan de koppelingsplaten liggen?
Mischien zijn ze wel vettig.
Dan kan de motor niet afslaan bij stationair toerental :-)
Officiele eigenaar van een deusjefoo

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » zo 24 jan, 2010 23:07

Wel als de afstelling van de versleten koppeling zo is dan de platen mekaar net raken zoals bij mij :wink: Als ik m in de 1 ontkoppeld stil laat staan bij een stoplicht dan moet ik steeds een beetje gas geven maar in z'n vrij kan ik m gewoon laten draaien zonder gas.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 26 jan, 2010 22:24

Is het dan geen tijd om een nieuwe koppeling erin te zetten??
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 26 jan, 2010 22:53

TB schreef:Is het dan geen tijd om een nieuwe koppeling erin te zetten??
Ja, hij staat ook heel raar gesteld, en zit tussen de stelschroef en de carrosserie nog een pijpje omdat ie anders niet gesteld kon worden, dan moet ik m alsnog echt helemaal intrappen wil die net wel/ net niet ontkoppelen. Eigenlijk moet ik gewoon een ander blok en versnellingsbak hebben, de bak giert als de pest en t blok zuipt ongeveer een liter per 500 km :oops:
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Plaats reactie